IUI ronde 1 - mrt 2023

Hoi dames,
Ik slik multivitamine (voor zwangere vrouwen of vrouwen met een kinderwens) magnesium en omega 3  meer omdat ik zelf het idee had dat ik het nodig had?  verder sport ik gewoon en probeer ik lekker te genieten van de rest van mijn leven en niet te veel in de spanning te blijven hangen soms (wat echt te lastig is). Ik drink geen alcohol, man ook niet. Dus ja eigenlijk gewoon gezond proberen te leven en niet echt iets extra op mijn pillen voorraad na dan? (maar het heeft nog niet geholpen oid, dusja)
Ik had een gelukssteen die helaas vorige maand kapot gevallen is. Ik heb gezocht naar een nieuwe ketting met steen om te dragen omdat ik merkte dat ik daar zelf veel rust uit haalde. Ik heb dus naar een mooie nieuwe ketting gezocht en kwam op een maansteen uit, laat die nou net ook vaak op dit soort fora voorbij komen. Maarja dus mooie ketting besteld en die is vandaag binnen gekomen. Hij is prachtig ? hopelijk helpt hij mee!! (Al is het maar voor mijn gemoedsrust zoals die andere was). Het verdere opladen en ontladen van zo'n steen moet ik nog maar zien, ben niet zo spirituele ingesteld?
Ondertussen wordt ik helemaal gek. Ik heb geen idee wanneer mijn ovulatie was en of hij al geweest is. Volgende maand hebben we een bruiloft waarvoor we terug naar nederland moeten, dus dat weekend kan ik niet naar een ziekenhuis oid. Als mijn cyclus gemiddeld doet (30 dagen) kan het net uitkomen om het ervoor geklaard te hebben, als mijn IUI cyclus weer snel gaat, dus IUI op dag 13 of 14.. maar hoop eigenlijk dat mijn cyclus wat korter is dat als het wat langer duurt met de medicatie het geen probleem is. Gelukkig kan ik dit gedurende de dag vaak van me afzetten en bedenken dat ik gewoon moet afwachten. En nog beter zou natuurlijk zijn als we niet terug hoeven naar het ziekenhuis en het geheel uitblijft! Maar hopelijk dus volgende week dinsdag - vrijdag ergens start ongi of gewoon helemaal niet?? dat mei dan iig maar mijn laatste maand mag zijn, anders is het geen IUI maar IVF in juni/juli... (met wel een lekker vakantie eerst nog in Juni)
En dan hopen dat al de IUIs de komende tijd gewoon goed nieuws geven voor ons allemaal!! Ik blijf heel hard voor ons allemaal duimen!???

Kan je niet ovulatietesten doen om daar wat zicht op te krijgen? Hopelijk lukt het via IUI, de hoeveelste keer wordt dit? Fijn dat je wat rust haalt uit de maansteen. Bedenk me net dat ik er ook eentje heb gekregen een tijd geleden, wie weet brengt ie geluk!

Hee,
Voor ovulatietesten ben ik al te laat, en aan de ene kant wel fijn om er niet op die manier mee bezig te zijn. Maarja had inderdaad wel wat meer rust gegeven nu. Dit wordt IUI poging 3 als het niet lukt dus IVF, dat is hier standaard! Dus we zullen zien. Jaa hopelijk veel geluk nu!!

Spannend hoor! Hopelijk snel goede resultaten voor jullie! Ik wil denk ik wel 5 pogingen IUI doen (mag sowieso 6 bij ons in het ziekenhuis) voordat ik IVF ga overwegen, ik vind dat toch een behoorlijke stap. Vanwege mijn leeftijd had ik begin dit jaar wel direct met IVF kunnen starten al.

Ik had vanmorgen m'n eerste echo, twee eitjes van 15,3 en 16mm dus mag morgen terugkomen en dan vermoedelijk vrijdag of zaterdag insemineren. Spannend! Wordt m'n eerste IUI.

Ooh jensky dat klinkt goed!! Mooi ook twee eitjes! Ik duim met je mee!!

IVF is inderdaad nog wel een flinke stap, maar gelukkig weet ik dat het eraankomt zegmaar. En we hebben na de volgende IUI weer eerst een maand pauze om lekker op vakantie te gaan. En bij mij zit ik echt al wel zo ver er mentaal in dat ik gewoon alles wil doen en ik zelf gewoon niet zoveel vertrouwen meer heb in zelf of IUI, dus dan is dat uitzicht op IVF juist wel fijn ook? maar de hoop blijft zeker dat het gewoon niet nodig is.

Ooh nee toch. Hopelijk gewoon een beetje bruinverlies en verder niets. Mijn moeder had best wat bruinverlies en toch ben ik hier? Ik duim met je mee!!

Ik kan komende week weer aan een nieuwe ronde IUI beginnen. Ik ben begonnen met spotten, dus ongi zal komende dagen wel doorzetten. Ik had het verwacht dus komt niet echt hard binnen op dit moment, misschien later. Maar dit betekent wel dat mijn IUI komende maand gewoon goed gaat uitkomen, dus dat is heel fijn? en dan ga ik heel hard duimen, anders wordt het IVF... gelukkig nog wel een lekker vakantie tussendoor!

Terug
Bovenaan