ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Hoi meisjes,

Was weer even er tussen uit (weekje vakantie) maar kan nu weer lekker meekletsen op het forum.

Femke, mijn maag trok echt even samen toen je vertelde van de val van je zoontje. Brrr. Je weet dat die dingen gaan gebeuren, maar als het dan echt gebeurt, schrik je je rot. Gelukkig gaat het alweer goed met 'm zo te lezen.

Jenny, jij zal idd ook wel effe in de stress gezeten hebben met dat bloedverlies. Ik ben blij te lezen dat het allemaal goed is.

Ik ben nu ruim 8 weken en so far so good. Nog steeds af en toe bruinig bloedverlies maar dat had de echoscopiste al voorspeld, omdat ze het op de echo zag zitten.

Qua kwalen zwabber ik echt van het een naar het ander. De ene dag ben ik hondsmisselijk en weet ik niet waar ik het zoeken moet, de andere dag kan ik niet stoppen met eten en gisteren en vandaag ben ik alleen maar moe, moe en nog eens moe, maar slaap vaak slecht. En als je jongste dan net niet wil gaan slapen omdat ie nieuwe tandjes krijgt  en je oudste je  de hele  de oren van je kop vraagt (waarom schijnt de zon? Waaron eten we venkel? Waarom zijn er vlinders? etc etc.) dan kan ik wel janken (en dat doe ik dan ook maar even).

Ik heb geen idee of ik ben aangekomen, ik heb geen weegschaal. Alle kleren passen nog. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik pas een buikje met een week of 14. Maar ik heb niet het idee dat mijn buikspieren nu nog zijn wat ze toen waren... we zullen zien.

Maandag eerste VK bezoek en dinsdag weer een extra echo om te kijken of er nog meer bloed te verwachten valt en of onze muppet een beetje wil groeien zoals het hoort. Spannend allemaal.

Tot later weer mama's.

X Roosmarijn

Hallo Roosmarijn, fijn dat je weer terug bent. Gezellig weer mee kletsen. Ik herken alles wat je schrijft aan klachten, alleen niet dat eten. Dat doe ik namelijk bijna niet. Ja crackers en stokbrood korstjes ( raar he?).

En ooh wat spannend Femke, eerste schooldag. Marijn gaat in december voor het eerst. Heb hem al een beetje voorbereid wat hij allemaal gaat doen. Leuke is dat hij met het overbuurmeisje in de klas zit waar hij wekelijks mee speelt. Maar ja, je zult zien dat ze toch andere vriendjes uitzoeken ... maar spannend is het wel.
Zal maandag ook wel moeilijk zijn om je mannetje daar achter te laten, of heb je daar geen moeite mee?
Marijntje heeft in december 4 wenochtenden en gaat per 4 januari geloof ik echt naar de kleuterschool toe. Mmmm, wat worden kleine mannetjes toch snel groot.

En ik krijg nog steeds de rillingen als je schrijft over dat lippie van Valentijn. Zie je onder het korstje al het litteken zitten dan? Lijkt me heel moeilijk. Maar goed, zo'n kinderhuidje heelt wel goed en snel, dus wellicht zie je er over een tijdje toch minder van. Wat een rotsituatie zeg.

Hier nog steeds misselijk. Ik zit mezelf echt in de weg merk ik. Ik heb het eigenlijk nog niemand verteld. We gaan volgende week een weekje op vakantie en dan komen de opa's en oma's ook een dagje langs, dan wilde we het vertellen.
Mijn broers en zussen vertel ik het de week erop wel.
Je kunt bij mij nog niet zoveel zien, alleen hele dikke borsten ( niet normaal meer joh!!). Komt ook omdat ik flink afgevallen ben de afgelopen weken van het niet eten.
Moe ben ik ook nog steeds, al wordt het wel iets minder volgens mij nu.
Ben nu 8 weken en over 2 of 3 weken krijgen we weer een echo, dus ben benieuwd wat we dan te zien krijgen. Toch weer heel spannend allemaal.

nou fijne zondag en succes morgen op de kleuterschool Femke,

Jenny

Ha Meiden,

Wat vervelend Jenny, dat je zo misselijk bent dat je (bijna) niet kan eten. Ik zou niet weten hoe ik dat vol zou moeten houden.   Als ik niets eet kan ik niet eens naar mijn werk fietsen. Ik ben juist veel minder misselijk dan bij mijn eerste twee zwangerschappen. Zeker de laatste week gaat het eigenlijk best goed, alleen 's ochtends en 'savonds een beetje, ben ook minder moe. Gek, want ik ben deze week juist heel druk geweest op mijn werk. Misschien lig ik nu wel het hele weekend voor pampus, haha.

