IUI ronde 1 - mrt 2023

Dat is voor jullie ook een grote teleurstelling Eefje, super jammer!
Spannend dat de testdatum dichterbij komt Pizzas! Ik duim mee! En hopelijk ook voor jullie goed nieuws Geertje. Wat een moeilijk proces, iedereen wil zó graag en het is jullie zo gegund!

Blijft inderdaad heel teleurstellend, ondanks alle symptomen ervoor blijf je hoop hebben dat het niet doorzet je nod.  
@EEEFJE erg vervelend voor je, je baalt gewoon dat je echt moet afbreken. Ik zeg je eerlijk bij de drie eitjes wilde ze dat bij ons ook doen maar ik heb de gok genomen.  Ik bedoel als ze in het buitenland pas bij 2 eitjes overgaan op insemenitatie waarom dan zo moelijk doen over 3? UITEINDELIJK was ik die week een dikke week eerder gaan menstrueren dus waarschijnlijk was de eisprong eerder geweest.   Hoeveel dagen onthouding wordt bij jullie geadviseerd dames? Pizzas en geertje veel sterkte komende dagen. Hoop dat het snel raak zal zijn. Ik vind het fijn dat we allemaal ons ei kwijt kunnen. Ik hoop snel op meer succesverhalen.

@Jensky dat dacht ik al ergens gelezen te hebben maar wist het niet meer zeker. Ja 2 eitjes is perfect en genoeg zaad ook belangrijk.  Bij ons is dat eigenlijk altijd het geval maar ja wat is genoeg? Na bewerking moeten het er meer dan 1 ml zijn.  Leuk dat je nog actief bent, meeste mensen verdwijnen van dit soort forums terwijl jouw verhaal mij nu hoop geeft dat zo een traject kansen biedt. Want soms krijg je toch het gevoel dat ze soms ook maar 'gokken' 

Oooh zo spannend Pizzas & Geertje!! Ik duim voor jullie dat het raak zal zijn deze keer!
Het ziekenhuis MOET ons vragen om veilig te vrijen, aangezien de kans op een meerling te groot kan zijn, maar mijn vriend zei meteen; ja daahaag, we proberen het gewoon zelf.
Aan de ene kant denk ik, ojee wat kan dat teweeg brengen, aan de andere kant, het was al zo vaak niet raak, dus wat is de kans dat dat nu wel zo is en dan ook nog bij meerdere eitjes. Ik ben wel altijd een beetje het braafste meisje van de klas met dit soort dingen, dus misschien moet ik ook maar gewoon dat een keer niet zijn. ?
Mijn eisprong heb ik nog niet gevoeld, die laat nog even op zich wachten, wel vruchtbaar slijm enzo dus heel lang kan het niet meer duren. Ik heb mij er al wel bij neergelegd dat het hem niet gaat worden. Is denk ik in dit geval ook het beste.
Ik ben helemaal niet zweverig ingesteld, maar denk toch om zwanger te raken dat er meer nodig is, dan dat alles goed is. Er kan nog zoveel fout gaan bij zowel de bevruchting, als het innestelen en daarna. Eigenlijk is het een wonder dat er nog zoveel kinderen worden geboren elke dag. 
Oja en eigenlijk moeten we onthouding hebben tot 1e dag ongesteld zijn en dan ook direct naar ziekenhuis voor echo om te kijken of mijn lichaam alles heeft opgeruimd of niet.
Maargoed die onthouding daar doen we dus niet aan ??
Vrees wel dat als het raak mag zijn, we iets uit te leggen hebben? 
Gebruiker104, gokken doen ze inderdaad nog zeker. Wat ik zeg, er is denk ik toch meer voor nodig dan alleen goede eitjes en goed sperma. Hopelijk kun jij snel beginnen aan een nieuwe poging en mag die wel succesvol zijn!
Oh en Jensky, bijna de echo? ?? ben heel benieuwd en ook ik vind het leuk om verder te horen hoe en wat, want dat is voor ons natuurlijk ook allemaal nieuw. Ook ben ik benieuwd naar als je zwanger wordt van IUI of IVF of je dan beter in de gaten gehouden wordt dan bij een 'natuurlijke' zwangerschap.

Leuk dat jullie het waarderen dat ik hier blijf hangen haha. Ik houd jullie graag op de hoogte! Voor mij is ook alles nieuw dus laat alles graag over me heen komen. Voel me bevoorrecht dat het gelijk gelukt is via IUI. Nog 9 nachtjes slapen tot de echo haha. 

Shit Pizzas, blijft toch wel balen....
Maar inderdaad vol goede moed op naar de volgende poging!! Fijn dat je er zo positief in kan staan en herkenbaar hoor die laatste dagen zo in de stress. 
Hebben jullie geen last van de spuiten als in dat je buik er opgezet van raakt/vocht vast te houden?
Ik heb nog steeds geen duidelijke tekenen van een eisprong gehad... had gisteren wel lichte krampjes dus ik dacht, het zal nu wel gebeuren, maar het is daarbij gebleven.... Ben nu totaal de weg kwijt over hoe lang deze cyclus gaat worden?
We wachten het maar weer af.... ik geniet nu van het lekkere weer en merk dat ik, aangezien er nu even rust is, ook meer ontspan. Elk nadeel heeft zijn voordeel☺️
Fingers crossed voor jullie! 

Wat balen Pizzas!! Weer opnieuw beginnen.. Gek dat je daar dan de ene maand zo anders op reageert dan de andere maand hè? 
Ik begrijp wel hoe je je voelt, de hoop dat het met dit traject gaat lukken is gewoon al een beetje weg. Waarom zou het de 5e of 6e x wel ineens raak zijn? Ik ben nu nog in afwachting van poging 4, maar het is makkelijker om er maar gewoon vanuit te gaan dat het niet gelukt is. Lekker deprimerend wel. ?
Terwijl jij eigenlijk pas op de helft bent nu Pizzas! Dus wie weet! En ze doen er niet voor niets 6 denk ik dan maar?!

@Eefje; ik heb even gemist of je wel Ovitrelle hebt moeten spuiten? Of moet dat nu natuurlijk gaan? Irritant dat je cyclus nu zo raar doet.
Wij waren de eerste twee maanden ook heel braaf met onthouding voor de inseminatie, maar dat hebben we daarna ook maar gelaten voor wat het is aangezien dat ook niet hielp blijkbaar haha. Fijn dat je je in ieder geval wat relaxter voelt.
Hier wel een opgezette onderbuik helaas.. 

De succesverhalen zorgen ervoor dat je hoop blijft hebben dus Jensky wordt hier zeker gewaardeerd.

@EEFJE ik hoop dat je menstruatie normaal doorzet, of eingelijk liever niet natiurlijk ☺️ maar houd het in de gaten. Ik heb 1 keer gehad dat ik na 2 dagen spuiten besloot om een pauze in te lasten en een maand over te slaan. De menstruatie kwam niet op gang en kreeg daar medicatie voor. 

Ik begin morgen weer met de eerste echo deze ronde. Ik ben wel erg benieuwd hoe groot jullie eitjes zijn dames voor het spuiten van ovutrille. Kunnen jullie dit delen met mij?

Terug
Bovenaan