IUI ronde 1 - mrt 2023

@Eefjee en @Hope23 wat spannend! Ik duim voor jullie! Ik kan me goed voorstellen dat je niet teveel durft te hopen, maar ik heb goede moed voor jullie allebei.

Wij hebben vandaag de evaluatie gehad in het zh omdat we nu 3 IUI’s hebben gehad (met Letrozol / Ovitrelle). We hebben nu besloten om over te stappen op Gonal-F i.c.m. Ovitrelle. Iemand hier ervaring mee? Ik vind het zelf erg spannend. Tevens eerstvolgende echo ook een HSG onderzoek, ook dat is nieuwe voor mij.

Edit: ik heb tevens volgende week een voetreflexmassage / therapie afspraak ingepland. Dat is de eerste keer dat ik een alternatieve geneeswijze ga proberen dus ik ben benieuwd. Het zou kunnen helpen bij vruchtbaarheidsproblemen.

Laatst bewerkt:
Hou
@Eefjee en @Hope23 wat spannend! Ik duim voor jullie! Ik kan me goed voorstellen dat je niet teveel durft te hopen, maar ik heb goede moed voor jullie allebei.

Wij hebben vandaag de evaluatie gehad in het zh omdat we nu 3 IUI’s hebben gehad (met Letrozol / Ovitrelle). We hebben nu besloten om over te stappen op Gonal-F i.c.m. Ovitrelle. Iemand hier ervaring mee? Ik vind het zelf erg spannend. Tevens eerstvolgende echo ook een HSG onderzoek, ook dat is nieuwe voor mij.

Edit: ik heb tevens volgende week een voetreflexmassage / therapie afspraak ingepland. Dat is de eerste keer dat ik een alternatieve geneeswijze ga proberen dus ik ben benieuwd. Het zou kunnen helpen bij vruchtbaarheidsproblemen.
Hoihoi. Bij mijn begon de IUI gelijk al met gonal f en ovitrelle opzich heb ik geen last van veel bijwerkingen. Nu 3e x gehad en nog 1 wachtweek tegaan. Hsg heb ik voor de IUI nog gehad, het is voor iedereen anders. Ik vond het in ieder geval niet prettig

Wat is de reden dat ze nog geen HSG hebben gedaan? Bij mij moest dat voor wij konden starten met iui. Het is niet prettig maar het is zo voorbij. Ik had een uur van tevoren 2 naproxen geslikt om de scherpe randje eraf te halen.

Oh ben benieuwd naar de voetreflex! Hou je ons op de hoogte?
——————
Hier begint de testdrang onwijs op te spelen. Ik denk er de heeeeelleee dag aan. Van mezelf mag ik dit pas dinsdag doen. Dit is de dag dat mijn menstruatie moet beginnen. Ik heb afgelopen woensdag een test gedaan om de kijken of de ovitrelle al uit mijn lichaam was, er was nog een heel licht streepje te zien. Lichamelijk heb ik last van vermoeidheid en enorm zere tepels. Ook zijn mijn borsten enorm! Met snel opstaan heb ik nog last van duizeligheid. Ook heb ik met vlagen zo’n gevoel dat ik ongesteld word. Maar dit is dan ineens weer weg.

Hoe gaat het voor de rest met iedereen?

Hey allemaal,
Ik heb er inmiddels weer een werkweek na de vakantie op zitten en dacht dat het wel weer eens tijd was voor een update.
Heb de afgelopen weken bewust niet op het forum gekeken en had dus was berichten in te halen. Zo te zien voor iedereen nog steeds wachten/spannend! En ook wat nieuwe namen, gezellig! :) Volgende keren probeer ik weer wat meer inhoudelijk op iedereen te reageren.

Wij hebben donderdag een plan gesprek met de gynaecoloog om te gaan starten met IVF (na 6x IUI). Besloten om geen 7e IUI te doen maar m’n lijf nog even wat te laten rusten in en na de vakantie voordat we aan het volgende beginnen.
Helaas nu al een week aan het wachten op m’n menstruatie in m’n natuurlijke cyclus. Testen zijn negatief en ik heb wel wat (bruin) bloedverlies maar alles komt maar langzaam op gang helaas.
Werk icm de gedachte aan de komende maanden maakt me echt heel gestresst en verdrietig, ik vind het allemaal veel te veel. Dus ga donderdag ons laten doorverwijzen naar psych hulp. Hopelijk gaat dat helpen.
En jullie steun helpt ook enorm! Hoop dat het oké is dat ik hier blijf delen over ivf, ook al is het een IUI topic.
Fijn weekend ladies!

