IUI ronde 1 - mrt 2023

Niet gebeld door het ziekenhuis, maar wel de uitslagen binnen. Het lijkt erop dat mijn lichaam de draad gewoon weer heeft op gepakt. Het is dus een nieuw eitje! Helaas wil het ziekenhuis geen IUI doen hierbij, want dat heeft geen toegevoegde waarde voor ons? Snap het niet helemaal, want de eerste IUI poging hadden we ook maar 1 eitje, dus waarom toen wel en nu niet. Kreeg ook te horen dat we verkeerd zijn geïnstrueerd de laatste keer en dat het goed was van mij om om opheldering te vragen. Nja niks meer aan te doen. Alleen zie ik deze 'natuurlijke poging' al wel als mislukt, want de afgelopen 3 jaar heeft ook niks uitgehaald...

Dus onze 3e IUI poging gaat helaas wel pas over 3-5 weken weer opnieuw plaatsvinden....

Aah eefje wat vervelend dat ze aangeven dat je 1 eitje hebt en daardoor iui deze maand geen zin heeft. Ik weet niet of ze konden zien hoe groot die al was. Maar je blijft een beetje hangen, ken dat gevoel helaas te goed. Ik zou zeggen gewoon proberen op de natuurlijke manier. Wij waren ook 3 jaar bezig voor dit traject dus snap dat je zegt " het heeft toen ook niet gewerkt'. Maar you never know!

Ik heb helaas ook geen goed nieuws vandaag de bloeding doorgezet. Poging IUI nummer 7 mislukt. Baal enorm maar gaan in ieder geval een aantal andere onderzoeken in gang zetten en verder met de laatste IUI. Ik merk dat ik erg zoekende ben naar de vraag "waarom lukt het niet" . Zodat we ook het probleem kunnen aanpakken. Maar helaas ook hier is geen reden gevonden van verminderde vruchtbaarheid.

Hoi allemaal. Ik heb ook gisteren eerste IUI gehad helaas ook onverklaarbaar onvruchtbaar. Hopen dat dit helpt na 3 jaar proberen. Wat jammer dat het niet gelukt is bij een paar hier

Wat enorm balen Gebruiker104. Jij krijgt dus 8 IUI pogingen? Hoeveel eitjes had je deze poging? Weet je al wat er gaat gebeuren als vervolgtraject, wanneer de 8e poging ook niet lukt?

Welkom Gebruiker111, we weten allemaal hoe het voelt. Heel veel succes met deze wachtweken!

Hier nog geen eisprong gevoeld... hopelijk dit weekend!

Ha meiden,

Ik kom me hier ook melden. Ik vind het wel fijn om te praten met meiden die hetzelfde mee maken.
Ik zit nu in ronde 2 van IUI, gisteren de eerste echo gehad en 1 eitje van 11 mm. Maandag weer terug. Na de eerste ronde IUI werd ik op 9DPO al ongesteld, dat was wel even flink balen. We gaan deze cyclus kijken of het eenmalig was en anders moet ik progesteron gaan gebruiken. Spannend weer, we proberen maar positief te blijven!

Eefje, wat rot dat je nu een cyclus moet overslaan! Je wacht al zo lang en dan voelt zo'n verloren ronde echt rot :(

En spannend dat er paar meiden in hun wachtweken zitten, ik ga voor jullie duimen!

Hi allemaal,
Ik zie een aantal nieuwe lotgenoten, fijn dat jullie je ook melden in deze groep. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ondanks dat er weinig positieve verhalen hier aanwezig zijn, vind ik het zelf vooral fijn om te delen hoe zo een traject bij jullie loopt. Naast het feit dat ik mijn mentale frustratie met jullie kan delen.
Heel veel sterkte Jolynnn en gebruiker 111033.

@eefje dit is inderdaad onze laatste IUI behandeling. Hierna volgen er wat extra onderzoeken bij mij omdat ik toch nieuwsgierig ben naar 'oorzaak' Ondertussen zetten we het een en ander in gang voor IVF. Daar staat een wachtlijst van 6 maanden op dus ik hoop dat dit allemaal niet nodig is.
De vorige keer had ik 1 mooie follikel van 16.9 voordat we over gingen op ovitrelle.

Dit keer heb ik er een stuk of 4 van verschillende grootte, grootste is 15.4 en 15.9. Vandaag is dat geconstateerd tijdens de echo. Ben erg benieuwd wat het gaat doen. Ik mag vandaag nog gonal f (50 eenheden ipv 75) spuiten en morgen ovitrelle. Hoe ver ben jij nu, is je menstruatie goed op gang gekomen de laatste keer?

@Pizzas wat fijn dat de cyste van zelf verdwijnt. Hoop dat je snel kan beginnen aan een nieuwe poging

Laatst bewerkt:
Mentaal is het idd heel zwaar. Bij mij op werk weten ze het helaas, omdat ik vaak ziekenhuis afspraken heb en dan vragen ze de heletijd goed bedoeld en en en ??? Ben je al zwanger etc. wat toch confronterend is. Hoop op positieve verhalen ook van jullie kant
Hi allemaal,
Ik zie een aantal nieuwe lotgenoten, fijn dat jullie je ook melden in deze groep. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ondanks dat er weinig positieve verhalen hier aanwezig zijn, vind ik het zelf vooral fijn om te delen hoe zo een traject bij jullie loopt. Naast het feit dat ik mijn mentale frustratie met jullie kan delen.
Heel veel sterkte Jolynnn en gebruiker 111033.

@eefje dit is inderdaad onze laatste IUI behandeling. Hierna volgen er wat extra onderzoeken bij mij omdat ik toch nieuwsgierig ben naar 'oorzaak' Ondertussen zetten we het een en ander in gang voor IVF. Daar staat een wachtlijst van 6 maanden op dus ik hoop dat dit allemaal niet nodig is.
De vorige keer had ik 1 mooie follikel van 16.9 voordat we over gingen op ovitrelle.

Dit keer heb ik er een stuk of 4 van verschillende grootte, grootste is 15.4 en 15.9. Vandaag is dat geconstateerd tijdens de echo. Ben erg benieuwd wat het gaat doen. Ik mag vandaag nog gonal f (50 eenheden ipv 75) spuiten en morgen ovitrelle. Hoe ver ben jij nu, is je menstruatie goed op gang gekomen de laatste keer?

@Pizzas wat fijn dat de cyste van zelf verdwijnt. Hoop dat je snel kan beginnen aan een nieuwe poging

Terug
Bovenaan