In de wachtweken

@blijemama: wowww wat een super nieuws! Gefeliciteerd! Wens je een hele voorspoedige zwangerschap toe!!!

@554168: ontzettend jammer om te lezen van de negatieve test... Heel veel sterkte voor jou en je man.

Zo te lezen ben ik niet de enige die een miskraam heeft gehad. Lees dat er velen van jullie zijn die het weer aan het proberen zijn. Goed om te lezen dat het bij velen weer is gelukt om zwanger te worden. Het liefst was ik gisteren al weer zwanger maar dat gaat helaas niet. Het beangstigd me heel erg dat het nu voor mijn gevoel al zo lang duurde (9maanden) om zwanger te worden terwijl de eerste super snel ging... Wat als het nu weer zo lang duurt of zelfs langer... Het bloeden was na een week helemaal opgehouden dus we hebben het weer gezellig in de slaapkamer hahaha. Met de gynaecoloog afgesproken dat we het nog een half jaar zelf gaan proberen aangezien ik zwanger ben geworden. Omdat ik geen idee heb of mijn cyclus weer de oude gaat worden ga ik tot mijn menstruatie geen ovulatietesten gebruiken omdat ik geen idee heb vanaf welke dag ik moet tellen (miskraam was 25/10). Normaal gesproken heb ik een regelmatige cyclus van 28/29 dagen. Kan ik na mijn menstruatie weer inschatten wanneer mijn eisprong ongeveer is en ovulatietesten gaan gebruiken.

Heel veel sterkte op het wachtbankje iedereen! Dat we ons maar snel bij een 'uitgerekend in'groepje mogen aansluiten :)

 
He Elizabeth,

Wat rot om te lezen dat je ook een miskraam hebt gehad! Hoop dat je snel weer een normale cyclus hebt..

Bij mij was alles meteen weer normaal maar een vriendin van me heeft na een half jaar het nog steeds niet op orde. Heel moeilijk te zeggen dus hoe het gaat verlopen!

Hier net de 'gezellige' week achter de rug.. Vanmorgen was  mn temp veel hoger dus denk dat mn eisprong geweest is! Officieel weer op de wachtbank.. 19 nov is mijn NOD.

Is het temperaturen geen idee voor jou? Mocht je verdere stappen willen/moeten maken kunnen ze ook veel aflezen aan zo.n schema. (Is mij verteld) op het begin lijkt het een hele klus maar ik doe het nu 4 maanden.. laatste 2 maanden zit het helemaal in mijn systeem.. ochtend ritueeltje geworden!

 
@FH84, bedankt voor het meedenken! Ik was 2 weken na eerste ziekenhuis bezoek zwanger geworden. Helaas miskraam gehad. De uitslag van de eerste onderzoeken was goed. Aangezien ik zwanger was geraakt hebben we afgesproken om het nog een half jaar zelf te proberen. Als dat niet lukt terug naar gynaecoloog. Ze heeft het niet gehad over temperaturen. Dat is met mijn beroep ook nog al lastig. Werk in de luchtvaart met zeer onregelmatige werktijden en tijdzones... Als t nodig is dan ga ik natuurlijk temperaturen hoor maar vrees dat daar niet echt een betrouwbare uitslag uit komt. We gaan nu afwachten wanneer mijn cyclus weer op gang komt en gaan dan na menstruatie ovulatietesten gebruiken. De Clearblue ovulatietesten zijn al in huis :) ondertussen klussen we gezellig door hahaha :)
 
@elizabeth

wat ontzettend rot dat je ook een miskraam hebt gehad. Doe rustig aan en denk goed aan jezelf.

Wie zitten er op dit moment net als ik op het wachtbankje?

Pfff ik zou het liefste de tijd even een week verder zetten! Aanstaande zondag nod dus het begint al wat op te schieten.

Heb soms een trekkerig gevoel in mijn buik.. Maar kan natuurlijk ook komen door aankomende menstruatie wat misschien nu heftiger is omdat het de eerste menstruatie na mijn miskraam zou worden. En behoorlijke borsten zeg maar.. ☺️ Maar ook dat kan natuurlijk met de aan komende menstruatie te maken hebben. Dus er zit niks anders op dan af te wachten.

Succes iedereen!
 
Hallo Johanna,

Hoe is het nu? Het is bijna zo ver voor jou!

Hier is het een drama! Heb normaal een heel stabiel schema met temperaturen. Mijn ongesteldheid dagen 36.5 (heel soms 36.6, vaak in het weekend) en dan schiet hij een paar dagen voor de eisprong naar 36.7 en na de eisprong naar 37 waar die blijft tot de ongi er weer aan komt. (Zo gaat het al maanden)

Nou deze maand is alles anders. Dag 1 ben ik 36.6. Dag 2 36.8. Dag 3 weer 36.6. Dit blijft tot dag 10. Dan ben ik 36.8. (Dag 10 gaat hij altijd omhoog want dan begint mijn vruchtbare week) dag 11 en 12 ben ik ineens weer 36.6 dag 13 36.7 en dag 14 36.9 (dus ik dacht aaa mijn eisprong, dag eerder dan normaal maar goed) dag 15/16/17 weer 36.7. Dag 18 36.8 dag 19 37. Dag 20 36.9 en vanmorgen 36.8.

Naaaa.. ik temp al maanden en vond het heel prettig maar wordt er nu helemaal gek van.. vraag me af of ik dus wel een eisprong gehad heb
 
Hoi FH84,

Ik heb helaas geen ervaring met temperaturen.. Ikzelf gebruik soms ovulatie testen van clear bleu. Maar ik denk toch even mee.. Ben je misscchien een aantal dagen niet lekker geweest waardoor je temperatuur schommelde?

Hier een erg drukke week bijna achter de rug. Daardoor is deze week wel lekker snel gegaan.

Ik heb nog steeds best regelmatig last van een trekkerig geboel in mn buik. En sinds 3 dagen ook weer flink last van puistjes.. En mn borsten zijn nog steeds erg gespannen. Het zal toch niet!? 😊Ik probeer er niet teveel op te hopen maar het zou zo fijn zijn!! Maar goed het kunnen ook allemaal kwaaltjes van een aankomende menstruatie zijn. Als ik niet ongesteld wordt wil ik proberen te wachten met testen tot maandag avond of dinsdag ochtend.

@FH84 maar voor jou begint het ook alweer op te schieten toch?
 
Zou het knap vinden  als je kunt wachten! Qua kwaaltjes zou het zomaar kunnen.. maar lichaam kan je goed voor de gek houden, stom!!

Ik duim voor je!

Ik moet komende donderdag ongi worden, ben benieuwd of dat hem wordt aangezien mn cyclus (temp) zo van slag is. Had vanmorgen even de ha gebeld omdat ik sinds de schommelingen ook last van steekjes in de buik heb en veel meer moet plassen.. dacht miss blaasontsteking  maar urine is schoon! Even mn ongi afwachten en terug komen als de klachten blijven! Het is dat het theoretische  gezien niet mogelijk is maar anders zou ik haast denken dat ik gewoon zwanger ben..
 
Johanna, jou dag vandaag! Ik duim voor je!

Ik nog tot donderdag. Ben zo benieuwd.. krijg steeds meer last van mijn borsten. Vorige maand  voelde ik ze ook maar toen gewoon gevoelig.. Ze gaan nu echt zeer doen! Mag allemaal. . Zolang het maar raak is!!
 
Terug
Bovenaan