Januari 2020 Baby

Dat geloof ik ja, dat je er klaar mee bent! Gelukkig dat je het wel allemaal kan gebruiken. 
Ja het geeft me wel rust, het is vooral savonds dat we samen even kijken of alles klopt! Mn vader heeft nu last van misselijkheid. Dus dat is wel weer spannend of het griep is of van de chemo. Verder gaat het gelukkig goed. Kan bar weinig voor mn gevoel, blijf zo moe. Maar mn in is wel goed, dus hoort erbij. Alleen snachts heb ik last van mn heupen dus dat is veel draaien. Maar goed, slaap gelukkig nog wel. 
Verzekering heb ik niet aangepast, omdat ik het lastig vond deze keer. Maar als je het nog kan aanpassen voor de bevalling, is het altijd een optie! Het is mooi meegenomen. 

@Klaasjee: Als ukkie in stuit blijft liggen hebben wij besloten de verzekering niet aan te passen, want dan wordt het een medische indicatie en halen we het er niet uit. De poliklinische bevalling zou 357 euro eigen bijdrage zijn, de kraamzorg iets van 4,50 per uur voor 45 uur.
Volgens mij wordt je niet per definitie gedoucht. Ik denk dat je mag douchen als je dat wil. Begeleiding op geleide van eigen kunnen. Ik heb wel gehoord dat je standaard, als alles goed is, 2 a 3 uur na de bevalling met hoogstens een kop koffie weer eruit gezet wordt haha. 
@Ons eerste kindje: nee, dat is meer een leer-er-maar-mee-leven dingetje. Ach ja, weet dat sommige etenswaren het uitlokken en sommige situaties (stress), maar je kunt niet altijd alles vermijden. 
Is ook niet leuk als je net zelf als lastig gaat ervaren. Heb bij de mijne een briefje erop liggen met zaken afgevinkt die erin zitten en daar kijk ik regelmatig even op ter geruststelling. Is dat mss een idee? Dan hoef je niet de hele tas zelf na te kijken. 

Oja, let op per wanneer dan je wijziging van de verzekering ingaat. Bij ons is dat dan pas per de eerste van de volgende maand en dan zou je zomaar toch nog voor alle kosten zelf kunnen komen te staan. 
@Klaasjee: In week 3 pas. Wat knap van je dat je er zo in staat. Ik zou gek worden. Dat zouden mijn hormonen echt niet aankunnen! ?

@ons eerste kindje Hmm krijgt hij wel iets tegen de misselijkheid? Kan hij wel omgaan met de misselijkheid of is het te heftig?
Gewoon lekker rustig aan doen. Het kost jou nu toch al extra energie. Ben je verder wel helemaal klaar of moeten er nog dingen echt gebeuren? Dat slapen ken ik.. Heb nu sinds 2 dagen last van m'n rug en lig ook de hele nacht te draaien. Slopend!
@mama mia heb net ook besloten om de verzekering maar zo te laten. Kan hem aan gaan passen, maar dan ben ik meer kwijt, terwijl andere dingen zoals de tandarts niet meer in mijn pakket zitten (heb nu ook een jongeren pakket maar dan bij Menzis). Als ik het goed begrijp krijg je voor een poliklinische bevalling 219 euro terug en de rest is eigen bijdrage. Maar dat ga ik nog even navragen bij de verzekering.
Snap dat het voor jullie helemaal anders is. Als je al bijna zeker weet dat je medisch wordt dan hoef je hooguit voor de kraamzorg nog wat aan te passen, maar om daar nu heel je verzekering voor om te gooien.
Spannend! Heb je zelf het idee dat de kleine nog in stuit ligt? Misschien hoor je binnenkort dan al wel wanneer je keizersnede eventueel is. Geeft je dat ook rust als je weet wanneer de kleine zou komen? Lijkt me ergens ook gek dat je weet oh volgende week donderdag dan gaan we naar het ziekenhuis en een paar uur later ben je ouders.. Lijkt me heel gek. 
Haha al die kleine kleertjes zijn zo leuk! Als ik dan de kast open doe en zie alles hangen en liggen. Zo schattig! En die sokjes inderdaad! Heb sokjes gehad die maat 0-6 zijn en die zijn kei groot en heb 3-6 mnd gehad en die zijn gewoon kleiner dan die andere. Daar is hij echt al uitgegroeid als hij 3 maanden is haha. Heb wel besloten om geen kleertjes meer te kopen tot hij geboren is. Anders blijf ik bezig haha
Wij gaan ook een briefje op de tas leggen met de laatste dingen die er in moeten. In principe ga je toch niet halsoverkop naar het ziekenhuis en zit er wel een voortraject aan vast. Dus mijn vriend heeft vast nog wel tijd om er iets in te stoppen haha
Het bedje is niet kapot dus we kunnen het gewoon gebruiken. Er zitten alleen beschandigingen op. Mocht hij nou kapot zijn is het een ander verhaal, maar het is dat ik er met mn snuffert zo dicht op heb gestaan en heb gezien dat er beschadigingen op zitten haha. Zolang het bruikbaar is vind ik voor nu prima. Moet zeggen dat ik er normaal meer moeite mee heb als er iets niet goed is, maar kan dit gelukkig wel goed hebben. Ze lossen het maar op :)

