IUI ronde 1 - mrt 2023

Hoi allemaal,   Ontzettend fijn om te lezen dat iemand na de eerste poging meteen zwanger is geworden van het iui traject.  Wij zijn bezig met de laatste poging valt ons erg zwaar. Merken dat het iedere keer verschilt wanneer de inseminatie plaatsvindt. Bij 17mm moet ik al vaak ovutrelli spuiten. Is dit bij jullie ook het geval? Krijg een beetje het idee dat het te vroeg is. Blijven hoop hebben maar als ik de verschillende reacties zie, merk ik echt dat de protocollen in de ziekenhuizen erg divers zijn.

Hoi Gebruiker10424483, ja ik prijs me ook erg gelukkig dat het bij mij gelijk bij de eerste poging raak was. Zeker omdat ik 39 jaar wordt dit jaar en het is de eerste zwangerschap. Bij mij waren de eitjes 20mm en 18,8mm op donderdag, toen gelijk Ovitrelle gespoten en 25 uur later de IUI. Ik begreep van ervaringsdeskundigen dat het prima was dat er geen 36-42 uur tussen Ovitrelle en IUI zat (wat je op internet overal leest), juist omdat de eitjes al groot waren. Heftig dat dit jullie laatste poging is, daarna over naar IVF?

Succes Alydaapie!! Spannend!

Hoi Dames,
Even een update hier, na alle problemen met inloggen.
Ik heb geen ervaring met buikmassages voor fertiliteit, klinkt wel lekker, hihih.
Ik heb mijn ovitrille deze ronde de dag na mijn echo mogen zetten, op de dag van echo had ik een follikel van 15 mm, dus ik verwacht ook een mm of 17 tijdens het zetten van de ovitrille :).

Ik mocht afgelopen vrijdag mijn ovitrille zetten. Dit heb ik lekker in een openbaar toilet gedaan omdat we naar een concert gingen ?. Zondag had ik dan de IUI, die niet bepaald soepel ging. Ook waren er niet al te veel zaadjes over na opwerken. Dus er is weinig vertrouwen in onze laatste IUI poging. Maar ik zal nog 2 weken moeten afwachten, bloedprikken op 22 mei. Ik kwam er ook in het ziekenhuis achter dat we na deze poging in ieder geval 3 maanden niets kunnen omdat wij zelf op vakantie gaan en de fertiliteitsafdeling 3 weken dicht gaat. Door hoe mijn cyclus gaat zijn zal ik dus 3 maanden geen behandeling kunnen doen. Ik baalde echt enorm zondag en wilde onze vakantie al zo ongeveer afzeggen. We hebben toch besloten om lekker op vakantie te gaan en het dan maar 3 maanden als nodig zelf te proberen. Hoewel ik hier dus geen vertrouwen in heb, zou het toch moeten kunnen voor ons, dus wie weet wat deze IUI misschien nog wel oplevert of wat we anders in de komende 3 maanden zelf nog kunnen bereiken. Ik duim hard verder????

Ah ik snap dat dat moeilijk is Frasseke! Maar misschien doet die break jullie wel juist heel goed. Of nog beter, is het deze keer tóch raak! Ik duim!

@jensky geniet van jullie zwangerschap. Het is alleen maar goed om te lezen dat het traject wel slaagt bij andere koppels.
Een follikel van 17mm is echt wel het minimale wat je moet hebben voordat je ovitrellle mag spuiten lijkt mij dan groeien ze inderdaad nog even door. Mij werd gevraagd dit keer om bij 15mm de eisprong op te wekken dit wilde ik niet. Het eitje was naar mijn gevoel nog veel te klein dus ik heb toch 1 dag nog gonal f gespoten 50 eenheden ipv 75.. Vandaag spuit ik dan de ovitrelle. Hoeveel eenheden dienen jullie jezelf toe?
Frasseke ik hoop dat jullie kunnen genieten van jullie vakantie  De wachttijden zijn enorm lang als wij hierna voor ivf gaan is het 5 maanden wachten. Maar ik denk dat dit mij mentaal minder raakt dan de 2 weken wachttijd tijdens zo een IUI traject gek he......ja ik word wel ouder en ondertussen zie je veel mensen in je omgeving zwanger raken. Dit wordt wel steeds zwaarder.