Dinsdag weer een echo gehad, en het zag er weer geweldig uit. Onze muppet groeit goed en had een denderende hartslag. Het gaat nu best snel zo. Over ruim twee weken alweer de termijn echo.
Ook voor het eerst bij de VK geweest. Ze moest wel lachen dat ik er nu al weer was.  Alle bloedwaarden waren prima, bloeddruk laag. Niks bijzonders dus, had ik ook niet verwacht. Wat me wel opvalt is dat je iedere keer weer overstelpt wordt met informatie. Over voeding, over borstvoeding, over veiligheid, over pufles  over god-weet-wat. Het wordt steeds erger lijkt het. Bijde eerste kreeg ik geloof ik twee folders en een boekje, nu echt een hele map met wel 15 folders en 3 boekjes en twee tijdsschriften. Ik vind het wel wat overdreven onderhand.

We zijn langzamerhand bezig iedereen te vertellen van dit -onverwachte- nieuws en ik moet zeggen dat ik dat nog best moeilijk vind. Misschien stom, maar ik heb steeds het gevoel dat ik heel wat uit te leggen heb.  Sommige mensen reageren ook twijfelend (vragen of ze me wel moeten feliciteren). Toch raar eigenlijk. Alsof een derde kind krijgen extra  uitleg vergt. Lopen jullie daar ook tegenaan?

Ik zie vooral op tegen de reactie van mijn schoonouders (mijn vriend trouwens ook). Zij zijn nogal, hoe zeg je dat, a-relaxed? Een beetje zwartkijkers, zien overal beren op de weg. Ik hoor ze nu al denken: jeetje hoe moet dat met drie kinderen, en waar moet die dan slapen (we wonen niet zo heel groot) en past dat wel in de auto en kunnen jullie dat wel  betalen, bla bla bla. Nou ja, woensdag vertellen we ze het en dan zien we wel.  
Ik ga het ook mijn -vrouwelijke- baas vertellen volgende week. Ben ook heel benieuwd hoe zij reageert. Ze is wel aardig hoor,  maar niet bepaald een fijngevoelig type. Bovendien werk ik hier nog maar relatief  kort. Twee weken voor mijn contract afloopt,  gaat mijn  verlof in, haha. Nou ja,  over werk maak ik me geen zorgen. In mijn beroep  (HR adviseur) is voorlopig werk genoeg.

Nou meisjes,  het is een beetje een lange bijdrage geworden deze keer. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat. En Femke,  ook ik ben heel benieuwd naar Valentijns schooldebuut. Jelle gaat in feb. 09 voor het eerst.

Doei!
X Roosmarijn

Hoi Roosmarijn,

Ja ik herken me helemaaaaaal in jouw verhaal.
De lading info die je meekrijgt en de keuzes waar je voor staat, ongelofelijk veel.
Maar ja, het is niet anders he?
Ik heb inmiddels iedereen verteld dat we zwanger zijn. En ik dacht inderdaad dat mensen wat terughoudens zouden reageren. Maar niets is minder waar.
Ouders en broers en zussen waren allemaal heel enthousiast.
Behalve onze oppas, is het een ongelukje zegt ze. Nou ja zeg! Ik vond dat zo stom! Mijn man zegt dat ik er niets van aan moet trekken, maar ik vind dat zo'n stomme opmerking.

Verder hier alles goed, Misselijkheid begint eindelijk wat af te nemen. Volgende week voor de 2e keer naar de VK. en de week erna nekplooimeting.
Hoe is het met jou Annerobe? Al een tijdje niets gehoord. Jij had toch ook een nekplooimeting gehad. Hopelijk alles goed met jou en het lipje van je zoontje en het schooldebuut.

veel liefs mama van marijn

He lieve mama's van bijna 3 kids!!

Sorry hoor. ik heb nu echt al zooo lang niet meer geschreven....
Ik had tot vorig weekend nog steeds geen computer en dus geen internet, het bij mijn ouders internetten kon ook niet meer dus zat er niks anders op dan geduldig  af te wachten tot onze computer weer gemaakt was....vandaar!

Hoe gaat het met jullie?
Hier gaat het op zich zijn gangetje. Ik ben nu 16,5 week zwanger.
Ben al een paar keer bij de VK geweest en elke keer volgde daarna een bezoek aan het ziekenhuis voor een echo omdat ze geen harttoon van de baby kon vinden.
Nu sinds vorige week weet ik waarom...
Mijn placenta ligt dus aan de voorkant, uit mijn vorige zwangerschappen blijkt dat mijn placenta altijd groot is dus dat is de reden. Normaal is die ligging helemaal geen probleem maar met een geplande keizersnede niet zo handig natuurlijk. Ik ben heel benieuwd hoe creatief ze dan zijn op t ziekenhuis.
Verder kreeg ik ook te horen dat mijn baarmoeder naar rechts is verzakt? Dat had mijn gyn. nog niet eerder gezien...
Ik moet over 2 weken weer naar de gyn voor een echo dan zien we weer verder. En natuurlijk over een 2,5 weken mijn 20 weken echo...
Ik ben zo benieuwd wat t gaat worden!! En jullie, willen jullie het weten??

