In juli gestopt met de pil: lotgenoten gezocht.

Hoi Ikke: o das wel vervelend dat je 6 negatieve uitslagen hebt gehad. Een troost: mijn vriendin had dat ook en zij is nu zwanger !! Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat toch niet lekker zit. Zo heb ik dat gevoel als het weet niet is gelukt: dan bekruipt ons wel die angst dat we misschien geen kinderen kunnen krijgen: .Ik wacht af wat komende maand gaat gebeuren: als ik weer ongesteld wordt:  en mijn cyclus enigzinds regelmatig is en ik een piek heb gemeten dan is het denk ik inderdaad niet meer nodig. Inderdaad wat je zegt: klussen is het enige wat helpt en daar werken we nu hard aan.
Ben benieuwd eind van de week/van het weekend of ik weer een positieve test heb.
Ik vind de cyclus nu ook altijd zo lang duren: vooral na het opmeten van mijn piek. Als ik eenmaal ongesteld ben gaat het wel: dan ben ik bezig met de nieuwe kans. Maar na die piek heb ik zoiets van: als het nu weer niet is gelukt dan duurt het weer heeeeel lang voordat we weer een nieuwe kans krijgen. Vroeger dacht ik steeds: alweer ongesteld ?! Wat vliegt die tijd en ik vond het maar niks om ongesteld te zijn. Nu denk ik steeds: gelukkig....niet dat het weer niet is gelukt, maar dat we weer aan een nieuwe kans kunnen gaan beginnen. Gek he, dat je nu ineens wel happy kunt zijn om ongesteld te worden. Maar voor mij mag dat nu wel 9 maanden weg blijven hoor !!!
Ik zou nu toch echt denken dat het komende maand raak is nu we om de dag klussen en nu ik 5 maanden geleden ben gestopt met de pil. Ik wacht maar af en hoop begin december op tranen van geluk en niet van verdriet en angst.

Maar ja, we doen ons best en wachten maar af en ondertussen probeer ik van de dingen te genieten die we wel hebben en niet te treuren om de dingen die we niet hebben.....als is dat een paar dagen per maand gewoon heel erg moeilijk.

Heel veel succes met testen en geniet van het klussen.
Hou je me op de hoogte ?!

Groetjes, Silvia

Hallo Droomwens,

Heel erg leuk dat je met ons meekletst: welkom !
Wij hadden ( vooral mijn man ) zelf ook wel gedacht dat het binnen 4 keer moet lukken: helaas. Ik heb vanaf het begin testjes gedaan en ben nu voor de tweede maand aan het temperaturen. Als ik mijn LHpiek had klusde we vaker maar nu gaan we voor de taktiek: een hele maand lang om de dag: zou je zeggen dat het dan toch moet lukken. Ik slik al 5 maannden geen pil meer dus zou toch wel ontpilt moeten zijn. Iedere dag houdt mijn lichaam me voor de gek met allerlei kwaaltjes en iedere maand heb ik een flinke dip  als het weer niet is gelukt. Waarom lukt het bij andere zo snel ?!  Gelukkig dat ons geen mensen iets vragen of en wanneer we kinderen willen ( das niet leuk voor jullie ! ), maar ik wordt er wel af en toe gek van om anderen zo snel zwanger te zien raken en alles aan te horen van hun zwangerschap en baby terwijl ze weten dat het bij ons niet wil lukken .

Over mij ei: ik weet niet zeker of ik hem voel, maar vanaf twee dagen voor de LHpiek voel ik vanalles in mijn lijf. Wel merk ik aan mijn cervix dat ik mijn eisprong moet hebben. Vorige maand had ik sinds eerst duidelijke draden aan het wcpapier en ook in het opvangbakje voor de test. Hoop dat het deze maand ook zo is. Vorige maand zijn we alleen niet lang door gegaan met klussen na deze waarnemingen en dat gaan we deze maand wel doen. Heb een gevoel dat mijn eisprong pas laat na de piek is. De bijsluiter zegt wel 24-48 na de piek, maar ik heb ook wel eens gelezen dat door diverse oorzaken het blaasje ook pas een week nadien kan knappen. Dus daar hoop ik nu op.

Maar wel spannende tijden voor jou eind deze week/komend weekend, ik zal voor je duimen: . Laat je ons iets weten ?!

