IUI ronde 1 - mrt 2023

Ik begin met spuiten van Gonal F op cyclusdag 3 en spuit savonds, zodat we bij een echo nog kunnen besluiten die dag geen Gonal meer te zetten. Ik heb dan de eerste echo rond dag 9. 
Dus heb geen idee? 
Heb wel het idee dat het in elk ziekenhuis anders is hè?

Hee dames, ik lees al een tijdje af en aan mee op het forum. Wij zijn vorige ronde begonnen met IUI, gaan nu de 2e x in. De kwaliteit van het zaad van mijn vriend is vrij laag, daarom als het deze keer niet lukt direct door met ICSI. 
Voor deze maand weer druk met de ovulatietesten in de weer, ben blij als dat geouwehoer voorbij is.. wordt zo onzeker van die streepjes inschatten? tijdje digitale testen gebruikt, maar sinds dat we zh traject gestart zijn weigeren de ovulatietesten positief te worden?‍♀️krijg het nu helaas niet voor elkaar een foto te uploaden, vind dit weer een behoorlijk twijfelgeval namelijk..
@jensky, van harte met je positieve test!

Ik start ook op dag 3 's avonds en dan op dag 10 eerste echo controle. Vind het wel echt raar dat elk ziekenhuis zijn eigen plan trekt. Je zou toch zeggen dat er een soort van gemiddelde standaarden zijn die de beste uitkomt geven. En dat ziekenhuizen dat dan per persoon weer aanpassen n.a.v. ervaringen en verkregen data van eerdere rondes. 
Nu bijna alweer een week onderweg. Ik denk van alles te voelen, maar of dat echt zo is of dat het alleen tussen mijn oren zit dat weet ik nog niet.?
Hoe voel jij je Geertje? 

Ik heb dan weer geen echo gehad op dag 3.... ongesteld is ongesteld zeg maar en dus een nieuwe ronde....?
Zou ik ook doen hoor Pizzas, het is ook echt niet oke dat je niemand te pakken krijgt. Ze weten hoe nauw het komt met al die dagen. En waarschijnlijk kun je gewoon beginnen met een nieuwe ronde dus ik zou die prik dan ook zetten.
Heel herkenbaar, ik ben wel echt een carrièrevrouw zeg maar, maar sinds ik begonnen ben met dit traject merk ik dat ik mijn energie liever in allesbehalve werk steek (echt heel raar, of misschien ook niet). Heb ook echt veel minder concentratie en probeer heel veel houvast te vinden (maar die vind ik niet echt). Overwerken vind ik nu echt onzin terwijl het normaal vaste prik was voor mij.
Ik heb nu een boekje gekocht om het hele traject bij te houden. Vandaag alle feiten van start IUI 1 tot nu toe opgeschreven en daardoor voel ik mij wat rustiger. Wil daar ook dagelijks mijn 'symptomen' in gaan opschrijven. Dan kan ik later daar ook op terug kijken. Ook wil ik het emotionele van mij af gaan schrijven. Kreeg gisteren het boekje, er zat een persoonlijk kaartje bij en ik barste in huilen uit. Mijn vriend zei: huh je krijgt alleen maar een pakketje, waarom huil je? ? ik zei: hormonen....? ? hij vind het een goed idee en wil af en toe ook iets in het boek gaan schrijven. Geeft mij ook wel echt het gevoel dat we het samen doen. ☺️
Ik heb nu ineens megasteek links in mijn baarmoeder. Innesteling? Ik hoop het maar, zo gek, eerder vanavond al beetje hoofdpijn...
Nog maar 8 nachtjes slapen en dan mag ik testen.....

Heel herkenbaar Eef! Bij mij staat alles carrieretechnisch ook een beetje on hold, dit is een intensief traject en een levensveranderende situatie (als het goed is) dus ben nu ook minder bezig met m'n werk. Dat wordt weer aftellen voor jou.

Thanks Alydaapie!

Vanmiddag de tweede inseminatie gehad. Heel benieuwd.
@pizzas, dat klopt idd. We zijn gestart in mijn natuurlijke cyclus, dus geen hormonen en echo's. Nu is het alleen zo dat voor we het traject in gingen de ovulatietesten gewoon positief werden en sinds dat we gestart zijn de testen moeilijk doen? hierdoor hebben we de eerste maand direct al over moeten slaan omdat m'n eisprong al geweest was op dag 11 of 12. Ze hebben toen een echo gemaakt op dag 15 omdat de test negatief bleef. Daarna ook afgesproken dat ik op de ochtend van dag 12 bel voor een echo als de ovutesten niet positief zijn. Afgelopen maand dat idd gedaan en toen in de avond een injectie gonasie gezet omdat het eitje wel rijp was maar de lh waardes in het bloed nog niet hoog genoeg. Om te laat zijn te voorkomen toen besloten om die injectie gewoon te zetten en dan 2 dagen later inseminatie. 
En deze maand werd ie dus ineens uit zichzelf wel weer positief op dag 11 in de avond dus er is weer geen peil op te trekken haha..
Merk ook inderdaad wat jullie al aangeven dat het mentaal behoorlijk wat impact heeft. Heb dat best een beetje onderschat. 

Terug
Bovenaan