Nou zal jullie ook nog even bij praten over Valentijntje die van de glijbaan gevallen was, ik las net zo'n lieve berichtjes van jullie. Er is idd echt een litteken gekomen op de plaats van de " scheur" . Misschien dat het in de loop van de tijd nog meer weg trekt maar ik hoor veel dat het zo nog wel een hele tijd blijft.
We zien wat af met  onze kleine mooie krullenbol, hihi.

Lieve meiden ik ben echt heel benieuwd naar jullie verhalen! Misselijkheid moet nu toch wel weg getrokken zijn bij de meeste, bij mij iig. Het heeft helaas wel plaats gemaakt voor heel veel behoefte aan lekker. Hum, was ik net 10 kilo kwijt...

Oh ja nog even over het vertellen aan  familie enzo  dat je de derde verwacht, ik herken t helemaal. Ik betrapte me erop dat ik op een gegeven moment al voor dat de ander iets kon zeggen mezelf ging verantwoorden...rrr

Kus Femke (Annerobe)

Lieve Femke,

Fijn om weer van je te horen. Dacht even dat er iets niet goed was met de zwangerschap of iets dergelijks. Maar het was gewoon een technisch computerprobleem.

Goed om je verhaal te lezen. En over de placenta voor heb ik 2 keer ervaring mee. Zowel bij mijn eerste als tweede zoon lag de placenta aan de voorwand. Het enige nadeel is dat je de baby pas heel laat voelt. En over een keizersnede weet ik niet, ik heb 2 keer een natuurlijke bevalling gehad. Ik denk dat de gyn je daar zeker antwoord op kan geven. ik vemoed dat ze met een echo de ligging van de placenta nauwkeurig bepalen en zo de snijlijn kunnen zetten voor de keizersnee.

Spannend hoor, als ik vragen mag, waarom krijg je een geplande keizersnede?

En je zoontje een litteken boven zijn lippie. Ach gossie, valt het je mee of tegen? Je weet wel dat kinderhuid enorm goed geneest in de loop van de tijd. dus wellicht is het over een tijdje wel veel minder zichtbaar. goed dat het winter wordt, want ik weet dat fel zonlicht in de zomer littekenvorming niet mooier maakt. Dus even afwachten...

Hier alles goed, nu bijna 14 weken zwanger. Ik heb een week geleden mijn termijnecho gehad en nekplooimeting. Zag er allemaal goed uit. Prima kleine nekplooi, neusbotje aanwezig en dat zijn 2 goede indicatoren. Maar ik hou nog maar een slag om de arm, omdat de vorige keer de echo ook goed was, maar in combinatie met het bloedonderzoek toch een heel hoog risico uitkwam ( 1 op 28).
Dus nog een weekje wachten. Dan besluiten tot een vruchtwaterpunctie of niet.

Jij hebt dus zo al je 20 weken echo. Spannend hoor, heb je een vermoeden voor het geslacht? Ik had vorige week heel sterk het gevoel dat het een meisje was toen ik de echo zag. Natuurlijk nergens op gebaseerd, maar ik heb dat instinctief heel sterk. Met de jongens had ik dat ook. Wellicht omdat deze zwangerschap zo anders is dan de eerste twee.

Verder alles zijn gangetje hier, ik ben mijn misselijkheid zo goed als kwijt. Gelukkig maar, want het was echt geen doen zo. Nu lust ik heel rare dingen die ik anders niet eet, wel allemaal hartige dingen, brood, kaas, worst en dergelijke. Heel raar voor een vegetarisch iemand.. hahaha. Ik heb zo'n behoefte aan vleeswaren op brood .. tja....
en ik ben de eerste 3 maanden bijna 7 kilo afgevallen, maar ik pas toch nergens meer in. Ik heb een soort reserve zwemband om mijn heupen gekregen. Dat was heel herkenbaar van de eerste twee zwangerschappen.

Maar goed, ik ben best blij dat ik me wat beter voel.

nou tot snel schrijfs maar weer
liefs Jenny

Hallo,

Voor ons is het ook de derde  en we zijn er helemaal blij mee.
Er zijn inderdaad ook wel reacties van "is twee niet genoeg"  en "goh, het zal wel heel druk zijn hoor", maar we genieten nu zo van die kleine boeven dat eentje erbij ook niet zoveel meer uitmaakt! En wie weet volgen er nog wel meer....dan zullen ze wel helemaal raar staan te kijken .

Maar wij zijn nu een week of 15 onderweg en het gaat allemaal goed zolang we  goed eten en lekker veel slapen, anders ben ik brak!

Succes iedereen  met de zwangerschap!  

Terug
Bovenaan