Groetjes, Silvia

Hoi Sylvia

Hoe gaat t ermee?
Met mij gaat t  wel weer aardig. Probeer mn normale leventje zoveel mogelijk op te pakken en mn gedachten even op iets anders te focussen. Dat lukt me aardig, maar weet nu al hoe verder in mn cyclus hoe nerveuzer ik weer wordt.....
Gister gestart met testen (dag 6) en klussen . Ik test eigenlijk alleen maar omdat ik t inderdaad n beetje raar vind dat ik vorige maand geen piek had gehad. Maar mschien ben ik wel te laat gestart vorige maand? (dag 12)
En ben benieuwed als we het klussen zo om de dag blijven doen of dat positief resultaat geeeft. Het lijkt me echt zooooooo geweldig als we straks gelijk op gaan met onze zwangerschap. Laten we ons daar aan vast houden. Vind het een mooie gedachten.

groetjes

x

Hoi Sylvia en alle anderen

Hoe is het met jullie?
Wij zijn druk aan t klussen. Ben vanmorgen opgestaan met n eenzaam gevoel....
Het verlangen op het moment is weer zo strek. Gel wordt ik er van. Afgelopen weekend bij mn schoonouders geweest (die al 3 kleinkinderen hebben) Ik merkt dat mn schoonmoeder enorm zat te vissen naar waar die van ons bleef..... zucht ja dat zou ik ook wel eens willen weten! Moet zo aan t werk, maar heb totaal geen zin....   T liefst trek ik de dekens weer over mn hoofd en kom niet uit mn bed vandaag! Ik ben nog steeds iedere dag aan t testen met de ovulatie strips. Vandaag wordt dag 11, maar heb nog steeds geen positief resultaat gehad. Hoe gaat t bij jou Sylvia? Volgens mij had jij zo rond het weekend je piek moeten hebben gehad, toch? Ben bebnieuwd hoe het met jou is..
liefs

Hallo Dames,
Ik herken veel in jullie verhalen. Goed als ik mee klets?
Ben in juni dit jaar met de pil gestopt. Ben nu in ronde 5 maar er komt maar geen einde aan. Mijn Nod dag was 12 november maar ik wacht nu nog.... Heb al 2 tests gedaan waarvan een zojuist bij de huisarts.... maar helaas nog niets.... Moet van de huisarts volgende weekend nog eens testen en anders terugkomen voor een bloedonderzoek.... Mijn cyclus is tot nu toe erg regelmatig (30 dagen) geweest. De huisarts sluit in iedergeval een zwangerschap nog niet uit. Ik heb de hoop al verloren.....

Die vragen vanuit de omgeving zijn (ookal goed bedoeld) erg vervelend, Wij zijn vorig jaar getrouwd en een van de weinige in onze vriendenkring en familie zonder kinderen. Merk aan mezelf dat ik steeds onvriendelijker a reageren op vragen als: "wanneer nemen jullie kinderen" of "jullie hebben het wel luxe he zo met z'n tweeen!"

Zo irritaties spuien lucht soms op!!!

groeten,

Claudine

hallo allemaal,

ten eerste wat leu dat jullie allemaal zo leuk met elkaar kunnen praten.....

wij willen in januari gaan stoppen met de pil maar het dan nog wel 2 maanden met condoom doen dus we gaan een hele spannende tijd tegemoed...
mijn klok is op dit moment meer een tijdbom hihi ik heb al 3 jaar zulke sterke gevoelens en dan nu is het eindelijk bijna zover.....
mijn vriend vind het wel echt heel erg spannend hij is onzeker over hoe hij zo'n klein wondertje groot moet brengen maar ik denk niet dat hij de enige man is....

meiden sterkte allemaal

liefs

Eindelijk kan ik dan reageren......veel problemen met het forum.

Ikke: ik hoop dat je snel een positieve test te pakken hebt ! Wij zijn ook op dag 6 begonnen met klussen en afgelopen vrijdag op dag 13 had ik een positieve test: yippie.
Eerst wilde om de dag blijven volhouden, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en we hebben toch extra geklust: . Nu gaan we weer om de dag tot december.
We zijn benieuwd. Ben nu nog redelijk rustig maar naarmate de dagen vorderen.......
Ik hoop zo dat we samen zwanger mogen zijn. Dat zou toch super leuk zijn: samen kletsen over zwanger raken en straks samen op gaan met een zwangerschap !

Claudine: hartstikke leuk dat je met ons mee kletst ! Ik zit ook in ronde 5. Je zit nu wel in een spannende tijd zeg ! Ik ben heel erg benieuwd ! Hoop voor je dat je te vroeg hebt getest dat je volgende week met glitters mag strooien. Hou je ons op de hoogte ?!