Hi gebruiker, bij mij wordt de IUI ook steeds al ingepland op basis van 17mm ongeveer. En bij mij was een eitje met 75 eh binnen 24 uur 3mm gegroeid dus dat gaat best hard! (Dit was bij de eerste ronde). Tweede ronde ben ik 100eh gaan spuiten en dat heeft geleidt tot 3 eitjes. Ik heb steeds pas mijn eisprong na de IUI, ik voel deze namelijk, dus dat scheelt. Hopelijk is het deze laatste poging toch nog raak!
Veel succes Frasseke! Heb al verhalen voorbij zien komen waarbij de poging met het slechtste zaad juist lukte, dus wie weet!
Ik stond vannacht op en het eerste wat ik voelde waren mijn borsten (pijnlijk!). Nog nooit gehad, alleen de dag voordat ik ongesteld moet worden, maar nooit zo heel erg.
Alleen vanmiddag op de wc ineens een beetje bloed (alleen bij het afvegen?). En niet echt bloed bloed, maar meer roze druppels op het wc papier? Heel raar.... nu lees ik dat het een innestelingsbloeding kan zijn. Ik verwacht pas maandag of dinsdag ongesteld te worden dus het is ook echt nog te vroeg.....
Zo verwarrend dit!

@gebruiker, jaa echt he. Dat wachten telkens die twee maanden is echt killing. Wij mogen in principe meteen door met IVF, maar dus door vakanties komt het niet uit. Maarja niet zeuren en gewoon weer door, die maanden gaan zoals je zegt vast ook snel vooruit. En met een hele hoop geluk is dan IVF niet eens meer nodig.
@Eefjee, klinkt wel goed! Hopelijk volgende week dan gewoon een lekkere positieve test!
En dankjewel!! Ik hoop ook dat het voor ons zo werkt XD en de laatste IUI poging en minste zaad, zou toch een top combi moeten zijn..
Ik was gister heel nieuwsgierig, 2DPO, 4 dagen na ovitrelle, of je echt nog een dikke streep zou hebben op een zwangerschapstest. Dit was bij mij niet het geval, wel een heel licht streepje. Ik moet wel zeggen dat het niet de ochtendurine was, maar was wel grappig om te zien. Ik ga denk ik volgende dinsdag nog eens testen om te kijken of hij dan helemaal weg is, even een experimentje XD Ik denk dat ik nu zo nieuwsgierig ben omdat het toch onze laatste IUI is. Maarja hopelij volgende week dinsdag gewoon nog een licht streepje die erna alleen maar dikker wordt ??

@eefje heel spannend. Ik heb de eerste 3 behandelingen geen last gehad van pijnlijke borsten of dikke borstsn Dit begon bij mij bij de vierde en vijfde behandeling misschien omdat je lijf toch ontzettend veel hormonen binnen krijgt?  Ik hoop dat je positief nieuws krijgt.... Wij hebben bij de vierde poging drie eicellen gehad die redelijk groot werden toen adviseerde de arts die keer over te slaan omdat de kans op een meerling aanwezig zou zijn. Hebben we niet gedaan want Tsjaa elke kans dat je kan pakken benut je toch? Heeft toen helaas niet gezorgt voor een zwangerschap ik werd die maand een dikke week eerder ongesteld en dit was niet te verklaren. Je lichaam blijft af en toe een raadsel.... Heel veel succes allemaal de komende dagen/wachttijd. Ben blij dat ik dit forum ben tegengekomen. Je merkt dat men die niet in dezelfde situatie zitten dit toch moeilijk begrijpen. Follikel? 1 of 3 ? Wat heb je dan normaal eingeliji? Tsjaa dat begrijp je denk ik helaas als je echt dit zelf hebt meegemaakt 

Terug
Bovenaan