ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Daar ben ik weer!!!!

Jenny wat heerlijk dat je je nu al wat beter voelt en ik denk ook bija zeker dat je echt nu njiet meer voor verassingen komt te staan hoor...anders zeggen ze dat echt niet!
Nou misschien 1 verassing dan, dat het een meisje wordt. Dat zou toch leuk zijn he.
Al leek mij zo'n mannengezin ook super, ik had me daar al helemaal op ingesteld.
Ik ben wel blij dat jjij het wel wil weten hoor, ik ben nl zooo benieuwd naar iedereen hier. Nog ongeveer 5 dagen en dan weet je het, ik ga weer voor je duimen hoor!! Wat denkt jouw  Marijn wat t gaat worden. Julian dacht sterk een meisje dit keer en destijds bij valentijn had hij het altijd over een broertje...misschien toch iets wat kinderen weten en wij niet, hihi. Vraag het hem eens! Ik ben benieuwd.
He nog een vraagje waar schrijf jij voor. Echt gaaf! Ik ben twee en een halve dag in de week juf op een basisschool bij de kleuters.

Roosmarijn dat jij je zo kon inhouden om het niet te "willen" weten.....
Ohhh dat je dat kan. Ik vind het knap want ik wilde het dit keer echt niet weten maar toch ik kon me niet beheersen de weken voor de echo.
Heb je niet toevallig drie streepjes gezien in de schaamstreek....
Ik zag ook geen piemeltje de 1e keer maar wel steeds drie streepjes, achteraf kwam ik er pas achter dat dat dus een meisje kan betekenen. Zou wel leuk zijn he!
Wat doe jij eigenlijk voor werk Roosmarijn??

My Ladies wat een verhaal zeg, dat is idd super  schrikken allemaal. Maar wat fijn dat je nu gewoon kan gaan genieten!!! Wat lijkt me dat een opluchting.
Heb jij na je vruchtwaterpunctie ook niet gevraagd wat t geslacht van je kindje is. Je had toch al twee kids, jongetjes of meisjes???
Volgens mij zitten hier heel wat jongensmoeders, haha!

Mijn verlof loopt trouwens ook vanaf de kerstvakantie t/m de zomervakantie. Zo'n 7 maanden. Ik heb meteen al mijn ouderschapsverlof er achteraan geplakt om aan deze maanden te komen. Enne hier ook druk met verbouwen, maar goed niet zo'n klus als bij jou hoor jenny. Gewoon kamers opknappen en geruil van kamers. Heb jij een vrijstaand huis in DenBosch?
Ik woon in een hoekwoning, prima wonen hoor maar we kunnen dus niet echt uitbouwen alleen verbouwen...

Vandaag heb ik eens een dagje voor mezelf, wat heerlijk zeg. Ik moest natuurlijk vanmorgen wel julian naar school brengen dus wel vroeg in de kleren maar goed nu kan ik lekker relaxen.
Vanmiddag gaat t laatste behangetje in de babykamer tegen de muur. ik ben wel heel benieuwd hoe het allemaal staat. Het is niet echt een babykamer gebleven maar een echte meidenkamer. Hoef ik tenminste over twee jaar niet weer alles te doen ennne ik vind het stiekem helemaal super!

Iedereen een fijne dag gewenst en ik ben blij dat het nu weer eens even lekker druk was hier!!
Kus Femke

hee lieve Femke,

wat een mooie foto zeg, en trots op een prachtige buik zie ik!!
Hier gaat het gelukkig allemaal best wel goed. Ik ben momenteel erg bezig met meisje/jongen mysterie... hahaha.
Ik heb zelf een heel sterk gevoel dat het een meisje is. Marijn zegt trouwens vanaf het begin dat hij een zusje krijgt. Tja, ik weet het ook niet. Maar ik durf er niet teveel aan te denken, ben anders zo bang dat ik toch teleurgesteld zal zijn als het een jongen is. En dat wil ik niet, want een lekkere knul erbij is ook fantastisch. Maar je snapt het wel toch? Ik heb toch wel een lichte voorkeur nu voor een meisje, gewoon omdat ik nog geen meisje heb in mijn gezinnetje. Maar ik hou echt een enorme slag om de arm, als het toch een jongen is.

