ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Hoi Roosmarijn,

Goed van je dat je toch wat rustiger aan gaat (proberen) te doen! Je moet op een gegeven moment een keertje toegeven, maar dat is niet makkelijk!    
En als je samen  gaat zitten kniezen zoals je schrijft daar wordt je warschijnlijk allebei niet vrolijker van...neem lekker rust zodat je het allemaal kan verwerken en het voelt de ene keer waarschijnlijk beter dan de andere keer, maar het komt vast weer helemaal goed!  Het  is ook niet niks allemaal!

Succes!!

Enne...klaag maar lekker hoor, je bent niet de enige die dat doet....  

Hoi Roosmarijn,
Wat een super beslissing. Je bent nu echt de goede weg ingeslagen!!!
Je man mag wel trots op je zijn!! Wij zijn   het iig.

Hier op en top zenuwen want morgenavond heb ik mijn 20 weken echo.....spannend!!!
Jullie horen van mij....hihi

Tot snel kus Fem

lieve 3e kindjes mama's,

even kort berichtje van mij.
Wat spannend voor je Annerobe, vanavond de echo. Je bent zo benieuwd of alles gezond is daarbinnen en of het een boy of girl wordt toch? Ik voel het gewoon in je berichtjes.
Je laatste gevoel was een meisje toch?
ik hoop dat het wordt wat je graag wilt. Wellicht heb je diep van binnen toch een voorkeur. Spannend hoor!

Roosmarijn, goed dat je rust neemt hoor. Wat een verhaal. Het is wellicht een troost te weten dat alles goed is afgelopen en dat je dus dubbel en dwars van elkaar en van je gezin moet genieten. Ongelukjes zitten in rare kleine hoekjes!

Nou hier niet super veel te melden. Nu 15,5 week. voel me nog steeds op en af goed en slecht. Gisteravond naar de VK geweest. Ze kon het hartje niet vinden, ik schrok me een ongeluk. Na 10 minuten zoeken eindelijk ..... boem boem boem boem.
Aanstaande maandag heb ik de vwp gepland staan en ik besprak nog even mijn gevoel daarover met haar. Kwam ze ineens heel negatief me tegemoet. je neemt een heel groot risico, realiseer je je dat wel? Tja, 1 op de 100 puncties eindigt toch in een miskraam .... zo ging ze verder. ik was echt helemaal perplex. Ik corrigeerde haar nog om te zeggen dat dit 1-2 op de 1000 was, maar niets mocht meer baten.
Ik helemaal verdrietig naar huis. Huilend stond ik thuis in de woonkamer.
Ik ben al niet helemaal topfit, zeker geestelijk niet. Leef echt naar maandag toe en volgende week, dat het allemaal maar achter de rug is.
Maar goed, heb er flink de balen van.

Verder hier alles goed met de mannetjes van me. Ze worden echt met de dag leuker hoor. Marijn is zo aan het praten. Zo schattig.
We waren zaterdag in de Efteling. Zegt Marijn toen hij Pardoes en Pardientje tegenkwam, '  mama, die eten zeker heel goed he? Ze zijn zoooo groot. '
Lief he? Ik zeg altijd tegen Marijn, eet je bordje maar goed leeg, dan wordt je een grote jongen.
Wat een kinderlogica he?

nou dat was het weer, Femke laat je weten hoe de echo ging vanavond?

liefs mama van marijn

Hoi Jenny

Oh wat een ververlende opmerking van je vk. Ze moeten je natuurlijk waarschuwen vanuit hun vak en zeker als je maar even merken dat je twijfelt. Ik vond dat ook zo vervelend dat ze zo negatief tegen een combitest aan keken. Ik kreeg toen ook t zelfde te horen als jij. Wat ik met de uitslag zou doen en of ik dan verder onderzoek zou willen als er een kleiner percentage uit kwam en of ik wel wist wat de risico's waren. Weet je nog dat ik dat hier schreef. Ik was er ook helemaal van over de rooie.

