IUI ronde 1 - mrt 2023

Buikmassage hebben we het hier eerder eens over gehad. Je wilt graag geloven dat het helpt. Maar helaas is daar geen bewijs voor. Ik heb het in het ziekenhuis nagevraagd destijds, maar daar zijn ze erg sceptisch over. En ze waarschuwde mij om vooral niet te veel geld uit te geven aan dit soort dingen.
Het idee van de massage is dat de baarmoeder meer ontspant waardoor het eitje beter zou kunnen innestelen.

Mijn follikel groeit nog niet echt, op dag 12 had ik 3 van 10mm. Het lijkt alsof ik ongevoeliger wordt voor de hormonen, de eerste 3 x had ik op dag 12 al een follikel van zo’n 15mm. De cyste groeit gelukkig niet mee, dus ik kan wel doorgaan.
Ohh het is idd ook prijzig zie ik. Helaas. Bij mij was het dit keer ook dat mijn follikels minder snel groeide. Ik kreeg 3 echos ipv 2 voordat ik bloed kon geven. Fijn dat je kan doorgaan.

Buikmassage heb ik geen ervaring mee, maar ben daar denk ik zelf ook iets te nuchter voor. Vervelend @Pizzas Bizar hoe lichamen zo anders kunnen reageren, ik spoot nu minder en heb toch waarschijnlijk 3 eitjes weten te ontwikkelen (er groeiden er vrijdag 1 follikel van 16,5mm en 2 van boven de 13,5mm). Is altijd even de vraag of ze dan alledrie ook netjes door zijn gegroeid en gaan springen natuurlijk.

Vandaag IUI poging 3 gehad. De kwaliteit van het zaad van mijn vriend was helaas erg slecht deze keer, dus voelt al een beetje als een mislukte poging dit.....maargoed er hoeft maar 1 goede tussen te zitten, dus wie weet!
De IUI ging helaas ook niet vanzelf, heb nog de hele dag licht bloedverlies gehad.
Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Zijn er nog verdere updates?

Dag allemaal, ik lees weer even mee. Heel spannend zonnebloempje ik hoop dat je menstruatie niet gaat doorzetten deze ronde.

Eefje 3 mooie eitjes heb je, ze hebben maar 1 zaad nodig dus hoop dat ze de goeie kant opzwemmen..Wat is overigens niet goed gegaan bij je traject? Het bloeden kan komen door voorwerpen die ze gebruiken om je baarmoedermond vast te pakken.

@Pizzas ik heb wel eens van zo’n massage gehoor en die zijn erg prijzig. Zelf ben ik meer van de acupunctuur. In het verleden heb ik dat wel eens gedaan ivm mijn mentale gezondheid. (Bijna in een burn-out) dit heeft mij erg geholpen. Dat valt trouwens ook onder het kopje alternatieve geneeskunde voor je zorgverzekering. Mits je aanvullend bent verzekerd kun je dan ook een deel declareren. Hou je ons op de hoogte van jou ontwikkeling? Ik ben erg benieuwd

@Eefjee spannend! Geef de hoop niet op. Er hoeft er maar ééntje de finish te halen.
————————————

Gister de eerst meting gehad op cd12. Er zijn 2 mooie eitjes, 1 van 16mm en een van 21mm(!). Gisteravond voor het eerst mijn trigger gezet. Dit vond ik doodeng! Morgen de eerste iui. Fingers crossed voor een wondertje

Hoi allemaal, hier weer een korte update. Nadat ik hier had geschreven dat we op dag 15 na IUI zaten, zette de volgende dag mijn menstruatie door. Helaas. Wel gewoon weer Letrozol geslikt, maar voor een volgende behandeling zijn we niet op tijd terug van vakantie. Dus het zal september worden.

Hopelijk bij jullie allemaal deze ronde wel positief nieuws!? Ik duim voor jullie!

Wat enorm balen @Zonnebloempje
Ik had zo'n goede hoop voor je.

Hier begint inmiddels de spanning te stijgen. Had vanmiddag zo'n intense hoofdpijn ineens, ook verhoogde hartslag en heel duizelig. Ben toen even een uurtje gaan liggen/slapen en nu gaat het beter.
Mijn tepels zijn al sinds zaterdag mega gevoelig en ik heb al vanaf de IUI krampen in mijn baarmoeder.
Heel benieuwd of dit menstruatieklachten gaan zijn of toch iets van innesteling.....

Zijn er nog updates of is iedereen lekker aan het genieten op vakantie?

@Eefjee wat spannend! Wanneer mag je gaan testen? Ik zal voor je duimen!

Ik had een dag na iui enorme buikpijn tot aan mijn middenrif aan toe. Dit is pas na 3 dagen weg gezakt. Ook was ik ontzettend opgeblazen en kon mijn buik niet inhouden omdat het nog wat gevoelig was. Ook ben ik met vlagen duizelig en hele rare dromen en heb ik smorgens enorm last van een lege maag gevoel. Mijn borsten zijn ook gezwollen en gevoelig, maar dit heb ik altijd een week na mijn eisprong. Ik wil mezelf niet teveel voorhouden dat ik nu zwanger ben maar dat het aan het ovitrelle ligt, maar wie weet…..Nog een week wachten dan mag er getest worden. Jeetje wat is dat wachtbankje zenuwslopend.

Terug
Bovenaan