Januari 2021❤️

Dat van je benen herken ik niet, Faatje. 
De andere dingen wel haha. Ben ook snel buiten adem, vrij genant. Wel gister eindelijk weer gaan sporten, hopelijk helpt dat ook. En bij minder symptomen slaan bij mij ook wel eens twijfels toe.
Ik heb vanochtend antibiotica gekregen voor beginnende blaasontsteking. Daar had ik in mijn vorige zwangerschap ook steeds last van. Behoorlijk irritant. 

Ik merk ook dat ik sneller moe ben een dat terwijl ik dan niet eens veel heb gedaan. Ik ben pas 7 werken zwanger en iedere keer als ik naar het toilet ga ben ik bang wat te zien of bij ieder krampje dan ben ik bang dat het misgaat. Vooral na 1.5 jaar proberen en 2 miskramen verder. 
Ik ben zelf 43 en heb een dochter van bijna 21??. Dus na 21 jaar weer zwanger, maar dat komt doordat ik 15 jaar een alleenstaande moeder was. Bij mijn dochter had ik nergens last van het was dat ik wist dat ik zwanger was en mijn buik groeide, maar voor de rest niks. Was toen ook hele zwangerschap 9 kilo aangekomen. 

Sjonge wat bijzonder Faatje! Knap ook dat je je dochter alleen hebt opgevoed zeg! Die enorme vermoeidheid neemt bij mij nu weer af, maar rond de 7 weken had ik dat ook. Was gewoon te moe om een wasje op te vouwen, m'n armen waren gewoon slap. Maar nu nog wel vermoeider dan normaal, maar niet meer zo extreem. Het wordt beter dus!! Duim voor je dat alles deze keer goed mag gaan! Wanneer heb je je eerste echo?

[quote quote=10337704]Sjonge wat bijzonder Faatje! Knap ook dat je je dochter alleen hebt opgevoed zeg! Die enorme vermoeidheid neemt bij mij nu weer af, maar rond de 7 weken had ik dat ook. Was gewoon te moe om een wasje op te vouwen, m’n armen waren gewoon slap. Maar nu nog wel vermoeider dan normaal, maar niet meer zo extreem. Het wordt beter dus!! Duim voor je dat alles deze keer goed mag gaan! Wanneer heb je je eerste echo?[/quote] Ik heb as woensdag 8 juni afspraak bij de gynaecoloog voor intake en als t goed is echo. We vinden het zo spannend, maar tegelijkertijd kunnen we ook niet te vroeg juichen. Het is afwachten en hopen dat nu wel alles goed gaat. 

[quote quote=10337673] Merk wel dat ik enorm snel buiten adem ben, echt genant haha. Werk met patiënten en moet op werk 2 trappen op, ik kan dan echt de eerste 5 min geen gesprek voeren ?? Heb me maar aangemeld voor een zwangerfit cursus, al komt dit vooral doordat t zuurstof in m’n bloed naar de kleine gaat denk ik. Ik heb dat nu niet meer (nu 14 weken), maar had dat een tijdje terug ook vaak ja. .[/quote]
Het snel buiten adem zijn komt ook doordat je ademhalingscentrum gevoeliger wordt voor CO2. De drempel hiervoor ligt lager waardoor je ademhaling al bij een kleine inspanning sneller wordt. Ik merk het ook echt. Nadat ik met een collega de trappen omhoog ben gegaan op werk moet ik echt goed verbergen dat ik even een beetje buiten adem ben :) (11,5 week zwanger en op werk weten ze nog niet dat ik zwanger ben)

Ik dacht vorige week nog dat ik deze keer geen last had van mijn borsten tot eerder deze week de kleine 's ochtends weer druk aan t kruipen en klimmen was over het bed. Haar elleboog en knie bewezen dat het toch wel weer een stuk gevoeliger is ?

Terug
Bovenaan