Gelukkig heeft hij medicijnen ertegen. Dus hopen dat het die hun werk gaan doen. Het hoort erbij, hopen dat het snel zakt. 
Hier is alles klaar gelukkig. Dus dat is wel heel fijn. Ben heel benieuwd hoelang het nog duurt! Haha, middagslaapje doet wonderen, Klaasjee! 
En voortaan sta jij op elk meubelstuk wat jullie nieuw kopen met je snufferd erbovenop om te kijken naar krassen!! zie het al helemaal voor me!! 
@ mamamia: balen zeg! Vooral dat je ermee moet leven. 

@Ons eerste kindje: er zijn ergere dingen. Wat jij en jouw familie en in het speciaal je vader nu meemaken staat niet in vergelijking en zal ook nooit in vergelijking komen. Ik hoop ook dat de medicatie voor de misselijkheid snel werkt.
@Klaasjee: ik dacht dat die 357 nog overblijven na de vergoeding van 219. Ben benieuwd of je er nog achter komt. Laat me wat weten als je wil ?. 

Hopen dat het inderdaad snel zakt. Dat maakt het toch weer wat dragelijker. Lukt het hem wel om goed te eten?
Scheelt dat alles al klaar is. Dan heb je niet meer het gevoel dat er dingen moeten gebeuren en kan je ook gewoon je rust pakken! Ook goed aan jezelf denken :)
Haha daar ben ik toch al heel erg van hoor. Als ik iets nieuws koop (zeker als het een grote uitgave is) dan wil ik dat het helemaal goed is. Zonder beschadigingen.. Ben nu ook super zuinig op alles van de baby, maar dat moet ik straks maar los laten vrees ik hahaha!
@mama mia. Ik ben er achter.. De kosten (bij ons ziekenhuis) zijn tussen de 550-650 euro voor een poliklinische bevalling. Daarvan wordt maximaal 219 euro vergoed door de verzekering. De rest is voor ons. Dan is er nog een eigen bijdrage van 4,5 euro per uur voor de kraamzorg en dat komt om ongeveer 200 euro. Dus al met al komt het gemiddeld 600 euro eigen kosten die niet vergoed worden.
Als ik nu mijn verzekering zou aanpassen zou me dat 14 euro per maand meer gaan kosten (ongeveer 170 per jaar) en dan kan ik nog als ik het jaarlijks ga betalen 35 euro korting krijgen. Dus al met al kost me dat aan verzekering ongeveer 130 euro meer, maar krijg dus wel iets van 400 euro vergoed. Maar ik ga vanavond nog even de pakketten precies vergelijken, want zo diep heb ik nog niet gekeken naar het verschil in de pakketten.
Moet je die dag ook van te voren bellen of er uberhaubt "plek" is? Dat moesten vriendinnen om mij heen toen ze ingeleid werden. Wat dat betreft kan er nog zo veel gebeuren de komende tijd. Zolang het met de kleine en moeders goed blijft gaan is het goed :) Weet jou familie ook de voorlopige datum of blijft het voor hun ook een verrassing?

Het is een vervelend werkje dat vergelijken. Echt om je scheel op te staren. Dankje voor de info?. Kijk ook eens zonder collectieve korting, als je die kunt claimen. Ik kwam bij 1 pakket goedkoper uit zonder die korting. De verklaring van CZ hiervoor was dat er meer vergoedt werd in het collectieve pakket. Ik heb t nagekeken.... was iets wat volgens mij nooit iemand zal gebruiken ?. 

Terug
Bovenaan