Laatst bewerkt:

Hi Zonnebloempje, wat goed dat je een evaluatie heb gehad na 3 IUI's.
Bij mij hebben ze ongevraagd een pauzemaand ingelast dus ik moet nu wachten..
Erg jammer.

hi allemaal, even een update van mij.
Vandaag zit ik op cd 27. Gister een test gedaan die heel licht positief was. Vandaag ook weer 2 testen die heel licht positief zijn. Je moet echt heeeell goed kijken maar er staan streepjes. Dit maakt mij alleen heel onzeker. Ben ik nu zwanger? Of is het niet zo? Vanaf nu iedere dag testen om te kijken of de testen oplopen. Na mij idee is dat in deze 2 dagen nog niet gebeurd. Morgen is mijn NOD. Ik hou hou jullie op de hoogte

@Hope23 Dat was inderdaad ook een van mijn eerste vragen. De gyn gaf aan dat ik, doordat ik nog nooit ben geopereerd aan mijn blindedarm en ook geen soa heb gehad, er in principe geen verhoogde kans is op een verstopte eileider. Daarom voeren ze dit onderzoek pas op een later moment uit. Ook gaf ze aan dat het de kans op een zwangerschap kan verhogen in de eerste 2 / 3 maanden na de HSG. Ik vond het zelf een beetje "vaag", maar heb me er inmiddels bij neergelegd. Wat zitten jullie nu in een spannende periode, hopelijk positief nieuws. Dat zou ik je heel erg gunnen!

@Geertjevd Wat spannend dat jullie nu gaan starten met IVF. Maar wellicht ook wel een 'opluchting' dat jullie door kunnen met de volgende stap? Hopelijk houd je ons op de hoogte! Ik ben zelf nu na 3 IUI's ook wel toe aan de volgende stap, maar bij de evaluatie gaven ze aan eerst nog 3 IUI's te willen proberen voordat we verder kunnen met IVF. Wat betreft je doorverwijzing naar de psych, mag ik je vragen hoe je dat aanvliegt? Moet je dan eerst naar de huisarts voor een doorverwijzing? Ik herken namelijk veel in wat je zegt en worstel, met name sinds de afgelopen week na mijn vakantie, dat ik niet meer zo goed weet hoe ik alle ballen hoog moet houden. Voor de vakantie was ik echt aan vakantie toe, en nu, een week nadat ik weer aan de slag ben, merk ik dat het me allemaal té veel wordt. Zeker met vooruitzicht van Gonal-F injecties... al is dat nog altijd minder "heftig" dan IVF. Veel succes maar ook sterkte!

@Sofie Dat is heel erg balen zeg.. zeker als dat niet is overlegd..

Dag allemaal. Ik lees al een tijdje mee ter voorbereiding van de volgende behandeling (als het goed is iui) mag ik met jullie mee praten?

Zal even proberen kort uit te leggen wat mijn verhaal is. We zijn vanaf oktober 4 jaar bezig voor een eerste kindje. Na 2 jaar proberen (en omdat corona er was) konden we eindelijk starten in het ziekenhuis. Ik heb blijkbaar pcos (wat ik al vermoedde). Eerst met medicijnen letrozol geprobeerd. Tussendoor corona gehad etc etc waardoor het allemaal langer duurde want eigen cyclus kon 4 maanden op zich laten wachten. Begin dit jaar gestart met hormooninjecties gonal f. Eerste x was raak maar werd na 6/7 weken een miskraam. Na 4 weken mochten we weer door. Nu was ik vorige week begonnen met cyclus 6. Maar die moesten we afgelopen vrijdag afbreken omdat ik blijkbaar toch zwanger was (maar khad wel mijn menstruatie gehad op nod) na vrijdag echo, zwangerschapstest en bloedprikken was hcg zo laag dat ik dus een vroegmiskraam had. Nu donderdag weer bloedprikken en echo om te kijken wanneer ik weer door mag met ronde 6. Binnenkort dus evalueren en ik vermoed dat het iui dus gaat worden. Dan weten jullie een beetje waar ik vandaan kom. Ik ben trouwens 31.

Hoe ervaren jullie iui? Ik vind gonal f alleen al zwaar omdat ik erg last heb vd hormonen (enorme mood swings). En begreep met iui dat je meer hormonen moet spuiten. Ik spuit nu 62.5.

Terug
Bovenaan