Januari 2020 Baby

@sharon wat apart dat het nu dan weer kleiner zou zijn dan de 1e meting. Zo heb je er ook geen vertrouwen in en dan inderdaad ook nog steeds allerlei andere mensen die je ziet. Heb je daar al wel duidelijk je geboorteplan liggen? Mocht je onverhoopt eerder bevallen dan hun wel weten wat jij als wensen hebt. Kunnen ze je niet heel kort even z'n kamer laten zien? Verder stelt een rondleiding (bij ons ziekenhuis iig) niet veel voor. Hebben uitleg gehad over de route, dat we een muntje in de auto moeten leggen voor de rolstoel en dan hoe de kamer eruit ziet, maar dat was het qua rondleiding dan ook.
Fijn om te horen dat iemand het zelfde wil als ik! Heb soms het idee dat mensen het gek vinden dat ik het zo wil doen met voeden. Heb ook al iemand gehad die me helemaal wilde overhalen om borstvoeding te gaan geven, had daar helemaal geen behoefte aan..
@mama mia krijg bij jou verhaal idd ook rillingen. Ga er maar niet te veel over nadenken.. Laat het maar op me afkomen. Hoop dat alles maar gewoon op een natuurlijke manier kan/mag gaan en er toch maar op vertrouwen dat de hulpverleners weten wat ze doen
@onseerstekindje fijn dat het tot nu toe nog goed gaat met de chemo bij je vader. Nu maar duimen dat het het even stil zet. Gaan ze straks nog met een scan o.i.d. controleren of de chemo aanslaat en het stil staat? Of is het puur op hoe het met hem gaat?
Hier vandaag mijn laatste werkdag gehad. Nu lekker genieten van mijn verlof! 
Heeft er iemand de zwangerschapstest gekeken? Zit het nu terug te kijken. Zitten best grappige vragen tussen haha.

@ mamamia: begrijp je verhaal helemaal over kunstverlossing e.d. hoop maar dat het zo ook gaat. Verloskundige deed er ook helemaal niet moeilijk over hoor. We zagen het wel met de bevalling hoe dat ging. Ik ben een echte stresskip van mezelf dus dat stelt me heerlijk gerust. Weet inmiddels hoe een gewone bevalling eraantoe gaat en we zien wel hoe het loopt. Mn moeder was zo lief om te zeggen dat ze altijd wilde komen. Dus dat scheelt ook!
@SharonRJ: Dat schiet echt niet op. Hoelang moet je officieel nog? Een goed geboorteplan is in jouw geval misschien wel fijn! Heb je wel een vast aanspreekpunt of iemand die je vertrouwd daar? Ben heel benieuwd hoe ze verder de voorbereidingen gaan doen. 
@Calathea: klinkt heel bekend ja... af en toe kon het ook flink zeer doen. En met bepaalde bewegingen nu nog!
@Klaasjee: Heerlijk verlof! Heb je nog veel plannen voor de komende weken? 
Bij mn vader maken ze over 6 weken een scan om te kijken wat het gedaan heeft. Maar daar gaan ze wel vrij makkelijk mee om. Omdat het hard groeide en zijn eigen mening ook heel belangrijk is. Als de behandeling verlichting geeft of remt, gaan ze een nieuw traject opstarten. 
Maar als alles goed gaat, is onze baby dan al lang geboren. Dus we hebben weer wat hoop!!!

@ons eerste kindje: dat klinkt inderdaad hoopvol. Hopelijk kan je vader dan nog met niet veel klachten of last ervan genieten van wat tijd met jullie kindje. 
@Klaasjee: ik heb een heel klein stukje gezien de maar hij was op mijn tlc-avond ?... is het de moeite waard om terug te kijken?

@onseerstekindje Dat geeft zeker wel wat rust of niet? Dat jullie kleintje er dan is..
@klaasjee Ik snap wat je bedoelt! Heb laatst een discussie van een uur gehad met mijn man z’n tante over borstvoeding. Ze probeerde mij echt praktisch te dwingen om borstvoeding te geven. En ondertussen wel vertellen dat het bij haar zo zwaar was en niet echt wou en zo’n pijn deed. Onbegrijpelijk.. Laat mij gewoon lekker doen wat voor mij goed voelt...

Ik heb mijn geboorteplan geschreven en netjes uitgeprint. Heb er 1 thuis, 1 in mijn eigen ziekenhuistas en 1 in de tas van de kleine. Je hoeft dit niet van te voren aan te leveren ofzo. Er is verder ook geen vast aanspreekpunt, het is net wie er dienst heeft. Heb er vrijdag een gesprek over met mijn verloskundige tijdens mijn controle daar. Misschien dat zij nog iets voor mij kan betekenen.
Ik merk dat mijn man het ook echt lastig vind dat hij nu niet goed weet wat hij kan verwachten. We weten wel waar we heen moeten enzo, maar verder is het allemaal zo onduidelijk. Hij heeft steeds vragen, waar ik geen antwoord op kan geven. Ik schrijf ze nu maar allemaal op en stel ze dan wel bij de volgende afspraak.

@ons eerste kindje nee heb weinig plannen. Word al aardig geleefd door al die feestdagen. Ben blij als die voorbij zijn. Verder lekker thuis aanrommelen?
Goed om te horen dat jullie wat meer hoop hebben! Duim heel hard voor jullie mee dat de behandeling iets doet en dat hij lang van jullie kleine kan genieten! En dat jullie er daardoor ook van kunnen genieten!
@mama mia als je niks te doen hebt is het wel geinig om terug te kijken. Maar het is ook weer niet super super bijzonder. Zitten leuke vragen tussen.
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog niet voor me zie dat de kleine aan mijn borst zit.. maar heb zo iets van wil het graag wel ervaren, wil weten hoe het is, en dan vind ik het na het colostrum genoeg (als het überhaupt op gang komt) 
Ten alle tijden altijd kiezen wat je zelf wil! Heb me ook niet om laten praten, maar vond het ook niet een heel prettig gesprek..
@sharon haha bijzonder dat ze je eerst wil ompraten en dan zeggen dat het zo verschrikkelijk is? Voor iedereen is het ook een hele andere ervaring.
Heel slim om alles op te schrijven! Doen wij ook. Wilde jij eigenlijk thuis bevallen of sowieso al poliklinisch? Ik denk dat de verloskundige wel iets zou kunnen betekenen toch? Die maken dit wel vaker mee denk ik. 

@klaasjee Ik wilde heel graag thuis bevallen. Lijkt mij veel ontspannender, je hoeft na je bevalling niet meer ergens heen en de kleine man zou dan uit dezelfde woonplaats komen.. Ik wacht het maar gewoon af vrijdag. Eerst rustig de feestdagen doorkomen ?

@sharon dat maakt het ook wel weer anders. Dan ben je ook niet echt bezig geweest in je hoofd met bevallen in het ziekenhuis. Geniet idd eerst maar lekker van de feestdagen en laat alles een beetje op je af komen. Uiteindelijk gaan de gezondheid van jou en de kleine voor!

Terug
Bovenaan