Januari 2020 Baby

Dat meen je niet @Klaasjee...wat ontzettend irritant. En ja ze lossen het op maar je bent er wel onnodig tijd mee kwijt. Ik had al een zoon ;) en die vindt het geweldig en wennen tegelijk. Al die visite die langskomt en dan niet eens voor hem. Tegen m'n schoonouders had ie gezegd "zijn jullie er nu alweer"? Hahaha
meiden het komt helemaal goed met jullie moederinstinct. Mijn tip is geniet van de kraamweek en laat je echt verzorgen door de kraamhulp. Ga slapen als zij dat aanbiedt en laat haar de kraamvisite regelen als je er geen zin in hebt. Zij zijn heer en meester in timing en het wegsturen van visite als ze ongevraagd langskomen. 

In je kraamweek ben je veel in je slaapkamer, je mag heel beperkt traplopen dus maak je slaapkamer een fijn plekje waar je lekker jezelf kan zijn en je dagen kan uithouden. Ik vind het heerlijk de kraamweek en kom maar 1x per dag de trap af.  Wij hebben nu ook alle kleertjes, luiers en verzorging op de slaapkamer liggen, alles bij de hand! 

@mamamia ai dat klinkt wel pijnlijk. Zeker als je last hebt van verstopping en je darmen het eruit willen gooien. Verstopping doet sowieso al pijn. 
Dat warm en te koud aankleden vind ik ook lastig. Maar ik vertrouw op de kraamzorg met alles haha. Zag wel dat er op internet staat dat je in een vluchtkoffer een wikkeldoek moet hebben, maar wij hebben eigenlijk alleen badcapes en er zitten een dikke voetenzak in de maxi cosi dus weet ook niet of dat dan nog nodig is? We hebben ook een dik jasje bij.
@calathea oh sorry! Had in mn hoofd zitten dat je een dochtertje had? Hahaha wat schattig!? zal voor hem ook wel even wennen zijn. Zeker qua visite idd die niet voor hem komt. 
Hoe gaat het verder met Pim? Doet hij het goed? En met jou? Lekker op de blauwe wolk aan het genieten??

Hoi dames,
pff even mijn frustratie kwijt hoor! 
Na een onrustige nacht te hebbben gehad met krampen die toch echt als een soort golf kwamen en weer gingen en ontzettend veel vochtverlies dacht ik dat het begonnen was maar helaas is niets minder waar; vandaag is alles weer weg, zowel het vocht verlies, wat mij ontzettend in de war maakt want het was gisteren echt wel veel, zelfs ingeslapen met een kraamverbandje in. Maar vandaag weer niks dus waarschijnlijk geen vruchtwater.. precies een week geleden had ik hetzelfde vocht verlies en zei de verloskundige dat het hele waterige afscheiding betrof wat normaal is aan het einde van je zwangerschap. Vandaag dus ook niet gebeld... ook zijn dus alle krampen de deur weer uit en baal ik als een stekker. Had zo graag ons kleine meisje in mijn armen gehad. Ik vind dit deel van de zwangerschap niet heel fijn, overal rommelt het maar niks zet door, hierdoor durf ik ook alleen niet goed meer de deur uit en ben ik een beetje mijn dagen aan het uitzitten... Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie erg bezig met hopen op een eventueel begin van de bevalling?

@Joosje: ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd raakt. Ik ben zelf nog niet zo mee bezig met of het begint, maar meer met iedere dag met alle ongemakken overleven haha. 
Ik vind het nog erg onwerkelijk, de gedachte om over een aantal weken ouder te zijn van een kleintje. 
@Klaasjee: Zijn ook behoorlijk pijnlijk. Heb verschillende lijstjes die ik had gevonden naast elkaar gelegd en van daaruit alles noodzakelijk zelf opgeschreven. 

Ik wil je niet ontmoedigen Joosje maar een collega vertelde me dat ze dat vaak heeft gehad. Dat het allemaal rommelde ging ze slapen en de volgende dag weer niks aan de hand. Zij had dat enkele dagen. Maar kan me voorstellen dat je er gek van wordt omdat je niet weet wanneer het echt doorzet. 
Ik hoop dat het pas 2020 wordt. Ben ook pas de 17e uitgerekend dus die kans is best groot..Maar vind het ook al lastig om dingen vooruit te plannen. Bekijk liever dag voor dag hoe het gaat, maar dat is voor jou sowieso al wat anders omdat het rommelt. Hoop je dat ze nog in 2019 komt of toch 2020?
@mamamia haha ben je inderdaad toch niet lief geweest? Ik ga er maar vanuit dat wat ik nu mee neem dat dat goed is. En anders gooi ik een wiegdeken in de tas. Dan kan hij daar ook nog in. Eigenlijk moet er ergens gewoon 1 lijst staan van wat je mee moet nemen. Als je namelijk poliklinisch bevalt wordt je ook gedoucht daarna toch? Want lees niet overal dat je een badjas mee moet nemen, maar vind dat wel erg lekker. 
Hoe is het met jullie nesteldrang? Had bedacht van de week om de gordijnen te wassen. Wel nat opgehangen maar waren niet nat genoeg. Nu moet ik ze strijken ? Heb verder een lijstje gemaakt met alles wat ik nog wil doen en opruimen. Dus ben nog wel even zoet

@ Calathea: Bedankt voor je kraamweek tips. Zeker om haar het bezoek weg te laten sturen. In bed blijven helpt sowieso. Geniet van lieve Pim! 
@ Joosje: het is net wat Klaasjee zegt. Kan lang duren zo. Maar het is wel heel vervelend. Vannacht beter geslapen? 
@ Mamamia: dat is echt vervelend zeg. Heb je niets wat je er nu tegen kan doen? En hoe is het met de rest van de misselijkheid? 
@ Klaasjee: gelukkig maar dat ze het vergoeden. Is nu alles voor de baby wel naar je zin... of stiekem toch nog ergens krassen!
@ Babyfeb: welkom hier! Jammer dat het forum van feb niet zo goed loopt. We hebben juist veel steun aan elkaar.
Nesteldrang... hou op! Heb er tot het weekend geen last van gehad. Maar nu... elke avond moet alles netjes opgeruimd zijn. Heb al 100x gecontroleerd of alles in de koffer en babytas zit. Alsof er zomaar iets in en uit kan gaan. Schijnt heel normaal te zijn. Maar vind het soms lastig! 

@onseerstekindje bijna alles is nu goed. In week 3 (als ik uitgerekend ben) komen er nog nieuwe onderdelen van het bedje binnen en dan komen ze ook de kast en commode repareren, maar heb besloten dat ze dat maar mooi komen doen als die kleine er al is. Het is niet zo dat we de meubels niet kunnen gebruiken, dus ga me nu niet druk maken daar over. En de stoel gaan we vandaag omwisselen voor een nieuwe. En straks terug voor de isofix en dan zijn we er onderhand wel klaar mee haha
Geeft het je wel rust als je het gecontroleerd hebt? Heb je dit ook samen met je partner gedaan? Misschien geeft dat al meer rust als je dit echt met z'n 2e hebt nagekeken? Hoe gaat het verder me je? Trek je het nog een beetje met de zwangerschap en met hoe het met je vader gaat?

Hebben jullie eigenlijk nog je verzekering aangepast?
Zit nog te twijfelen wat ik er mee moet doen. Nu hebben we geen extra vergoedingen voor een poliklinische bevalling en kraamzorg, maar weet ook niet of de verzekering aanpassen echt zin heeft.

Terug
Bovenaan