Maar lieverd het is jouw beslissing en met de apparatuur van tegenwoordig denk ik niet dat je bang moet zijn dat het mis gaat. Mijn vriendin heeft het ook laten doen en ze had er achteraf ook helemaal geen spijt van. Jij hebt die ervaring ook, laat je dan niet van de wijs brengen hoor.
Misschien wilde je vk je echt nog eens met je neus op de feiten duwen zodat je je besluit nog een keer zou overwegen. Maar goed wat hun voorbij gaat is dat wij zwangeren toch al zo moeten nadenken over alle stappen die we nemen en zo door alles onzeker worden.

Succes met je beslissing!!

maar goed...
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt....we hebben zo allemaal onze verlangens over ene jongen of meisje krijgen hihi. Misschien wil ik toch liever ene meisje dan dat ik durf uit te spreken. Ik merk dat de laatste tijd.

Gisteren had ik dus mijn 20 weken echo bij de verloskundige in opleiding, zoals ik al schreef doe ik mee aan een onderzoek op t ziekenhuis. Daarvoor krijg ik iets van 8 extra echo's waarvan gisteren de eerste was. Twee onervaren vk mogen dan met t apparaat experimenteren op mijn dikkie dik buikie...

De vk zagen aan alle metingen dat alles goed was, laat ik dat even voorop stellen. De hersenen zaten er en alles wat erbij hoort, de metingen van buik been en romp waren gemiddeld. (20,2 weken en ik ben nu 19,2wk...heb altijd grote kindjes??? Ben zelf nl maar 163cm)
Maar goed pas aan het einde toen we dus klaar waren vroeg ze of ik ook wilde weten wat het zou gaan worden. En na mijn verzoek ging ze pas op het geslacht letten...
Het lag toen met de beentjes over elkaar en het was dus niet te zien.

Maar goed daarvoor had ik de tijd gehad om eens goed te kijken natuurlijk:
Het oefenen van de verloskundige duurde een uur en ze was druk bezig met mooie plaatjes van de lichaamsdeeltjes te krijgen om ze zo goed te kunnen opmeten.
Ik had toen natuurlijk mijn ogen niet in mijn zak, de beentjes zaten toen volgens mij niet over elkaar en iik zag drie streepjes. Twee wat duidelijke an de buitenkant (wit zoals een bot) en een hele smalle daar tussen in.
Mijn vraag is hoe zie je nu dat je een meisje krijgt??? Het leken mij twee schaambeentjes wat ik gezien had, maar hebben jongens dat ook???

Maar goed morgen heb ik dus mijn echte 20 weken echo gewoon bij de gyn.
Nog een dagje afwachten voor mij nu.....

Maar goed ik hield me gewoon altijd vast aan het feit dat ik alleen maar jongens kon maken en ben nu wel in verwarring gebracht.
Zou het dan nu toch een meisje kunnen zijn???? Geef jullie ervaringen er eens.

Dikke kus Femke

Lieve Femke,

Dit klinkt als een meisje!! Ik heb bij de echo's altijd heel duidelijk een 'slurfje' gezien tussen de benen. Die streepjes opzij, die wit oplichten, hebben jongens ook, dat is volgens mij schaambeen of bekken ofzo. Maar pin me er niet op vast, ik heb er geen opleiding voor ... hahaha.
Maar een piemeltje heb ik duidelijk gezien altijd op de echo's. Het kan natuurlijk zijn dat die wat naar achter hing tijdens de echo, maar anderzijds, het kan ook gewoon een meisje zijn.
Ik hoop voor je dat het wordt wat je graag wilt. En ik lees dat je toch best graag een meisje wilt. Ik hoop voor je dat je een meisje krijgt.
Ik snap dat je zegt dat je dat niet wilt uitspreken. Mensen reageren daar altijd zo heftig op. Inmiddels heb ik zelf geleerd er niets meer over te zeggen.
Zo heb ik een schoonzus, die altijd ZEKER weet wat het wordt en het ALTIJD goed raad. Je kent die types wel. Zondag zag ik haar en ze wist 100% ZEKER dat het een jongen zou zijn. Grrrrrrr, ik hoop stiekem ook wel dat het meisje wordt, waarom weet ik eigenlijk niet, ik heb er geen enkel argument voor, maar toch.

