IUI ronde 1 - mrt 2023

Wat enorm balen Frasseke dat ook de laatste poging bij jullie niet geslaagd is. ? Heel veel succes met de komende 3 maanden en heel knap van je dat je er zo positief in staat!
Oooh Gebruiker, ik hoop voor je dat je vermoedens onjuist zijn en het wel gewoon gelukt is deze keer.
Spannend Geertje!! Dan zijn ze hard gegroeid bij jou! Is de IUI vandaag goed gegaan?
Bij mijn echo zagen ze links 1 eitje en rechts een stuk of 5.... maar nog niet groot genoeg. Hoop dat ze niet alle 5 rechts doorgroeien, want dat zou betekenen dat er overstimulatie is en ik dus deze poging af zou moeten breken.
Vrijdag weer controle, vind ik persoonlijk erg laat i.v.m. het pinksterweekend voor de deur, maargoed we zullen zien. Hopelijk zaterdag de IUI! ?
Ik had trouwens gisterochtend ineens een ongecontroleerde huilbui, had geen idee waarom, maar kon het niet goed stoppen. Nieuwe bijwerking van de hormonen denk ik? Hebben jullie dit al eens meegemaakt?

Ah eefje hoop dat ze niet alle 5 groot worden. Ik heb 1 keer meegemaakt dat er 3 tegelijkertijd allemaal ongeveer 12 a 14 mm waren en toen moest ik 1 dagje stoppen met spuiten om het af te remmen en mocht ik daarna verder. Dit had geholpen. Hoeveelste IUI behandeling is dit voor jullie?

Bij mij begonnen de spontane huilbuien na de derde poging. Hiervoor was dit niet voorgekomen maar ik denk dat het stressniveau en al die hormonen die je toegediend krijgt verschilt per persoon. Maar het hoort er zeker bij. Gewoon laten gaan ?

Dit is onze derde poging.... de hormonen en emoties stapelen zich op denk ik.
Hoop ook echt dat ze niet alle 5 gaan groeien, want ik wil niet deze poging missen. ? Ik moet wel gewoon 100EH doorspuiten nu tot vrijdag, dus ben benieuwd hoe het zich allemaal ontwikkeld.
Vind het opzich niet erg om te huilen, zolang het maar thuis is en niet op werk. Maar ben gisterochtend wel naar werk gegaan, onder het mom, als je instort ga je gewoon naar huis. Toen ik eenmaal op werk was, was de eerste goedemorgen even lastig en daarna verdwenen de tranen steeds meer naar de achtergrond en uiteindelijk was ik helemaal weer blij aan het einde van de dag, dus dat was best fijn.
Toch raar hoe die emoties zo heen en weer kunnen schieten?
Nu in mijn boekje aan het schrijven over de controle van vandaag en over de huilbui van gisteren. Dat helpt ook enorm!

Goed dat je alles van je af kan schrijven Eefje! Hopelijk groeien inderdaad niet alle follikels door. Succes!

Huilbuien zijn mij gelukkig bespaard gebleven. Ben sowieso behoorlijk stabiel, ook mét hormonen blijkbaar. Alleen de een-na-laatste keer proberen heb ik wat traantjes moeten laten, het is ook gewoon elke keer zoooo'n teleurstelling want je wilt zo graag, hebt er alles voor over, maar het laat zich helaas niet afdwingen. Ik leef met jullie mee!

Helaas ook hier is het vloeien gisteren begonnen ????????
We.gaan vandaag gewoon verder en toegeven aan het feit dat ik op dit moment in het leven niet zo vrooijk kan zijn als ik had gewild. 
@jensky hoeven pogingen hebben jullie gehad tot het raak was?  Ik kan me voorstellen dat het super spannend is om jullie eerste echo te krijgen, het wachten duurt vast ontzettend lang.

Aaah nee wat enorm balen Gebruiker! Je voelde het natuurlijk al aankomen, maar kan mij voorstellen dat wanneer het echt doorzet er toch alsnog een teleurstelling is.
Hier hebben we de poging moeten afbreken, er was 1 eitje teveel die ook een bepaalde grootte had. Baal echt zo, ben er ook zwaar chagrijnig en verdrietig over. Het is niet alleen zo dat we de poging moeten stoppen, maar waarschijnlijk moeten we ook nog een maand rust inlassen, zodat mijn lichaam alle eicellen die al wel gegroeid zijn, maar niet gaan springen kan opruimen....
Dit betekent dus een enorme vertraging ? Snap echt niet dat ze dinsdag niet ingegrepen hebben, aan de andere kant had ik vandaag weer een andere arts, dus dat helpt ook niet mee.
Weer een teleurstelling om te verwerken. Ga dit weekend maar even lekker rust pakken met een goed glas wijn erbij, even verstand op 0.
Hoop dat jullie meer geluk hebben meiden!

Ah nee Eefje, wat een teleurstelling. Shit zeg! En inderdaad raar dat ze niet eerder ingegrepen hebben met al zo veel eitjes zichtbaar op jullie eerste echo. Het blijft toch allemaal maar gokken he.. :(
Krijg je nog wel echo's om te kijken of alles slinkt en de volgende poging misschien toch door kan gaan?
Geniet van je wijntje en het mooie weer!
Vervelend gebruiker, toch weer die teleurstelling. :( 
Spannend altijd die laatste week Pizzas. Ik merk het inderdaad ook altijd al dagen van tevoren, maar hopelijk goed nieuws voor je deze ronde!!
Ik mag maandag 5 juni weer testen, duurt lang... 

Wat een teleurstelling Gebruiker104! Echt spijtig. Ik had het geluk dat het gelijk bij de eerste IUI poging raak was, waarbij ik wel moet zeggen dat alle omstandigheden ook echt ideaal waren. Goed en veel zaad, twee mooie grote eitjes, heel goede baarmoeder omstandigheden (of hoe zeg je zoiets haha) zei de gyn. En ik had er vrij stressloze periode. Leek me al moeilijk om bij een volgende cyclus opnieuw alles zo ideaal voor elkaar te hebben. 

Terug
Bovenaan