Januari 2020 Baby

Sterkte Marieke!

Wij willen sowieso een prenatale screening doen, ik twijfel alleen tussen de combinatietest of de NIPT en denk er daardoor soms aan om ze gewoon beide te doen. Maar misschien is dat weer iets overdreven..

Hoi allemaal,
Leuk dat er een januari baby topic is! Ik schrijf graag mee. Volgens eigen berekening uitgerekend op 23 januari en over drie dagen de eerste afspraak.
Is de echo rond 8 weken inwendig of uitwendig? 

Zo ik sluit me aan! Vanmiddag test gedaan. Eerste ronde en meteen raak. Ongeveer 3 weken nu. Wanneer bellen jullie de verloskundige?

Hi Rocks, 
Dat heb ik nou precies hetzelfde gedacht. Momenteel zitten we op het spoor van eerst de combinatietest doen en als dat een onbevredigend resultaat geeft direct de nipt er achteraan.
Lastig hè. Bij onze 2 oudste kinderen hebben we geen tests gedaan maar ben inmiddels ook 10 jaar ouder dus tja waar doe je goed aan?

Goede morgen allemaal, 
Ik kom er een beetje laat achter dat er een forum bestaat. Gefeliciteerd iedereen! Ik ben vandaag 8+4. 

Wij willen ook screenen, al is het maar om te weten. Ik denk dat onverwachts een kindje met het down syndroom krijgen je kraam week behoorlijk kan  beïnvloeden en als je je er van tevoren op in stelt dat het dan wellicht anders is. Het is iets wat je niet kan bedenken van tevoren allemaal. Ik heb woensdag een afspraak over de screening, vorige keer was er nog geen nipt dus wel wat meer weten eerst. 
Mijn termijn echo is 25 juni geloof ik of 26 juni. 
Vanmorgen mijn ouders verteld, mijn moeders reactie was magisch ze stond te trillen op haar benen.  Het was totaal onverwachts, ze hadden niets meer verwacht bij ons vanwege de vorige ervaring: zieke zwangerschap, traumatische bevalling met kantje boord voor de baby, ernstige huilbaby tot ruim 10 maand, nu nog een flinke rugzak etc etc 
Maakt het extra spannend en beladen nu. De onbevangenheid van de eerste keer is er niet. Maar wellicht is dat evengoed minder de tweede keer. 
Denken jullie al concreet aan namen? 

Wij kiezen voor de NIPT zonder nevenbedingen. De uitslag van de NIPT willen we graag weten maar die nevenbedingen kunnen vaag/onduidelijk zijn en soms de hele zwangerschap blijven. Dan vertrouw ik meer op de 20-weken echo. Maar het is een hele persoonlijke keuze. 
@Freja ik had met 9 weken nog een inwendige echo maar dit kan wellicht per praktijk anders zijn. 

Is geloof ik net hoe de stand van de baarmoeder is. Bij mij kon het nu uitwendig. De vorige keer wel met 9 weken inwendig. Of ben ik nu de tweede keer iets slapper waardoor het uitwendig makkelijker gaat?? 

Terug
Bovenaan