Januari 2020 Baby

Moest vanmiddag nog aan je denken Ellytje. Vandaag wel gaan werken? Succes!
Net op controle geweest en alles was weer goed. Hij is langzaamaan de weg naar beneden aan het vinden? 
Hoe was het bij jou mama mia? Is hij al gedraaid?

Wat fijn Klaasjee! Die ligt er helemaal klaar voor!
Mamamia, balen dat die kleine nog in stuit ligt, maar focus je erop dat de rest helemaal goed gaat en dat die kleine goed groeit! Jij wilde sowieso een keizersnede of niet? Kun je daar gewoon zelf voor kiezen of hoe gaat dat?
Ik naar de dokter geweest en krijg laxerende poeders en een verdovende crème. Hopelijk kan ik daarmee vooruit.
Ik heb woensdag weer controle dus ben dan benieuwd hoe die kleine ligt. Ik voel af en toe natuurlijk zelf ook een beetje en volgens mij ligt ie gewoon nog volledig dwars haha, hopelijk zegt dat niks over zijn karakter straks ?

@Klaasjee: fijn dat die van jou zo goed luistert hihi.  @Ellytje: hihi echt dwars dwars? Wie weet wordt ie wel de allerbraafste! Ik ben benieuwd voor je woensdag. 

Mama Mia  ik bedoelde idd ook bij een stuit, wel fijn dat je dan mag kiezen! Heb eigenlijk geen idee hoe dat bij ons zit. Zal t woensdag eens navragen. Oh serieus, lekker dan. Ik hoor ook tegenstrijdige berichten over dat draaien. Dat heet toch officieel 'versie' ofzo? Maar mijn gevoel is er ook niet goed bij. Ik zou echt puur op je eigen gevoel af gaan. Als jij je prettiger voelt bij een keizersnede of bij een natuurlijke stuit bevalling is die keuze geheel aan jou, er is geen goed of fout. Tegenwoordig is een stuit bevalling sowieso geen ramp, ik ken best veel vrouwen die natuurlijk zijn bevallen op die manier. 
En inderdaad, dwars dwars dus hoofdje rechts en billetjes links zegmaar. Mijn baarmoeder is ook in de breedte gevormd zeggen ze. Heel apart. Ik ben ook erg benieuwd naar de status woensdag.

Heyhey,
Ik heb even flink terug moeten lezen, wat mis je veel in een paar dagen!!
@klaasjee: baby z’n buikje was nu weer iets gegroeid, dus daar was ik heel gelukkig mee. Hij zit nog wel steeds op de ondergrens en in de “gevarenzone”, maar er zit groei in dus ik durf positief te zijn.
Ik zit sinds woensdag thuis, ben 3 dagen eerder met verlof gegaan. Ik trok t allemaal niet meer.. Sinds gisteren heb ik echt officieel verlof.
Wat n gedoe weer met boxen enzo joh! Wij hebben de familiebox, deze heeft mijn opa 55 jaar geleden gemaakt en mijn hele familie heeft erin gelegen, een ander kleurtje gegeven (wit) en weer netjes gemaakt. Is echt heel mooi geworden! Alle kleertjes enzo heb ik in de herfstvakantie gedaan dus die liggen ook al klaar ?
eigenlijk hebben we alles klaar en af. Alleen de box staat nog niet en ik moet mijn vluchttas nog inpakken.. 
Die “weeën” heb ik nu ook een paar keer ‘s nachts gehad, voelt echt niet fijn. Bij mij ligt de kleine wel goed, maar nog niet ingedaald. Ik dacht zelf dat het misschien oefenweeën zijn?

@Ellytje Fijn dat je iets hebt gekregen van de huisarts. Hopelijk geeft het snel verlichting! Misschien een stomme vraag, maar zou je kleine ook echt dwars kunnen blijven liggen? Of is dat toch een natuurlijk iets dat hij toch nog wel gaat draaien (en dan hopelijk de goede kant op haha)? Zou wel wat zijn als dit al wat zegt over zn karakter haha. Dan wens ik je nu al veel succes hahaha
@mama mia poeh wat balen. Heb me nog niet echt ingelezen in stuitbevallingen of keizersnedes. Maar zou je open staan voor een stuitbevalling? Mijn schoonmoeder is ook bevallen terwijl mijn vriend in stuit lag. Volgens mij is dat allemaal prima gegaan. Maar het is ook iets waar je zelf achter zou moeten staan (als het uberhaubt kan). Je moet vooral niet iets doen wat je zelf niet wilt! Gelukkig hebben jullie en de kleine nog even om te bekijken wat er gebeurt er goed over na te denken.
@sharonRj Gelukkig is het buikje wel weer gegroeid! Betekent dat het in ieder geval niet stil staat, maar snap wel dat het je nog wat onzeker kan maken. Wat bijzonder om z'n familiebox te hebben! Vaak is inderdaad een likje verf dan voldoende om het weer ff op te frissen en dan kan het er voorlopig weer ff tegenaan. 
Kan ook zijn dat hij begint in te dalen, daar komen mijn "klachten" vandaan. Hij is ook nog niet ingedaald, maar wel zijn weg aan het vinden. Weet niet precies wanneer oefen weeen beginnen? Nu nog niet toch? 
Wat heerlijk dat je nu al wel verlof hebt. Goed dat je hebt aangegeven dat het niet meer ging. Je moet tenslotte toch voor jezelf kiezen!
Gisteren de babykamer verder ingeruimd; de commode enz. Alles uitgezocht om te wassen. Heerlijk om zo bezig te zijn :) Nu nog lijstjes maken voor vluchttas en kraamtijd zodat ik niks ga vergeten aan te schaffen. 
Stomme vraag, maar weet iemand of een baby ook kan reageren op billendoekjes? Bij de kruidvat hebben ze megapakken in de aanbieding, maar dan hebben we meteen 24 pakjes doekjes in huis, maar dadelijk kan hij er niet tegen en zit ik met al die doekjes.. 

Heerlijk al die verhalen! En voel me ook niet alleen met al mn klachten. 
Sterkte allemaal! Vooral met die heerlijk eigenwijze baby's die nog niet goed willen liggen. 
Inmiddels ben ik ook met verlof! Aftellen is nu begonnen. Alles is bijna klaar dus dat is heerlijk. Bij ons is de baby al bezig met indalen en heeft zo weinig ruimte meer dat het ook niet meer kan draaien. Dus ben benieuwd. 
@Klaasjee: Dat kan inderdaad... Maar ben je gauw genoeg achter. Vaak helpt het dan beter om de billen met een hydrofielwashandje te wassen. Kreeg voor mn verlof een zakje met talkpoeder... kereltje zei er heel wijs bij dat mama zei dat elke baby dat nodig had. En dat hij het heel lekker vond!! 

Terug
Bovenaan