Ik voel me ook vanaf het begin heel anders. Labiel, spugen en moe, iets wat ik bij mijn zonen niet had.

Maar ja, ik durf er nog niet aan te denken. Ik hoor het maandag 14.30 uur.
Dus nog een paar dagen geduld ... mmmmm ... niet één van mijn sterkste punten kan ik je vertellen.
Maar al met al, en dat staat ECHT als een paal boven water, ik ben eigenlijk al de gelukkigste mama ter wereld omdat de vruchtwaterpunctie uitslag goed was, ik krijg een gezond kindje ... en daar ben ik heel dankbaar om.

Dus tja, roze of blauw????? ik denk roze, maar wel horen het maandag ......

liefs Jenny

Hoi Femke,

ik wil best een foto inplakken, maar zie dat deze online moet staan.
Die heb ik niet, dus dat gaat niet lukken vrees ik, ik heb geen hyves.

liefs jenny

he Jammer Jenny ik had graag een blik op je willen werpen, heb je geen hyves toevallig...

Joh ik kan me als geen ander inleven in jouw verhaal. Ik zei tegen iedereen die t maar horen wilde dat ik een jongen zou krijgen maar zelf dacht ik diep van binnen toch een meisje. Ik durfde het ook niet te hopen, gewoon om mezelf te beschermen. Zelfs nu na 7 echo's met allemaal verschillende artsen durf ik t niet te geloven. Maar goed t kamertje is wel roze..

Ik was er ook echte de laatste week dag en nacht mee bezig! Erg he...
Het is idd en groot misterie.

Maar goed jenny waar ik zo benieuwd naar ben is waar je voor schrijft...en hoe woon jij in DenBosch, ik hoor je over grote verbouwingen bij je huis.
Ik was pas in de liefwinkel in DenBosch, wat een leuke zaak en natuurlijk stad is dat toch!

Tot snel en succes!
x Femke

hoi Femke

Ja, Den Bosch is een superstad. Ik heb zelf altijd in Nijmegen gewoond, maar Den Bosch is een waardig vervanger hoor! Ook mooie oude binnenstad, de Dieze en veel leuke kleine winkeltjes.
Wij wonen net buiten Den Bosch, in het dorpje Vlijmen tegen de Moerputten ( natuurgebied)  aan. Dat is tegen Den Bosch West aan zeg maar.

We wonen in een vrijstaand huis, in oude stijl gebouwd. Het is wel een relatief nieuw huis, jaren 90, maar helemaal in oude boerderij stijl gebouwd. Dus ramen met latjes ertussen, grote veranda buiten, veel ruimte, grote woonkeuken. En nu slapen we beneden omdat we 3 slaapkamers beneden hadden. Maar nu gaan we echt naar boven verhuizen. Dus dat betekent ombouwen en muren verplaatsen.
Werkkamers van mijn man en mij gaan naar beneden en van onze slaapkamer maken we een mooie speelkamer voor de kinderen.

Ik schrijf voor Brabants Dagblad en de Gelderlander. Dat zijn openbare bladen zeg maar en verder ben ik verbonden aan een aantal grote bedrijven waar ik alle nieuwsbrieven, brochures en bladen voor maak. Deze bedrijven zitten van Eindhoven tot Utrecht, maar ik doe mijn werk met name vanuit mijn eigen kantoor. Wel heb ik natuurlijk afspraken met mijn klanten waardoor ik naar moet reizen naar Eindhoven en Utrecht. Ik probeer maximaal 3 dagen te werken en dat lukt in deze constructie aardig goed.

het is passen en meten met een gezin, en zeker als Marijntje vanaf januari naar de kleuterschool gaat zal het even opnieuw kijken zijn hoe we alles gaan regelen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

liefs Jenny

ooh wat ik nog vergeten was,
ik heb vorig jaar ook nog een hele poos in Tilburg gewerkt bij Interpolis aan de Spoorlaan. Daar heb ik een hele communicatiecampagne opgezet, inclusief alle brochures en flyers voor hen.
Dus ik ken Tilburg een beetje, is ook een  heel leuke stad!!

liefs

Hoi Meisjes,

Dat ziet er mooi uit Femke. Wat een heerlijke buik heb jij al! Die van mij is echt nog maar klein.

