ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Ha die meisjes,

Ooo, wat is het toch moeilijk af en toe he, dat geduld hebben. Offcieel nog 2 weken, maar ik ben helemaal toe aan bevallen.

Spannend Jenny, dat je wellicht heel binnenkort al weet of en wanneer je ingeleid wordt. Hoe groot schatten ze je kindje nu?

Gisteren nog bij de VK geweest, die denkt -helaas- dat ik nog wel even geduld moet hebben. Het kindje is nog wat klein (geschatte gewicht nu ruim 2500 gr). Wat klein, maar niet te klein volgens de VK. En gezien de vorige keren (bevallen met 39 wk en 41,5 wk) verwacht ze niet dat deze veel eerder komt. Nou ja, ik laat het maar over me heen komen. Zolang ik me maar een beetje lekker voel. Gisteren en vanacht was het weer helemaal niks: misselijk en spugen, bah. Maar sinds vanochtend voel ik me al weer wat beter gelukkig. Verder ben ik laaaang niet zoveel aangekomen als de vorige keren, nog niet eens de helft! En dat merk ik vooral in hoe mobiel ik nog ben. Ik fiets nog hele tochten, heerlijk! Vooral als het zonnetje zich lekker laat zien.

Wat schattig om te horen van Julian, Femke, dat ie nu al zo gehecht is aan zijn zusje. Ik ben benieuwd hoe dat hier straks gaat. Jelle, mijn oudste is ook zo'n gevoelig jochie, maar kan daar soms maar moeilijk uiting aangeven. Hoewel hij er wel steeds beter in wordt om te praten over wat ie denkt en voelt. We zullen het zien binnenkort...
Gaat het met jou ook goed? Ook fysiek en zo? Een KS lijkt me toch ook niet niks om van bij te komen.

Dikke zoen voor jullie,
X Roosmarijn

He Roosmarijn,

Ohh nog twee weekjes en dan heb je vast je kleintje lekker bij je....rare gedachte he!
Dat sugen is minder zeg, dat heb ik al vaker gelezen toch? Maar idd lekker dat je fysiek nog zoveel kan. Dat had ik deze zwangerschap ook. Ik was wel wat kilootjes aangekomen maar toch voelde ik me nog heel vitaal. Ik ben na die 12 helse eerste weken helemaal niet echt veel moe geweest, alleen even die tijd net voor mijn verlof.

Maar Roosmarijn, ik hoor jou over een zonnetje. Woon jij in Spanje, haha!! Hier regent het alleen maar. Ik wil zo graag een keertje met Madeliefje naar buiten maar ze zou zwemmen in haar mooie roze kinderwagen als ik dat deed denk ik....

Julian is idd helemaal gek op zijn zusje. Hij is nu ook al op de leeftijd dat hij wat met haar kan doen. Ik laat hem dan bijvoorbeeld achter tegen de rugleuning op ons grote bed zitten en geef haar in zijn armen. Hij kan dan gerust een half uur met haar zo zitten liedjes te zingen. Laatst viel ze er gewoon van in slaap. Hij zingt dan zo lief zelfgemaakte liedjes over bloemetjes. want Julian denkt omdat ze madelief heet dat ze dat wel mooi zal vinden...schattig he!
Elke avond voor het slapen gaan leg ik haar ook even bij haar broertjes in bed,  eerst bij Valentijn en later bij Julian  Dat vinden ze heerlijk. Zij ligt dan zo mooi naar hun te kijken en hun helemaal verliefd op hun zusje liggen ze er naast. Dat moment vinden ze zo fijn en gaan er lekker rozig op slapen. Soms ligt ze natuurlijk op die tijd te slapen maar meestal lukt dat wel en is dat haar wakkere uurtje.

Ze huilt trouwens bijna nooit, ze is zo'n tevreden meisje.....

