IUI ronde 1 - mrt 2023

Pfff Geertje wat heftig voor jullie. Heel begrijpelijk dat je bent ingestort. Ik snap dat je dan twijfelt over de laatste poging. Zeker, omdat je nu op vakantie gaat en dus sowieso een natuurlijke cyclus gaat hebben. Wel heerlijk om er even tussenuit te gaan met zijn tweetjes en het even los te kunnen laten.
Heel herkenbaar dat huilen, een filmpje op social media is al moeilijk om te kijken zonder dat de tranen over mijn tranen rollen.

Ik heb mij vanochtend ziek gemeld, omdat ik ineens helderrood bloed verloor. De rollercoaster is nog niet klaar blijkbaar, inmiddels ziekenhuis gesproken en kan 2 kanten op, hopelijk nu de goede.
Goede scenario zou zijn dat de follikel is gesprongen en dat ik nu een megadip heb in oestradiol en daarom een ontrekkingsbloeding heb. Morgen daarom bloed prikken om te kijken of ze die dip ook duidelijk kunnen zien.
Nu supermoe en mentaal op, bizar hoeveel zo'n onverwachte wending weer met je doet.

Ik slik zwangerschap totaal van de Hema.

@Geertjevd wat moet dat heftig zijn voor jou / jullie. Ik begrijp je aarzeling wat betreft het gesprek aangaan met HR. Maar ongeacht wat zij ervan 'vinden' lucht het voor jou misschien wel op dat je het in ieder geval hebt besproken? Hoe dan ook, veel succes en sterkte! Hopelijk kun je het een beetje loslaten en even lekker genieten van je vakantie.

@Eefjee Hoe is het nu met jou?

---
Ik heb ook wel een rotweek gehad. Vorige week hebben twee bevriende stellen aangekondigd zwanger te zijn, super leuk voor hen natuurlijk maar die kwam bij mij wel binnen. Daarnaast ook de 3e IUI behandeling gehad. Volgende week gaan we op vakantie dus het zal spannend worden... Indien nodig gaan we in de vakantie wel door met Letrozol omdat ik geen zin heb om daarmee te stoppen om vervolgens helemaal opnieuw te moeten beginnen.. Mocht het gunstig uitkomen dan kunnen we gelijk na de vakantie door met ronde 4 en anders slaan we een keertje over. Hoop natuurlijk dat het niet nodig is :). Eind augustus staat ook een evaluatie gepland van de eerste drie IUI behandelingen.

@Geertjevd wat moet dat heftig zijn voor jou / jullie. Ik begrijp je aarzeling wat betreft het gesprek aangaan met HR. Maar ongeacht wat zij ervan 'vinden' lucht het voor jou misschien wel op dat je het in ieder geval hebt besproken? Hoe dan ook, veel succes en sterkte! Hopelijk kun je het een beetje loslaten en even lekker genieten van je vakantie.

@Eefjee Hoe is het nu met jou?

---
Ik heb ook wel een rotweek gehad. Vorige week hebben twee bevriende stellen aangekondigd zwanger te zijn, super leuk voor hen natuurlijk maar die kwam bij mij wel binnen. Daarnaast ook de 3e IUI behandeling gehad. Volgende week gaan we op vakantie dus het zal spannend worden... Indien nodig gaan we in de vakantie wel door met Letrozol omdat ik geen zin heb om daarmee te stoppen om vervolgens helemaal opnieuw te moeten beginnen.. Mocht het gunstig uitkomen dan kunnen we gelijk na de vakantie door met ronde 4 en anders slaan we een keertje over. Hoop natuurlijk dat het niet nodig is :). Eind augustus staat ook een evaluatie gepland van de eerste drie IUI behandelingen.
Hi,
Slim om de Letrozol mee te nemen op vakantie. Maar hopelijk heb je die niet nodig, want lukt deze derde poging!
Hier gaat het niet zo goed. Ik ging naar de HA voor hulp bij het zoeken naar de balans tussen het traject, werk en ontspanning. Maar de HA concludeerde dat ik overspannen ben. Dat was wel even schrikken, ik dacht dat ik het voor was....
Dus nu thuis, voel mij heel schuldig tegenover mijn collega's, maar ik weet ergens diep van binnen wel dat het beter is dat ik nu de tijd neem voor mijzelf.
Hopelijk gaat mijn lichaam dan ook doen wat het moet doen!
Voor nu lijken mijn bloedwaarden te laten zien dat de follikel is gesprongen. Mijn lichaam maakt progesteron aan, dus als het goed is word ik in de loop van komende week ongesteld en zo niet dan mag ik testen. De hoop op een positieve test is er niet, maar als ik ongesteld wordt kan ik eindelijk weer beginnen!!

Hoe is het met jullie allemaal verder? Zijn er nog updates?

