IUI ronde 1 - mrt 2023

Dag meiden,
Ik reageer hier toch ook maar ff. We hebben vanmiddag onze eerste keer iui. Na 1,5 jaar proberen hebben we de keus gemaakt om hulp te vragen, en nu zijn we weer 1,5 jaar verder en starten we eindelijk met IUI. Het zaad van mn vriend wisselt heel erg van kwaliteit,  vandaar dat we eerst met 2x iui starten, als blijkt dat de kwaliteit slecht blijft gaan we daarna direct door naar icsi.
Wij starten in de eigen cyclus, alleen werden de ovulatietesten afgelopen maand niet positief waardoor we de eisprong gemist hebben. Deze maand dus vanaf dag 12 een echo gehad, waaruit bleek dat de eicel wel rijp was maar het lh in het bloed nog te laag. Daarom donderdagavond een injectie met gonasi gezet en vanmiddag dan toch eindelijk poging 1. Vind het allemaal behoorlijk spannend nu. 

Succes vanmiddag Alydaapie!!   Ik heb vandaag een vroege test gedaan op dag 12 na Ovitrelle en zie een héél licht streepje. Meteen spijt want nu begint de twijfel, is het echt of is het nog van de Ovitrelle. Oh wat zenuwslopend dit zeg.

Hè GeertjeVd wat balen zeg... altijd vervelend na zo een periode van hoop dat het toch niet gelukt is.
Gefeliciteerd gebruiker! Heel fijn om.te horen dat er ook een succesverhaal is met Iui. Hoe gaat het nu met je?
Hier even een update van mijn kant. Wij zijn gelijk doorgegaan met volgende iui poging. Ik heb dosis letrozol moeten ophogen naar het maximale en heb er wel last van gehad als in hartkloppingen,onrust en opvliegers ?.
Vandaag follikelmeting op dag 11 en helaas nog steeds maar 1 eitje en wel bijzonder dat het gelijk al 20 mm was. Dus net gelijk de ovitrelle gezet en morgen mogen we weer. Als het weer niet lukt ga ik overleggen of ik toch niet iets anders kan gebruiken voor betere stimulatie..
@geertjevd naast alle iui dingen probeer ik een beetje gezonde levensstijl te hebben, maar vooral in de periode dat het moet gaan innestelen. Dan probeer ik meer te bewegen voor een goede doorbloeding en wat vaker vis en avocado te eten voor omega 3. En in deze periode ook geen alcohol. (Als het niet gelukt is mag ik een flesje opentrekken ?) Verder doe ik niet veel extra. Hoe doen jullie dit?

Goedemorgen! Ik zou me hier ook graag willen aansluiten. Ben 38 jaar en net begonnen met IUI-traject, nu elke dag 75 eenheden Ovaleap aan het spuiten en woensdag de tweede echo om te kijken hoe de eitjes reageren. We hebben het al ruim een jaar 'gewoon' geprobeerd maar dat leverde elke keer teleurstelling op, dus ivm leeftijd nu met IUI begonnen. Spannend!

[quote quote=10613778]Vandaag geen streepje meer te bekennen.. Wat balen zeg. Meteen geleerd om nooit meer zo vroeg te testen. ?[/quote]
Wat een teleurstelling! 

Ja dat 'alles er aan willen doen' herken ik wel, al heb ik het gevoel dat sommige verkopers daar ook handig op inspelen. Bij het UBI-PQQ staat dat het niet wordt aangeraden tíjdens de zwangerschap, dat is een beetje vreemd. Maar vooral doen wat voor jou goed voelt, vaak is het toch 'baat het niet, schaadt het niet'. Zelf slik ik foliumzuur met vit.D.  Hopelijk groeien bij jou de eitjes snel door Pizzas!

Terug
Bovenaan