Sorry hoor meiden, ik denk dat ik echt op een ROZE wolk zit, hihi...
Kus van Fem

Hi Femke en Roosmarijn,

Wat heerlijk om te lezen dat je op zo'n roze wolk zit. Daar hoef je helemaal geen sorry voor te zeggen hoor, lekker om te lezen juist .... staat ons ook nog te wachten ( of een blauwe wolk voor Roosmarijn ... maar ik denk het niet hoor!! Ik denk dat jij ook een dochter krijgt .... vraag me niet waarom??).

Kleine baby dus Roosmarijn, hoe groot waren jouw andere kinderen?
Merk je dat ook aan de grootte van je buik?

Maandag heb ik CTG en echo weer gehad en het geschatte geboortegewicht wordt nu op 3800 gram gezet als ik op 39 weken beval. Dat is wel de intentie van de gyn. Ik ben vrijdag 38 weken en de week erop zal een datum voor inleiding worden geprikt zei hij vorige week. Dus ik zal tussen 39 en 40 weken bevallen.
Spannend, spannend........

Vandaag trouwens een hele onrustige buik. Veel krampen, pijn aan onderrug, alsof ik een bal tussen mijn benen moet dragen de hele dag... hahahahaha. Ik denk (hoop) dat het de indaling is....

Nou geniet er lekker van Femke, ik zou zo met je willen ruilen en mijn kleine druiffie hier willen hebben in mijn armen ... maar nog even geduld voor ons ...
En Roosmarijn, op naar nog goede laatste weken toch? Niet teveel misselijk en spugen, dat is wel een beetje een domper ..

fijne avond
liefs Jenny

Goeiemorgen meisjes,

Nee, Femke, geen excuses voor roze wolken hier! Zweef jij nog maar lekker door!

Ik heb al weer een dag zonder misselijkheid en spugen, dus die steek ik mooi in m'n zak en het zonnetje schijnt ook nog eens. Straks weer even lekker fietsen.

Dit kindje lijkt idd wat kleiner dan de vorige twee. Die waren allebei rond de 3500 gram bij de geboorte. Volgens de VK komt er bij deze nog wel een pondje bij voordat het komt dus 6 pond bij de geboorte moet haalbaar zijn. Daar vertrouw ik dan maar op. Ik maak me er niet zo druk om, kennelijk maak ik gewoon niet zo'n grote kindjes. Qua buikmaat merk ik niet zo'n verschil met de vorige keren. Met name deze laatste weken zet ie ineens heel erg uit en staat m'n velletje soms zo strak dat het echt  pijn doet. Maar dat had ik de vorige keren dus ook.

Spannend dat het rommelt Jenny, misschien hoef je dan niet eens ingeleid te worden, wie weet. Ik had dat gerommel vorige week heel erg, maar de laatste paar dagen is het weer heel rustig. Hoewel ik dat 'bal tussen mijn benen gevoel' heel erg herken. Soms lijkt het wel alsof het al 'voor de deur ligt' zeg maar, haha!

Ik ga voor een bevalling op a.s. dinsdag middag  of de dinsdag erna. Mijn andere twee zijn nl. allebei op een dinsdagmiddag geboren. Een om 14 uur en de ander om half drie. Ik verwacht deze dus om 15 uur! Hihi.

Dikke X
Roosmarijn

Nou Roosmarijn, dinsdag is your lucky day dan !! Wat een toeval zeg.

Nou hier is het rommelen niet gestopt, heb zelfs de hele nacht een beetje voorweeën gehad. Pfff, wat een onrustige nacht. Vanmorgen toch maar even gebeld met het ziekenhuis en de vk op de verloskamers wilde me toch eventjes zien. Dus ik daar naartoe gegaan voor weer een echo, ctg en alles. En ja er was inderdaad weeënactiviteit waar te nemen op de monitor. Maar nog niet 'the real stuff'. Baby was ook nog niet ingedaald helemaal, wel veel lager dan een week geleden. Maar bij het inwendig onderzoek bleek wel dat de baarmoedermond al bijna helemaal rijp is. En dat is gunstig voor een eventuele inleiding volgende week vertelde ze. Ze kunnen er 'goed' bij zeg maar nu. Nog geen ontsluiting, maar wel een rijpe baarmoedermond.
Nou weten we dat ook weer, ik weer naar huis en het rommelt nog steeds. Vooral als ik loop of beweeg, dan heb ik echt knal harde buiken en pijnscheuten overal.

