IUI ronde 1 - mrt 2023

Hier goed nieuws! Vanavond onze eerste echo gehad en alles zag er goed uit! Een embryo met kloppend hartje gezien/gehoord. Volgens de telling in het ziekenhuis zit ik nu op 8+5 dus ze vonden dat ik heel keurg geduld had gehad (nu pas eerste echo, meestal is dat wat eerder bij IUI zeiden ze). Hopelijk kunnen jullie hier wat hoop uit halen en komt het geluk ook snel jullie kant op!

Pfff Pizzas wat enorm verdrietig dat je nu moet wachten, en Geertje wat onzettend kan balen dat deze poging ook niet is gelukt.
Ik begrijp jullie zó goed. Waarom is het ons niet gegund?! Ik durf ook echt geen hoop meer te hebben, de dag dat ik een positieve test in handen ga hebben, ga ik een lot kopen bij de staatsloterij.
Heb nu ook echt zoiets van, nouja aangezien ik nu toch al in de hele rollercoaster zit, laten we dan maar direct doorgaan voor IVF. Maargoed zo werkt het helaas niet en stiekem denk ik dat IVF mentaal gezien nog zwaarder is.....
Wil graag beginnen aan een nieuwe poging IUI, maar zie nu alweer op tegen de wachtweken. Enorm dubbel al die gevoelens.
Nu verlies ik al 3 dagen bruin bloed.... het zet niet door en heb ook 0 krampen, maar aangezien ik mijn eisprong dus niet heb gevoeld, heb ik geen idee waar ik zit in mijn cyclus. Ik heb alleen nog nooit 3 dagen bruin bloedverlies gehad voor ik ongesteld werd, dus vraag mij echt af wat dit is. Ben ook supermoe en vaak misselijk (alleen misselijk ben ik vaker als ik te weinig slaap heb gehad....).
Zo verwarrend dit. Laat mij dan maar gewoon in één keer ongesteld worden, weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben...
Welkom Geeb! Hopelijk ben je snel zwanger!! Ik begin hier op dag 3 met Gonal-F spuiten tot ongeveer 36-48 uur voor de IUI. Utrogestan heb ik nog niet van/over gehoord. 
Jensky, wat fijn om te lezen dat alles goed is, nogmaals Gefeliciteerd!? Besef je het al dat je mama gaat worden? ? krijg je nu ook meer controles vanwege de IUI of dat niet?

Ahh wat spijtig om te lezen van jouw (herkenbare!) worstelingen Eefje! Het is ook gewoon een super frustrerend proces als het niet meezit. Heel veel sterkte! 

Dank je wel! Nee het is nog behoorlijk onwerkelijk! In het ziekenhuis zeiden ze dat ik morgen gelijk verloskundige en kraamzorg moet gaan regelen (blijkbaar ben ik al rijkelijk laat), en daar kan mijn traject nu voortgezet worden dus ik hoef geen extra controles vanwege IUI.

Aah wat een mooi bericht Jensky, en zeker geduldig inderdaad maar dat leer je ook wel een beetje krijgen als het niet vanzelf lukt en je een traject in gaat haha. Bij welke ronde was het raak bij jou ? 

heel frustrerend Eefje, welke dag na de inseminatie zit je nu? Bruin bloed kan oud innesteling bloed zijn, spannend !! Ik heb ook geen idee waarom ik Utrogestan kreeg het schijnt wel te helpen bij innesteling. Ik werd we wel erg suf van. 

gisteravond kreeg ik ook al wat bruine afscheiding en ik heb echt heel slecht geslapen vannacht en alles lopen googelen, dat is ook echt niet best eigenlijk. Maar vanmorgen een negatieve test helaas. Hij komt wel even binnen omdat het de eerste ronde was en vooral mn vriend is erg verdrietig ook. Vandaag ga ik balen en wachten tot ik ongesteld word. Daarna weer vooruit kijken naar ronde 2. 

ik merk wel dat ik echt wil gaan letten op alles, ik at wel eens ijsjes in de wachtweken en dronk 1 a 2 koffie per dag. Moet ik dat dan allemaal maar gaan laten in die wachtweken ? Ik bootcamp ook 1 x per week moet ik dat dan ook maar even niet doen ? Alles ga je nu heroverwegen.

Nu ik zwanger ben heb ik natuurlijk 'makkelijk praten' maar ik heb niet mijn leven- of eetpatroon volledig omgegooid. 1-2 kopjes koffie mag per dag. Enige wat ik aangepast heb is de week voor de IUI gestopt met yoghurt/zuivel (tot aan de positieve test) omdat ik had gelezen dat dat beter was ivm zuurtegraad baarmoeder. Maar ik heb geen idee of dat iets van verschil gemaakt heeft. De kans dat het gelijk de eerste keer lukt is niet zo groot (dat grote geluk heb ik wel gehad) dus zou me zeker niet uit het veld laten slaan. Op naar de volgende poging Geeb! Al mag je er best even flink van balen, het is toch een behoorlijke teleurstelling.

@jensky wat fijn dat alles goed gegaan is bij de echo dat was natuurlijk super spannend. Ik vond ook wel dat jullie lang moesten wachten voor de echo, goed volgehouden! Nu genieten van je zwangerschap.   @eefje ik hoop zo voor je dat je snel weet waar je aan toe bent. Natuurlijk hoop ik voor jullie dat het gelukt is zonder IUI.

Welkom Geeb! Wat ontzettend balen van je negatieve test! Wij begrijpen als geen ander hoe dat voelt. Geef je verdriet de ruimte, dan kun je daarna ook weer positiever verder is mijn ervaring. En ik vind het veel schelen dat je al snel weer door "moet" met spuiten. 

Hoe gaat het bij jou Eefje? Heeft de menstruatie al doorgezet of toch goed nieuws? Ik hoop het zo!!
Hier ben ik alweer wat positiever.. Ondanks weer een zwangerschapsaankondiging van een vriendin. Ze was wel heel lief en vertelde dat ze zo gehoopt had dat ik eerst was. Voor haar wordt het haar derde kindje. Ik gun het haar ontzettend dus deze aankondiging vond ik minder pijnlijk. 

Ik heb ook niet veel veranderd aan m'n voeding/levensstijl, maar twijfel nu toch om daar meer mee bezig te zijn. Maar wat dan he?! Geen koud ontbijt, handen en voeten warm houden, geen suiker, je weet toch allemaal niet meer wat goed is om te doen. 

Na deze ronde (5) hebben wij een afspraak bij een osteopaat in Zeeland. Hij wordt de "wonderdokter" genoemd omdat veel vrouwen na een behandeling bij hem toch zwanger worden. Hij kijkt naar de ligging van je baarmoeder en andere organen die mogelijk een innesteling verstoren. Het is 2 uur rijden, maar we zijn blijkbaar op het punt gekomen dat we alles proberen ?
Iemand ervaring hiermee? En tijdje terug had iemand het over fertiliteitsmassage?

Hi Geertje, wat fijn dat je weer positief erin staat. Klinkt goed een osteopaat kan nooit kwaad. Ik doe zelf accupunctuur behandslingen naast de IUI behandelingen.  Is wel fijn, is ook een rust moment als je op de ligbank ligt. Succes in Zeeland, ben heel erg benieuwd wat je ervaring zal zijn. Gezien het de laatste keer bij mij ook weer helemaal foutpijnlijk ging bij de insemenitatie vraag ik me ook af hoe het komt dat je baarmoeder enorm anders kan gaan liggen en ga je jezelf afvragen of er dan geen andere organen of functies in je lichaam ervoor zorgen dat het maar niet lukt.

Terug
Bovenaan