Dus ik heb zondag stijf mijn mond tegen haar gehouden, ik dacht je kletst maar.
Ik hoor over 2,5 week al wat het wordt. Tijdens de vruchtwaterpunctie kunnen ze uiteraard in de chromosomen zien of het een XX of XY wordt.
We zullen het zien. Als ik het weet zal ik het vertellen.
Ik ben best nerveus voor aanstaande maandag. Ik weet wat me te wachten staat, maar ben toch wel bang voor een slechte uitslag. Raar he?
Maar goed, ik voel het zo.
Ook droom ik wel eens, dat ik een miskraam krijg door de vwp en dat ik dan in verwachting was van een gezond meisje. Allemaal niet lekker om over na te denken natuurlijk. Maar het is nu eenmaal zo. Ik sta nog steeds achter onze beslissing.
Maar nu het bijna zover is, krijg ik een beetje koudwater vrees denk ik.

Veel plezier met de echo morgen, ben benieuwd ...

En over grote kinderen gesproken, tja mijn laatste was 5140 gram. dus de VK heeft al gezegd dat ik vanaf week 34 om de week een groeiecho krijg. Omdat de schoudertjes wat lastig eruit kwamen. Als deze nou nog groter wordt, is er zelfs een kans op een keizersnede ...;(

maar ja, first things first

liefs jenny

He Jenny

Goede beslissing hoor, trek je niks aan van je vk!!!!!!  Luiter naar je hart.

Ja hoor je hebt helemaal gelijk, ik had het er vandaag met een vriendinnetje over en ik zei  precies t zelfde als jij nu schrijft,  dat er best een slurfje kan zitten.
Ik heb t niet gezien maar het is maar net hoe ze dat apparaat op mijn buik houdt. Ik weet dat het ineens tevoorschijn kan komen, dat was bij die knullen van mij ook.
Zie je wel dat jongetjes die twee streepjes ook hebben...dat dacht ik al.
Ik zat net even op internet de surfen en zag idd bij meisjesecho's die streepjes maar veel minder duidelijk dan dat ik ze zag. En bij die echo's keek je echt van onderen af tussen de beetntjes, ik dacht dat ik het vanut boven had gezien.
T zal dus wel wat anders zijn.
Maar goed het houdt me evengoed wel bezig vandaag....
Ik ga vanavond uiteten met twee vriendinnetjes, een daarvan heeft ook een echo gehad waarbij ze vertelde dat het een meisje is. Ik hoor t wel van haar. haha

Maar goed ik denk nog steeds dat ik een jongetje ga krijgen hoor....hihi moet me zelf toch behoeden voor te grote verlangens....

Ik heb idd morgen weer een echo, dat is veel sneller dan menige vrouwen hioer dus ik mag van geluk spreken. Uhhh en natuurlijk al helemaal dat ons kindje voor zover ze t zien helemaal gezond is. Pffff pak van mijn hart.

Enne nog even over jou. Ik heb die zelfde droom gehad. Dat ik een miskraam kreeg van een meisje. T zal toch wel hoger bij ons zitten dan we denken.

Ik dacht vandaag nog in de auto dat een van ons toch wel een dochter moet krijgen, er was toch nog een moeder hier met al twee jongens...een van ons drieen iig. Dat is 33 procent kans  Zal je zien dat we alle drie over een paar maanden dringend opzoek moeten naar roze, haha!!
xxx Fem

He meiden,

Ik kan het gewoon echt niet geloven maar we krijgen een meisje.....ahhhhh!!!!!!!!!!
Ik vind het zo gaaf dat ik het gewoon echt niet durf te geloven.....
Dinsdag heb ik weer een echo en als ze het dan bevestigen geloof ik het pas echt denk ik. Pffff wat een nieuws he!!

Nou tot snel, kusjes van Femke vanuit haar roze wolk!!!!
hihi

Lieve Femke,
Wat fijn dat je er zo blij mee bent. Een meisje erbij. Ongelofelijk.
Nou geniet van deze roze wolk. Ik hoop dat ik over een paar weken hetzelfde kan vertellen.
Vandaag een drukke dag met verjaardagen, dus we gaan zo al weg.
Denk aan mij morgenochtend, ik heb om 9.10 uur mijn vruchtwaterpunctie.
Duimen dat alles goed gaat. Ben best wel een beetje zenuwachtig.
Hopelijk kan ik over een week heel goed nieuws vertellen.

Nogmaals ben superblij voor je,
heel veel liefs Jenny

Terug
Bovenaan