Hi,
Slim om de Letrozol mee te nemen op vakantie. Maar hopelijk heb je die niet nodig, want lukt deze derde poging!
Hier gaat het niet zo goed. Ik ging naar de HA voor hulp bij het zoeken naar de balans tussen het traject, werk en ontspanning. Maar de HA concludeerde dat ik overspannen ben. Dat was wel even schrikken, ik dacht dat ik het voor was....
Dus nu thuis, voel mij heel schuldig tegenover mijn collega's, maar ik weet ergens diep van binnen wel dat het beter is dat ik nu de tijd neem voor mijzelf.
Hopelijk gaat mijn lichaam dan ook doen wat het moet doen!
Voor nu lijken mijn bloedwaarden te laten zien dat de follikel is gesprongen. Mijn lichaam maakt progesteron aan, dus als het goed is word ik in de loop van komende week ongesteld en zo niet dan mag ik testen. De hoop op een positieve test is er niet, maar als ik ongesteld wordt kan ik eindelijk weer beginnen!!

Hoe is het met jullie allemaal verder? Zijn er nog updates?
Oh wat ontzettend vervelend! Hopelijk lukt het je om al dan niet met wat hulp weer de oude te worden. Het valt ook niet mee om na iedere teleurstelling en tegenslag weer door te gaan.

Fijn dat je bloedwaarden goed waren. Ookal is het dan waarschijnlijk geen positieve test, al zou ik je dat wel heel erg gunnen, dan kunnen jullie in ieder geval weer verder.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en probeer moed te houden. Hoe ontzettend moeilijk dat ook is. Hopelijk brengt de toekomst je meer geluk.

Goeiemorgen meiden, hier zit er iemand enorm te balen. Afgelopen maand op cd15 een HSG gehad. Inmiddels zit ik op cd35 en geen menstruatie in velden of wegen te bekennen (negatief getest). Normaal heb ik een cyclus van 28/30 dagen. Ik wacht tot maandag af anders even contacten met de arts. Dit word onze eerste ronde dus ik hoor dat het gewoon snel doorzet.

Had iemand dit ook na een HSG? Of was maakte dat voor jullie geen verschil?

———

@Eefjee lekker dat jullie even op vakantie gaan. Even je gedachte ergens anders op. Goed dat je bij de HA bent geweest. Denk om jezelf ❤️

Hier ook weer stipt 12 dagen na iui ongesteld. Hoop word ook minder. Ik was de hele week misselijk dus ik dacht dat het was gelukt, maar helaas ! 2e poging mislukt

Goeiemorgen meiden, hier zit er iemand enorm te balen. Afgelopen maand op cd15 een HSG gehad. Inmiddels zit ik op cd35 en geen menstruatie in velden of wegen te bekennen (negatief getest). Normaal heb ik een cyclus van 28/30 dagen. Ik wacht tot maandag af anders even contacten met de arts. Dit word onze eerste ronde dus ik hoor dat het gewoon snel doorzet.

Had iemand dit ook na een HSG? Of was maakte dat voor jullie geen verschil?

———

@Eefjee lekker dat jullie even op vakantie gaan. Even je gedachte ergens anders op. Goed dat je bij de HA bent geweest. Denk om jezelf ❤️
Nee geen verschil hier na de HSG maar ze moeten het inderdaad doen voor de eisprong is geweest en het schijnt (op internet gelezen) dat je de eerste drie maanden ook sneller zwanger zou kunnen worden.

Helaas hier nog geen vakantie (Geertje gaat op vakantie).
Ja wel blij dat ik bij de HA ben geweest. Heb tot nu toe nog geen moment echt rust gevoeld helaas. Heb nog steeds een gejaagd gevoel, slaap heel slecht, moe en hoofdpijn. Ook vloei ik nog steeds.... daardoor zó bang dat ik deze week weer niet ongesteld ga worden.
Dus de komende paar dagen nog maar even in spanning zitten.
Donderdag gesprek met de bedrijfsarts, ben benieuwd wat dat gaat brengen.

Hier alles weer even klote. Ik had nu progesteron gekregen en na 14 dagen na IUI nog geen menstruatie. Dus dat werkt zeker wel! Anders had ik op dag 9/10 al spotting en dag 12 na IUI menstruatie. Maar de test was helaas negatief, dus weer niet gelukt.
De hoop dat we met IUI zwanger worden is inmiddels wel weg. Nu wachten totdat ik ongesteld word en hopelijk weer door.

Geertje, wat verdrietig voor jullie dat het weer niet is gelukt. Maar ook knap dat je durft uit te kijken naar IVF. Mijn baas is ook een man, hij was juist enorm begripvol en regelde voor mij direct dat ik het rustiger aan kon doen. Ik wens jullie ook zo’n begripvolle baas toe!

Balen Eefje dat je toch niet op tijd je gevoelens hebt leren kennen. Maar deze ervaring zorgt er voor dat dat je in vervolg niet meer gebeurt! Dus even de rem er op en rustig aan weer verder straks.

Hope23 wat vreemd van je HSG. Ik moest die echt hebben voordat m’n eisprong zou zijn (geweest). Je arts bellen lijkt me verstandig.
Balen Pizzas dat deze poging ook niet gelukt is
Wel echt knap van je dat je zo positief kan blijven!

Terug
Bovenaan