@mama mia voor mij is CZ een stuk duurder. Tenminste als ik kies om vergoeding te krijgen voor de bevalling en kraamzorg. Ga morgen nog even bij de verloskundige navragen wat het verschil is tussen poliklinisch medisch en niet medisch bevallen zonder gyneacoloog. En anders ga ik hem aanpassen. Kost me 160 euro extra, maar krijg wel 550 euro vergoed. Over VGZ kan ik me inderdaad nog vaags wat herinneren. Moet toch ook niet kunnen dat mensen geen zorg kunnen krijgen..
@babyfeb je bent hier zeker welkom hoor! Ik ga voor een poliklinische bevalling met alleen mijn partner. Wil er verder (behalve kraamzorg en verloskundige natuurlijk) niemand erbij hebben. Mijn moeder zou er uberhaubt niet bij willen zijn, behalve als ik echt zou willen dat ze komt. Maar ze ziet het niet zo zitten om mij pijn te zien hebben haha. Dat kan ik heel goed begrijpen en ik wil dat ook niet. Wil dit samen met mijn partner doen. Heb jij wensen? Ligt jou kleine al wel goed?
Wat jij zegt Ons eerste kindje, het werkt eigenlijk het beste om alles op je af te laten komen. Zo zit mijn bevalplan ook in elkaar. Ik laat het gewoon op me af komen en dan zien we wel hoe het gaat. Het enige wat ik eng vind is een ruggenprik. Heb daar wel schrik voor, maar ga er vanuit dat die niet nodig is. En als het zo is dan is het zo. Je kan een heel plan bedenken, maar je moet er ook mee om kunnen gaan als het anders is. En dan is in het heetst van de strijd niet voor iedereen makkelijk haha
Vinden jullie niezen en hoesten ook zo prettig? Pff dat is echt z'n vervelend gevoel. Heb ook echt het idee dat die kleine al heel laag zit. Kan soms niet eens voorover bukken zonder dat het pijn doet.