Januari 2020 Baby

@Klaasjee: die waarbij je alles vergoedt krijgt is ook best duur. Zou het verschil niet alleen op het medische stuk liggen? Ben wel benieuwd wat het precies betekend.  

@mama mia voor jou is het best een groot risico om te wisselen. Zeker met zn eigenwijze kleine ;)
Ik vraag me alleen af wat daar het verschil dan in is. Misschien dan alleen als je pijnbestrijding wil dat je wel poliklinisch bent, maar dan medisch? Heb geen idee, ga het morgen vragen bij de verloskundige. 
Hahaha dat probleem heb ik gelukkig (nog) niet, maar wie weet wat er na de bevalling allemaal gebeurd... Ik vind het vooral pijnlijk/vervelend als ik moet hoesten of niezen. Die kleine ligt soms echt niet prettig. 

Bedankt voor jullie berichten.
De baby ligt al goed en ook al aardig ingedaald. Heeft een hele dikke buik hahaha.
Qua medisch en poliklinisch is meer met medisch ben je onder toezicht van ziekenhuis vk en gyn en met poliklinisch beval je in ziekenhuis maar met eigen vk. 
Bij mijn eerste had ik een ruggenprik met 7 cm kon toen heerlijk indommelen tot met 9 en een half cm. Vrij snel daarna kon ik mee persen. Zie opzich wel uit naar deze bevalling. Ben heel benieuwd hoe het nu gaat.
Bevallingswensen is alleen me man erbij. En ziekenhuis personeel. Heb geen zin in poespas met van alles eromheen zoals geboorte fotograaf etc. Hihi dat vind ik te prive. Ik hoop oom in ziekenhuis te bevallen. Na de eerste meegemaalt te hebben heb ik geen zin alle 'rommel' in huis te hebben terwijl zorgverzekering poli vergoed. En ik vind alleen fijn dat ik dan op de juiste plek is en niet misschien nog in nood naar zh moet.
Ik wil niemand hierbij bang praten hoor, want er zijn hordes die wel gewoon heerlijk thuis bevalt en alles helemaal goed en netjes verloopt. Het is voor onze eigen geruststelling?

Daarom wil ik ook in het ziekenhuis bevallen. als er iets is ben ik en/of de kleine meteen op de goeie plek?
@mamamia snap ik. Zou wat zijn als die kleine straks ineens bedenkt te gaan draaien? Als hij blijft liggen zoals hij ligt weet je tenminste waar je aan toe bent

Heerlijk om jullie reacties te lezen. Ik ging eerst ook voor een poliklinische bevalling. Totdat ik erachter kwam dat dat voor mij alleen maar meer stress ging opleveren dan het thuis te doen als het gaat. Ziekenhuis is hier gelukkig dichtbij. 
Welke verzekering hebben jullie nu dan? Want ik zit met collectieve korting bij zilveren kruis. 

Wilde eerst ook thuis, maar ziekenhuis geeft mij juist iets meer rust. Maar kijk naar Calathea die heeft een fijne thuisbevalling gehad. Je blijft ook lekker in je eigen omgeving en hoeft niet halsoverkop in de auto met weeën naar het ziekenhuis. Beide opties hebben voor en nadelen. Zolang je je er maar goed bij voelt?
Ik zit nu collectief bij Menzis (via PMA daar kan iedereen zich via aanmelden) ik heb nu een jongeren pakket, maar dat gaat worden aanvullend pakket 2 icm tandarts pakket 1 en dan kom ik op 147 euro per maand uit. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet alle verzekeringen heb uitgezocht. Alleen vgz, cz en menzis. Bij de vergelijkers ging ik overal al 160 euro betalen. 

Jullie zijn druk geweest gisteren! Ik ga nu even niet op iedereen individueel reageren, want dan word ik helemaal gek ??
Qua verzekering zit ik bij Zilveren Kruis met aanvullend 2 ster. Heb via m’n werk collectieve korting en betaal daardoor uiteindelijk net zoveel als bij 1ster (wat ik had). Nu wordt zo’n beetje als wat je kan bedenken vergoedt. Ik vind dat wel een lekker idee, ook omdat ik nog steeds hoop op een thuisbevalling. Ik heb 2 januari weer een controle in het ziekenhuis, dus fingers crossed.

Lachen en niezen is inderdaad een ding, heb standaard inlegkruisjes in nu..  Heb die ook echt nodig. Hoop wel dat dat straks weer over is! Bij mij doet verder zitten en bukken sinds gisteren wat pijn. Sta nu het liefste, of lig liever echt. Die kleine zit zo laag te drukken, heel erg vervelend!
 Ziekenhuistas is ook helemaal klaar, heb niet de neiging om hem te checken. Ik weet dat alles erin zit en anders wonen wij op 15 minuten van het ziekenhuis, dus dan is het zo gebracht/gehaald.
Kunnen jullie een beetje zin krijgen in vanavond? Ik ben blij dat wij het met een klein clubje vrienden vieren die allemaal al kids hebben, dat maakt het automatisch toch wat rustiger. En mijn man heeft vandaag en morgen storingsdienst en moet vanavond om 18u de sauna afsluiten en morgenochtend alles om 8u weer inschakelen, dus wij maken het ook niet al te laat. Eerdere jaren waren we allebei altijd beide dagen vrij, werd er de hele dag overal gedronken en lagen we meestal pas om 5u op bed, dus dit is een groot verschil. Kunnen we mooi vast wennen voor volgend jaar ?

Terug
Bovenaan