IUI ronde 1 - mrt 2023

Dankjewel voor je eerlijkheid lieve Eefje. Het is inderdaad echt heel oneerlijk en deprimerend. En je dag dan ook met buikpijn moeten beginnen, pff. Er komt zo veel op onze schouders. 

Wij hadden gisteren eigenlijk een fotoshoot gepland staan met de schoonfamilie maar deze heb ik afgezegd. Door de menstruatie en mijn lieve mama die, door een ongeluk met haar fiets, in het ziekenhuis ligt kan ik het hele weekend alleen maar huilen. Pff ?
Sterkte allemaal vandaag op deze beladen moederdag. ♥️ 

Aaah nee weer wat balen voor de meiden die weer ongesteld geworden zijn. 
Ik moet zelf nog een week wachten en wil het liefst vooruitspoelen. Ik heb echt geen idee meer of ik ook nog eens goed nieuws mag ontvangen, ik hoop het zo. Anders dus 3 maanden wachten helaas. Ik ben wel sinds gisteravond misselijk, maar volgens mij is het nog een beejte vroeg om echt symptomen te hebben.
Maar ach, hopelijk mogen we allemaal snel wel die positieve test hebben!! (Ik wil deze week nog een keer testen om te kijken of the ovitrelle eruit is, denk morgenochten 9DPO)

Goedemorgen! Ahh dat waren niet de berichten waar ik voor jullie op hoopte Eefje en Geertje. Wat is dat balen zeg!! Kan me voorstellen dat je daar erg verdrietig van wordt. 

Wanneer kan jij testen Pizzas? Haha een tweeling, dat is echt mijn droom maar het schijnt dat de kans op een tweeling met 2 eitjes ipv 1 niet substantieel groter is, dus ik probeer m'n verwachtingen een beetje te temperen haha. Dus we gaan er vanuit dat het 'gewoon' 1 is. Over ruim drie weken hebben we onze eerste echo, ik laat het zeker weten.

Spannend voor jou ook weer Frasseke! Ik ben wel blij dat ik niet voortijdig ben gaan testen (wel begrijpelijk, om te kijken of de Ovitrelle eruit is maar dan zou ik er zelf nog veel obsessiever mee bezig geweest zijn). Maar doe wat goed voelt voor jou! Heel veel succes!

@Jensky, jaa inderdaad ik test meestal ook niet voor mijn NOD. Ik wordt liever ongesteld dan dat ik een negatieve test krijg voordat ik ongesteld wordt. Ik ga dan nu nog een keer testen om te kijken of de ovitrelle dan uit mijn lichaam is, mocht deze wel een streepje geven ga ik denk ik wel nog een extra keer testen, als het niet zo is ga ik wachten tot mijn bloedtest maandag. De verwacht is wel dat ik zondag of maandag ochtend toch wel ongesteld wordt. Ik denk dat ik nu vooral wil zien omdat het toch een beetje voelt als een laatste kans. Natuurlijk is dat alleen een laatste kans op deze manier. Ik kijk wel op tegen meer hormonen van de IVF. Dus aan de ene kant is het wel fijn dat ik dadelijk even drie maanden rust heb, mentaal ook voorbereiden op deze toch wel grote stap. Maar heb dan wel ook groot vertrouwen in IVF en dat daar ons wondertje in ieder geval uit gaat komen, maar nog even hopen dat het niet nodig is.

@EEFJE EN geertje ik weet exact hoe jullie je voelen. De teleurstelling die je voelt is gewoon niet te omschrijven. Erg teleurstellend maar bljjf hoop hebben.
Ik heb het helaas een paar keer meegemaakt, Op het begin heb je vetrouwen en probeer je positief te zijn. Op een gegeven moment spelen heel veel dingen een rol namelijk je hormonen, je lichaam die je bloot geeft elke keer alsof je een plastic pop bent, de periode dat je bijna om de dag voor een echo moet gaan plannen plannen en plannen. Ik herken het ook dat je weekendjes weg niet vooruit kunt plannen omdat je maar niet weet of je straks een IUi hebt of een echo. Hard huilen helpt en dat moeten jullie ook gewoon laten gaan.  Ook ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand zwanger was van 2 kindjes in die jaren dat wij bezig zijn.  Heel veel sterkte allemaal. Zoek hulp als jullie denken dat het nodig is. Praten bij een pschyoloog voelt voor mij als een uitlaatklep. En ook openhartig zijn naar de mensen met wie je veel te maken hebt. Zo kun je uitleggen dat je niet staat te wachten op een vrijgezellenfeest. 
Beterschap Geertje voor je moeder. Hoop dat de ongeluk meevalt....?

Ik ben gisteren weer begonnen met Gonal-f 100eh voor ronde 4! Had vorige week enorm behoefte aan pauze, maar nu toch blij dat ik weer begonnen ben. Anders is een maand overslaan toch weer een maand hè.. 
Met het herstel van mijn moeder gaat het langzaam. Ze heeft hersenschade opgelopen en dat zie je nu terug in haar spraak dus dat heeft nog wel even tijd nodig.
Ik heb een dagje vrij genomen vandaag en vanwege Hemelvaartsdag en een brugdag nu 5 dagen vrij. Even afschakelen. :)
Hoe is het met de dames in de wachtweken?
en hoe gaat het met jou Eefje? ?

Hoi dames,
Hier alles goed. Heel spannend wat het gaat worden aankomende maandag. Ik hoop zo erg dat ik fout zit en ik wel gewoon zwanger ben. Zou zo mooi zijn, laatste IUI en klaar. Kijk vooral ook op tegen 3 maanden niets doen als ik niet zwanger ben. 1 maand zou dan wel fijn zijn om voor te bereiden op IVF maar 3 is echt te veeel... 
Gisterochtend dus nog getest op 9 DPO en ovitrelle was netjes uit mijn lichaam, geen tweede streepje te bekennen. Dus hopelijk komt deze ergens de komende dagen weer op. Dit zal ik alleen niet zien, want nu wachten op de bloedtest maanden. Hopelijk geen bloed ervoor.
@Geertjevd, fijn dat je er toch weer lekker instaat om door te gaan en al helemaal fijn zo'n lekker lang weekend. Wat ontzettend vervelend wel van je moeder, hopelijk komt ze er snel weer bovenop!

Terug
Bovenaan