In oktober/november stoppen met anticonceptie!

@WonderAn haha echt he! Ik dacht vorige keer rond de eisprong echt van wat is dittttt??! Sorry voor de details, maar het was echt veel.?  Dus als dat weer komt weet ik genoeg. Ik ben ook benieuwd voor je! Bij mezelf verwacht ik nog geen positieve. 
@joycekg welkom!! Ik kan er ook niet over mee praten, na mijn ontrekkingsbloeding een cyclus gehad van 28 dagen en geen  bloedingen in de tussentijd. Als ik jou was zou ik iniedergeval een testje doen! 

Hoihoi,  Mijn NOD is eigenlijk vandaag als ik mag uitgaan van mijn vorige cyclus (26 dagen). Sinds vanavond voel ik wat krampen maar verder nog niet echt wat. Ik zal morgen een test doen. Ga er van uit dat die negatief is want ik ben pas net gestopt met de pil. Omdat ik nog geen duidelijke cyclus heb omdat ik tussendoor ook een hele lichte bloedingen had, vind ik dit lastig in te schatten. Ik ga er maar van uit dat wanneer er meer bloed komt dit een soort van menstruatie is al weet ik dit niet zeker. Toen ik nog de pil slikte had ik altijd heftige krampen en verloor ik veel bloed. Het is zo gek dat ik nu nog niet echt verkrampingen voel zoals ik ze gewend was. Ook heb ik nog niet echt bloedingen van een paar dagen gehad. Meestal was het 1 a 2 keer en dan was het ook weer weg. Soms word ik er gek van want ja wanneer menstrueer je nu eigenlijk.. haha super lastig dit allemaal

@Noeksie Hahaha, nou dat geeft niet hoor, roep het gerust rond hier. ? Als we daaraan onze eisprong kunnen herkennen hebben we het er wel voor over toch haha.
Ik heb dus net een beetje zitten googlen en ik kwam veel berichten tegen over de LH-toename. Dat veel vrouwen na langdurig gebruik van de pil de eerste maanden een niet-meetbare LH piek hebben waardoor de ovulatietest negatief uit slaat.. Extra gevoelige testen kunnen wel uitkomst bieden. Óf ik had al vanaf dag 8 moeten testen ipv 10..
Oké ik ben al een beetje vooruitstrevend merk ik, deze periode haalt het gekste in mij naar boven ? Ik ga morgen nog een keer testen! 

@Joycekg Jaa, het is zo lastig inschatten wanneer je nog geen duidelijke menstruatie hebt gehad na het stoppen van de pil. Een ontrekkingsbloeding is wel echt anders dan een gewone menstruatie, dat merk je in principe gauw genoeg ☺️
Als je toch verwacht dat vandaag je NOD is zou ik zeker even testen voor de zekerheid, wel spannend zeg. 

Hoi Hoi allemaal, 
Ik sluit graag aan! 
Maar heb nog weinig gegevens over hoe en wat. Wij zouden vanaf 2021 "starten" voor de 2e, maar van de week dachten we ineens.. ach.. weet je wat. We zien het wel. Na de bevalling van mijn dochter, juli 2019, niet meer terug aan de pil gegaan maar alleen een condoom gebruikt. Dus mijn lichaam hoeft daar niet van af te kicken.
Mijn cyclus is altijd heel regelmatig. Al heb ik hem nooit bijgehouden. Dus dat ga ik vanaf nu maar eens doen. Als het goed is moet ik ergens komende week ongesteld worden. Dus de kans dat de eerste keer meteen raak is lijkt me niet het geval. 

@WonderAn nou zeg dat wel ja, ik ben zon 10 jaar aan de pil geweest. Al heel vroeg, eigenlijk vlak nadat ik voor het eerst ongesteld werd. Dit kwam omdat mijn menstruatie haast niet dragelijk was, meerdere malen op een dag lag ik op de grond van de pijn. Ben zo benieuwd of het ook weer zo heftig word als dat het was.

Ik denk dat ik morgen maar eens een testje ga wagen!

@WonderAn   @joycekg  voor mij was de menstruatie mét de pil heftiger dan de normale menstruatie die ik nu 1x heb gehad. Ik had verwacht ook dat het heftig zou zijn omdat ik ook door die reden aan de pil ben gegaan. Maar ik had echt nauwelijks krampen! Alleen de 1e 2 dagen een beetje. Met de pil was het beter maar had de laatste tijd wel heeel erg last van de menstruaties. 

Nou ik heb mij vanochtend gewaagd aan een test, en zoals verwacht natuurlijk negatief.. als ik die kleine bloedingen niet mee reken zit ik nu al op dag 54 nadat ik de onttrekkingsbloeding heb gehad. We wachten nog maar rustig af totdat ik een echte menstruatie krijg. Hahah duurt alleen zo lang?
Maar ik ben ook nog jong (22) dus we wachten nog geduldig af. 
Leuk om zo mee te lezen hoe het bij iedereen gaat!

Terug
Bovenaan