In oktober/november stoppen met anticonceptie!

Jeetje meiden! Ik ben weer bijgelezen! Maar wat is dit spannend he!
Ik zit nu op cd 22. Mijn laatste 3 cyclussen waren redelijk kort (33, 27 en 28) maar eerder heb ik wel cyclussen van 38 gehad. Ik doe geen ovulatietesten, dus ik heb geen idee waar ik in de cyclus zit. Ben vandaag een paar keer misselijk geweest en ik heb pijnlijke borsten. Maar ik geef nog borstvoeding, dus misschien heb ik daardoor pijn.. heb ik nóóit, maar goed je weet het niet.. 
Jullie schrijven trouwens echt hilarisch! Zo leuk om te lezen. Ik kan me helemaal inleven. 
Balen dat mijn link het niet doet! Ik zal het morgen nog eens proberen te fixen. Via whatsapp praten is veel makkelijker! 
Ik heb de vorige keer toen ik zwanger werd alle klachten bijgehouden. Ik had vooral heel veel last van steken in mijn onderbuik, links, rechts, rond navel en steeds een nattig gevoel/veel afscheiding en het gevoel dat ik elk moment heel heftig ongesteld ging worden. Borsten deden pijn, maar dat had ik wel vaker als ik ongesteld moest worden. Maar wat ik nooit eerder had was dat mijn tepelhoven iets verdikt waren. 

Wat betreft alcohol. Nu drink ik bijna nooit ivm de borstvoeding en gedoe met kolven. Maar als ik geen bv gaf zou ik wel gewoon alcohol drinken. Ik eet ook nog alles. De eerste 12 weken ofzo krijgt je kindje zijn haar voedingsstoffen uit het eidooiertje, later pas direct via jou door de placenta. Voor de vruchtbaarheid is het verstandig wat op de alcohol te letten en miss gezond te eten, maar verder maakt het niet zoveel uit. Eigenlijk ook pas vanaf je nod zit je kindje een paar dagen ingenesteld. Nog even lekker genieten van alles wat hopelijk straks 9 maanden niet mag!
Leuk dat hier zo gezellig gekletst wordt! 

@WonderAn @Noeksie Gelukkig maar dan ben ik dus niet gek hahah. Op een ander forum zeiden ze dat ik maar beter kon stoppen omdat ik hem toch nog niet zou vinden omdat ik mijn cyclus niet in beeld heb.  Ik wilde al haast met het testen gaan stoppen maarja ik heb vandaag al genoeg negativiteit over me heen gehad op het werk dus ben blij dat jullie even positief zijn over het testen.    Oh ik bedenk me ineens dat ik jullie namen op het andere forum ook voorbij heb zien komen? hahah dan hebben jullie vast mijn post daar ook gezien

@ Noeksie 
Ik was er de vorige keer zeker wel mee bezig, en had toen op 5 december een test gedaan. Toen was ik al 5 dagen over tijd en die was negatief. Dus dacht toen.. nou het zal wel..  en het weekend voor kerst hadden we kerstborrel, tekenen van het koopcontract van ons huis en ik was heel de tijd zo emotioneel ik dacht dit is raar. Dus toen nog maar een test en die was binnen 2 sec positief. 

Voor die tijd had ik wel klachten. Last van mijn onderrug. Maar dat heb ik altijd als ik ongesteld moet worden. Last van krampen in mijn buik. En mijn borsten deden enorm veel pijn. Ik was heel erg moe en emotioneel. 
wat betreft de vraag over alcohol. Ik viel dus vorig jaar oud en nieuw door de mand. Want toen ik ineens de Bob was.. wist iedereen al hoe laat het was ?? en de vrijdag voor kerst had ik gewoon nog een fles wijn op ?
Dus ook nu blijf ik gewoon eten en drinken zoals normaal.. tot ik natuurlijk kwaaltjes krijg en een positieve test. 

@joycekg ik snap het wel. Kan je niet een smoes verzinnen. Ik weet toen ik nog voetbalde die meiden altijd ineens blessures hadden ?

@jufsuus
Ja een blessure is bij mij heel makkelijk te bedenken helaas hahah. Ik heb mijn schouder namelijk al 2x uit de kom gehad tijdens het sporten dus dat is geen probleem. Zo is het geluk bij een ongeluk. Maar wel slim hahah had ik nog niet eens aan gedacht?

@JufSuus ahh...apart he dat je dan paar dagen overtijd negatief test! Zo zie je maar dat het ff kan duren. Haha ja als je de hele tijd zo emotioneel bent, ga je wel denken ?
Het is wel beter om te wachten op overtijd en/of klachten, dat is voor mij donderdag maar had late eisprong dus zou een beetje vroeg zijn...ik denk dat zaterdag maar testen als ik nog niet ongesteld ben.
Pfff ik had vandaag zo'n menstruatie achtige krampen en gevoel, ben paar keer naar de toilet gegaan omdat ik wat voelde. Maar het was veel witte afscheiding.. ook ontzettend last van m'n onderrug. Maarja ik ben denk ik als het goed is pas 6 DPO, maar weet niet precies wanneer m'n eisprong was...maar afwachten dus 

@Mlena oh spannend zeg, dan ben je ookal dichtbij je NOD als je van die laatste cyclus uit gaat! 
Hahaha oh eh dankje dan, nou ik lig hier ook regelmatig in een deuk, heerlijk hoe je hier over alles zo lekker kunt kletsen en grappen ?
Nee precies...moet er niet zo panisch over doen over dat eten, maar vind het voor mezelf gewoon fijner om het dan nu niet meer zo veel te gaan eten. 

@MLena Haha, welkom terug!?
Jaa precies, de klachten die je beschrijft zijn zo te linken aan ongesteldheid ook haha. Het blijft heeel verwarrend. Ik had afgelopen zondag dus écht het gevoel dat ik ieder moment ongesteld kon worden, maar geen gespannen borsten (normaal wel). En sinds gister heb ik hele lage rugpijn en weer veel witte afscheiding gedurende de dag... kan er écht geen touw aan vastknopen.
Wat betreft de alcohol heb je daar best wel gelijk in! ? Fijn hoe je dat beschrijft!
Jaa ik lig soms ook helemaal slap over het feit hoe hier gesproken wordt. Het leidt in ieder geval heeel erg af, heerlijk!

Ik duim voor je! ?

Terug
Bovenaan