IUI ronde 1 - mrt 2023

Ik heb geen ovitrelle hoeven zetten., bij mij heet het trouwens Gonasi.... maar zal hetzelfde zijn alleen andere benaming. Daar hebben ze ook niets over gezegd. Ze zeiden alleen, stop met alles en ik moet jullie vragen veilig te vrijen, gevolgd door; verdrietig zijn mag, tot ziens. 
Was zelf ook iets te overdonderd om vervolgens nog verder vragen te stellen, doet toch wat met je zo'n mededeling.
Hier ook eigenlijk geen hoop meer dat IUI poging 3 t/m 6 straks wel gaan lukken... maargoed alle kansen die we hebben moeten we maar gewoon aangrijpen. Mijn vriend is er al van overtuigd dat het pas gaat lukken met IVF, daarover gesproken, ik hoor dat je daarvoor dus beter naar België of Duitsland kunt gaan. Maar hopelijk is die stap voor ons allen niet van toepassing.
Ik ben nu ovulatietesten aan het doen, maar waar ik vorige week vrijdag nog een licht streepje zag, zie ik vandaag de dag helemaal geen streep meer. Wellicht is het snachts gebeurt en heb ik het daarom niet gevoeld. Hebben het wel om de dag gedaan, we zijn ons bewust van het risico, maar tis voor ons gevoel wel een beetje alles of niks deze ronde.
Als ik over twee weken nog niet ongesteld ben dan ga ik wel aan de bel trekken bij het ziekenhuis en even testen natuurlijk. We wachten het gewoon af, ik lees ook dat sommige mensen juist een week eerder hun menstruatie kregen, dus dat is ook nog een optie.
Tot nu toe bij mij eitjes groter dan >18mm bij controle, dan diezelfde avond nog Gonal-F spuiten en de dag erna Gonasi spuiten en de dag daarna de IUI.
Wat ik mij heb laten vertellen is dat ze proberen de eitjes tussen de  >20mm en

Ah pizzas wat vervelend, voel met je mee ? heb je dit de eerste keer en hoe verdwijnt zo een cyste dan, gaat dat vanzelf? Sterkte hopp dat je geen last hebt ervan.
@EEFJE bedankt voor het doorgeven hoe groot je eitjes waren. Dat is principe hoe ze horen te zijn volgens het landelijk protocol. Ik hoop zo dat het raak is voor jullie ondanks het advies het niet te doen. Ik zou het denk ik ook gedaan hebben.          

Hoi 
Ik kom graag inhaken op dit forum over ervaring met IUI behandeling. Wij zitten momenteel in de wachtweken van de eerste ronde. 

na 2,5 jaar zelf proberen, onderzoeken en HSG behandeling mochten we beginnen met IUI, helaas onverklaarbaar verminderd vruchtbaar wat het soms wat onbegrijpelijker maakt dat we nu op dit punt staan. Je moet positieve hoop hebben maar ergens ben ik er wel bewust van dat de kans er ook is dat het een paar rondes kan duren bijvoorbeeld. 

Ik heb zelf het volgende behandelplan; Gonal-f vanaf dag 3 tot 2 dagen voor de inseminatie en Ovitrelle als trigger shot gehad. Vanaf de dag van de inseminatie moet ik twee keer per dag Utrogestan inbrengen maar ik lees daar eigenlijk weinig ervaringen over. Hebben jullie ook deze progesteron pillen voor de wachtweken ? 

Hier helaas vanochtend ongesteld geworden. ?
Zit er weer even doorheen, het geloof dat IUI ons een kindje gaat brengen is echt over. Ik weet dat ik me over een paar dagen beter voel en hier wellicht anders over denk.. Vandaag even niet. ?
Het is echt tijd voor wat geluk en goed nieuws.. 
Ik check later deze week weer even in. Geniet van de zonnige zondag dames!

@geertje wat sneu??. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt op dit moment. Ik hoop dat je afleiding kunt vinden in het zonnige weer en toch even wat leuke dingen kunt plannen. Het verdriet is groot en het mag er zijn. Mijn psycholoog zegt dat je eingelijk elke keer weer in een rouwproces zit. Dat is niet niks. Sterkte. Welkom Geeb, hoop dat je hier met lotgenoten kunt sparren en een beetje informatie kunt delen/ophalen. Bij mij in het ziekenhuis wordt het ook zo alleen begin ik op dag 2 met gonal f. En de ultrogestan krijg ik niet. Ik las op een ander forum dat iemand dat kreeg bij IVF en ze raakte wel zwanger dus you never know. 

Super jammer dat het niet gelukt is Pizzas! Pfoe en ook nog een cyste, wat een teleurstelling. En helaas is het krijgen van kinderen niet eerlijk verdeeld in de wereld.

Spannend die eerste wachtweken Geeb! Hier geen ervaring met Utro of progesteron.

Ahhh ook super balen voor jou Geertje, ik gun het jullie allemaal zo. Gewoon even heel hard balen en hopelijk voel je je over een paar dagen wat positiever. Heel begrijpelijk.
Hier nog twee nachtjes slapen tot onze eerste echo. Ik ben zooo benieuwd!!

@pizzas Thanks, ik las dit dus inderdaad. Ze zijn aan het onderzoeken of het de kans vergroot of niet. Het klinkt wel als een logische ondersteuning maar ik ben er wel erg moe en vergeetachtig door maar dat kan misschien ook komen door alles wat nu op mij af komt.
wat balen om te lezen, en ik kan heel goed begrijpen dat het mentaal soms echt te veel vraagt. Hopelijk vinden jullie deze warme dagen wat lichtpuntjes en komt het vertrouwen in je lichaam weer terug maar laat het verdriet er vooral zijn. 

Ik mag donderdag testen, ben wel erg benieuwd natuurlijk. ??

Terug
Bovenaan