Nou ja, wordt nu wel spannend he??

ik hou jullie op de hoogte

liefs jenny

Whaa, Jenny, wat spannend! Klinkt alsof het echt niet lang meer gaat duren. Ik duim voor je dat het op gaat schieten.

Hier nog niet veel progressie. Gisteravond weer voorweeën, maar zodra ik in bed lag, waren ze weer over. Is ook niet erg, want daarom heb ik wel lekker geslapen vanacht. Ook wel eens fijn.

Wat is het toch moeilijk om geduld te hebben, he? Ga zo maar weer eens een ommetje maken voor de broodnodige afleiding (en lichaamsbeweging, haha).

X
Roosmarijn

hi meiden,

even een korte update van mijn controle bezoek bij de gyn. Vorige week werd verteld dat we vandaag een dag gingen prikken voor inleiden. Maar helaas helaas, dat is niet gebeurd... de beeb was nog niet ingedaald, dus daar beginnen ze nu niet aan.
Moest weer even omschakelen, vorige week omdat je dan weet wanneer je gaat bevallen, nu omdat alles weer een beetje open ligt qua datum. Nou ja, gelukkig was het mooi weer vandaag en heb ik op de terugweg naar huis een terrasje gepakt met thee en een groot stuk chocoladetaart ... hahahahaha ...
Vond dat ik het echt verdiend had ... volgende week weer een afspraak staan, dan ben ik 39 weken. De gyn bevestigde wel dat ik in ieder geval voor de uitgerekende datum bevallen zou. Maar zei hij: als je al ontsluiting hebt en het rommelt rond de 27e ( uitgerekende datum) dan wachten we nog wel een paar dagen om te kijken of het echt niet uit zichzelf aandient ..... ... al met al   ... best vaag .... ik zie ook iedere keer een andere gyn en de 1 denkt er weer anders over dan de ander.
Femke, had jij dat ook? Dat je telkens een andere gyn zag?

Nou ja, vanmiddag lekker met de jongens in de tuin gespeeld, was echt lente... heerlijk. Nu maar gewoon hopen dat de beeb snel indaalt..... heb me er al bij neergelegd vanmiddag dat het nu gewoon niet anders is ...

nou fijn weekend en tot snel weer
mama van marijn

He Jenny

Jee wat een heen en weer geslinger zeg!
Ik had eigenlijk een vaste gyn. maar de laatste paar weken vond ze het nodig om weer verder te gaan studeren en ineens was ze vertrokken naar Nijmegen....rrr Ze lied me gewoon achter, haha.

Maar goed daarna heb ik ook verschillende gyn. gehad en idd het zelfde heen en weer geslinger gehad. ik werd er niet hoed van.
Mijn gyn. had het steeds over de 38e week geplande KS en op een gegeven moment kreeg ik van een ander de 40e week te horen. Ik vond dat ook heel moeilijk en ging steeds naar afspraken met het idee dat ze toch niet gaan doen wat ze me beloofden.

Misschien moet je het wel bespreekbaar maken hoor jenny als je er mee zit. Op zich is het wel beter als het uit zichzelf zou beginnen want ander is de kans op een KS veel groter. Maar goed ik kan me ook goed voorstellen dat je je kleine meisje wil knuffelen en ze aan haar grote broers wil voorstellen.

Maar goed ze doen dit inleiden toch omdat de baby niet te groot mag worden?? Dan is het weer raar he dat ze je tot 40 weken laten lopen....maar goed dat wij geen gyn. zijn want we zouden ze echt niet begrijpen.

Sterkte op t wachtbankje, nu maar hopen dat je lijf je uit de brand gaat helpen volgende week!
Liefs Femke

Terug
Bovenaan