Ik heb ook geen online foto's dus dat gaat er nu ook even niet inzitten. Maar ik wil best iets vertellen over mezelf. Ik werk als HR adviseur 4 dagen per week (7 uur per dag), momenteel aan een universiteit. Ik hou me vooral bezig met loopbaan en opleidingsvraagstukken vanuit zowel medewerkers- als organisatorisch perspectief. Dat betekent dat ik beleid maak over loopbaan en opleidingen en daarnaast individuele begeleiding biedt aan medewerkers. Leuk werk en tot nu toe goed te combineren met ons gezinnetje. Mijn vriend werkt ook 4 dagen, maar gaat volgend jaar 3 dagen werken en daarnaast wat freelancen, waardoor we nog flexibeler zijn. Is wel fijn als Jelle straks in februari naar school gaat. Verder fotograafeer ik veel, meestal als hobby, maar soms ook een opdracht (m.n. portretten). Dat doe ik er dus naast.

We wonen aan de rand van Amsterdam, op een dijk, in zo'n Zaans houten huisje met een grote tuin en veel water (want we varen graag). Zoals ik eerder al meldde wordt dat huisje met de komst van nr 3 echt te klein. We hebben maar twee slaapkamers (een voor ons, een voor de kinderen). Die zijn best groot, maar om nou 3 kinderen op een slaapkamer te leggen, lijkt ons op termijn niet praktisch. Bovendien  wordt de woonkamer/open keuken ook te klein om te huizen, met al die rennende spelende kindjes. We hebben dus flinke uitbreidingsplannen, waarbij ons huis bijna 2x zo groot zou worden. Onze architect heeft echt prachtige tekeningen gemaakt enzo. Maar het is nog maar de vraag of het allemaal door kan gaan omdat het vergunningstechnisch zo lastig is (omdat ons huis een monument is). Als het niet gaat lukken, dan zullen we dus moeten verhuizen. Waarschijnlijk gaan we dan richting Nijmegen (gezellig Femke!) omdat dat dichter bij mijn ouders is, betaalbaarder en we Nijmegen allebei een heeeerlijke stad vinden. En omdat mijn vriend veel werkt in de buurt van Nijmegen en ik overal wel werk kan vinden. Maar goed, allemaal nog wat onduidelijk dus.

Jenny, ik denk ook dat jij een meisje krijgt. Alleen al het feit dat je je zoooo anders voelt deze zwangerschap: zo misselijk en beroerd en zo. En ik snap ook zo goed dat je die 'voorkeur' voelt. Dat heb ik ook wel hoor. Natuurlijk wil je graag weten hoe het is om moeder te zijn van een dochter. Tenminste dat heb ik wel.
Juist omdat mijn zwangerschap niet zo heel anders is dan mijn vorige, denk ik dat het weer een jongen is. Hoewel ik alles bij elkaar genomen me toch gemiddeld veel beter voel (zowel lichamelijk als mentaal, ondanks die dip van een paar weken terug) merk ik niet zo'n groot verschil. Daarnaast kan ik me gewoon niet voorstellen dat ik ook meisjes kan 'maken'. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar zo kijk ik er tegen aan. Toch ben ik na die echo wel behoorlijk gaan twijfelen. Het zag er gewoon niet uit als een jongetje. Ik weet niet of ik nou drie streepjes heb gezien, maar ik zag zeker geen piemeltje. En mijn vriend dus ook niet.
Ik weet ook niet of ik het de hele zwangerschap ga volhouden hoor, om het niet te weten. Het streven is van wel, maar misschien regel ik op het laatste moment toch nog een pret echo ofzo om het alsnog van tevoren te weten, hihi.

Zo, nou heb ik wel weer genoeg gewazeld. Tot snel.

X Roosmarijn

Terug
Bovenaan