Marjootje: leuk dat je alvast met ons mee kletst ! Welkom. Nou ik denk dat je man inderdaad niet de enige is. Ondanks dat ik al vele jaren een sterke kinderwens heb vind ik het maar wat spannend als het straks zover mag zijn. Het is toch niet niks om een kind op te voeden: je wilt het beste voor haar/hem en het zo goed mogelijk doen.
Maar ja, we zullen maar zeggen dat dat wel vanzelf gaat, loopt wel los.
Maar voor het zover is, kunnen we lekker gezellig met elkaar kletsen.

Gelukkig hebben wij in onze omgeving geen mensen die gaan vissen wanneer wij eindelijk eens kinderen krijgen/willen ondanks onze leeftijd en de jaren dat we samen zijn en getrouwd. Maar dat lijkt me inderdaad heel erg vervelend en pijnlijk.

Wel hebben we mensen in onze omgeving die allemaal kinderen hebben en allemaal zeer snel ( binnen 3 maanden ) zwanger zijn geraakt en die nu dood leuk vertellen hoe mooi en geweldig het allemaal wel niet is.
En dan doet het heel veel pijn als het bij ons niet lukt. Wij willen ook heel graag alleen is het ons niet gegunt om binnen 4 maanden zwanger te raken.
Stel dat we geen kinderen kunnen krijgen, zit iedereen ons te vertellen hoe fantastisch het wel niet is: dat is dan zeer pijnlijk !

Mensen denken gewoon soms niet na. Maar als het anders om is......
Maar gelukkig dat we elkaar hebben gevonden via dit forum zodat we elkaar een beetje kunnen steunen. Het lucht op als je even je verhaal en/of verdriet kwijt kunt of een vraag hebt.

Zoals ik: ik heb een vraag !
Sinds het stoppen met de pil heb ik ca. 3 dagen voor mijn menstruatie een witte slijnpropje. Nu had ik dat vandaag al op dag 16 !
Ik snap er niks van.
De afgelopen 4 maanden heb ik veel menstruatie achtige klachten gehad na mijn piek. Nu heb ik dat niet meer: wel zo heel af en toe ( ik zal nu dan wel  onderhand ontpilt zijn )  Dan ben ik wel weer heel sip en denk dan meteen dat het weer niet is gelukt: . Het kan nog niks zijn daar mijn ei pas max. 3 dagen geleden is geweest.
Vreemd allemaal: ik ga er maar van uit dat nu wel ontplit zal zijn en daardoor een andere cyclus heb, zonder die vele klachten en met een propje dat eerder af komt.
Heeft iemand van jullie ook wel eens zo'n propje en weet iemand wat dat is ?

Groetjes, Silvia

Hallo claudine en Marjootje

Leuk dat jullie mee kletsen.
Vervelend he al die mensen die steeds maar zitten te vragen ente vissen waar de kleine blijft. In het begin vond ik het zo erg niet maar nu een zwangerschap op zich laat wachten is het behoorlijk frustrerend. Mijn man en ik zijn vanaf juli 'bezig' en mijn cyclus is ook 30 dgn. Hoewel het de laatste keer 34 dgn was (dacht al dat ik zwanger was, maar helaas...) * december is mijn NOD. Pfff... wat duurt dat nog lang naar mijn idee. Mijn man en ik proberen om om de dag te klussen en ben vanaf woensdag bezig met ovulatie testen. Maar nog geen positief resultaat gehad. Dat laatste zit me alles behalve lekker. Vorige maand heb ik vanaf dag 12 tot dag 18 getest en ook steeds negatief. Dus nu probeer ik over een lager termijn te testen.
Jeetje Caldine wat moet jij je verward voelen zeg. Maar toch als je huisarts het niet uit sluit is er nog hoop, toch? Hoop voor je dat je gauw wat meer zekerheid krijgt. Laat ons t weten.   Hier kan je altijd lekker je hart luchten. We hebben allemaal hetzelfde verlangen en begrijpen vanelkaar wat we doormaken. In mijn omgeving weet haast niemand dat we bezig zijn en je wilt toch weleens je hart luchten....
Wat leuk Marjootje dat jullie die beslissing hebben genomen. Spannend hoor. Ik wens je veel geluk en hoop dat je niet zo lang hoeft te wachten als wij....
Je vriend moet zich niet te veel zorgen maken. Als het zo ver is dan hou je gelijk van zon kleintje en dat is toch het allerbelangrijkst....

liefs

Terug
Bovenaan