Januari 2020 Baby

@mama mia snap ik. Lijkt me verschrikkelijk als iedereen steeds gaat appen of bellen. Ze horen het straks vanzelf wel?
Zal nog wel eens even kijken bij de CZ. Vind het ieder jaar weer een *** werk om te doen opzich veranderd er normaal niet zo veel in mn situatie, maar dit is wel even de moeite waard om nu te kijken. Lastig al die verzekeringen..?

Ze maken het echt niet makkelijk. De overheid zou ze moeten verplichten om ze allemaal op dezelfde wijze hun vergoedingen en prijzen op te stellen. Dat zou heel veel werk schelen.
VGZ is vanaf juni/ juli in het nieuws dat ZH patiënten van hen weigeren, omdat het geld op is! 

@joosje: wat lastig zeg, maar ja kan nog even duren maar het kan ook zomaar gebeuren. Jullie zijn nu 10 tegen 1 allemaal in de aantal weken dat het kindje geboren mag worden?
@klaasje: ik hoop dat je ze goed liet begrepen dat het zo niet kan. Zou idd rustig baby afwachten en dan na de bevalling ze laten komen.
@onseerstekindje: bedankt voor verwelkoming. Ja vind het ook er jamner want zie hier inderdaad dat jullie veel steun aan elkaar hebben. De situatie waarin jij/jullie je begeeft is niet te vergelijken. Heeft je man ook helemaal niets aan zijn familie of beetje? Zitten ze allemaal zo ver weg?
@mammamia: mij is verteld om verstopp8ng te verhelpen smorgens vroeg een glaasje lauwe melk en goed veel pindas eten. Maar ja ieders systeem werkt op zijn manier he. Sucses in ieder geval. Niet heel fijn.
Qua verzekering hebben wij wel wat anders gezocht omdat de verzekering premies echt de lucht in geschoten zijn, vonden wij.
Wat zijn jullie wensen qua bevalling? In zh of thuis en wie vraag je om erbij te zijn?

@onseerstekindje: wanneer weten jullie of medicatie werkt voor je vader? Zijn er nog eventueel andere middelen die ze kunnen gebruiken? 
Met de verzekering ook goed kijken heel veel word al in basispakket vergoed en als je idd berekeningen gaat maken kan je eigen bijdragen van kraamzorg zelf betalen dan een hele aanpassing. 
Ik dacht ook maar te gaan beginnen om de vlucht tas en baby tas klaar te zetten. Idd niet fijn als iedereen je datun weet. Dan krijg je alleen maar berichten en belletjes waar je tussen de weeën door niet ol zit te wachten.

Om eerlijk te zijn weet ik niet precies welk medicijn het is. Maar als dit niet helpt, hebben ze nog genoeg anderen. Dat is uitproberen. 
@ babyfeb: bevallingswensen heb ik heel veel. Maar heb me laten vertellen dat elke bevalling weer anders gaat. Dus we zien wel. Ben heel blij met onze verloskundigen dus heb er ook wel vertrouwen in. En jij? 
@ mamamia: blijft lekker spannend tot het laatste moment dan! Ben benieuwd of hij nog gaat draaien!! 

@mama mia voor mij is CZ een stuk duurder. Tenminste als ik kies om vergoeding te krijgen voor de bevalling en kraamzorg. Ga morgen nog even bij de verloskundige navragen wat het verschil is tussen poliklinisch medisch en niet medisch bevallen zonder gyneacoloog. En anders ga ik hem aanpassen. Kost me 160 euro extra, maar krijg wel 550 euro vergoed. Over VGZ kan ik me inderdaad nog vaags wat herinneren. Moet toch ook niet kunnen dat mensen geen zorg kunnen krijgen..
@babyfeb je bent hier zeker welkom hoor! Ik ga voor een poliklinische bevalling met alleen mijn partner. Wil er verder (behalve kraamzorg en verloskundige natuurlijk) niemand erbij hebben. Mijn moeder zou er uberhaubt niet bij willen zijn, behalve als ik echt zou willen dat ze komt. Maar ze ziet het niet zo zitten om mij pijn te zien hebben haha. Dat kan ik heel goed begrijpen en ik wil dat ook niet. Wil dit samen met mijn partner doen. Heb jij wensen? Ligt jou kleine al wel goed? 
Wat jij zegt Ons eerste kindje, het werkt eigenlijk het beste om alles op je af te laten komen. Zo zit mijn bevalplan ook in elkaar. Ik laat het gewoon op me af komen en dan zien we wel hoe het gaat. Het enige wat ik eng vind is een ruggenprik. Heb daar wel schrik voor, maar ga er vanuit dat die niet nodig is. En als het zo is dan is het zo. Je kan een heel plan bedenken, maar je moet er ook mee om kunnen gaan als het anders is. En dan is in het heetst van de strijd niet voor iedereen makkelijk haha
Vinden jullie niezen en hoesten ook zo prettig? Pff dat is echt z'n vervelend gevoel. Heb ook echt het idee dat die kleine al heel laag zit. Kan soms niet eens voorover bukken zonder dat het pijn doet.

Terug
Bovenaan