Januari 2021❤️

Jennifer top, gefeliciteerd met de goede echo, en nog eentje voor team jongens erbij?   Unity, bijzonder om te voelen he?! Geniet ervan. 

Ik voelde de kleine ook al vrij vroeg, mijn man voelt de baby sinds 19 weken! Ook fijn om het nu te kunnen delen.volgens mij ben ikn uitzondering hier want ik heb echt al super veel kleertjes gekocht in verschillende maten, zo lang op gewacht en nu kan ik me echt niet meer inhouden hoor. 

Ben benieuwd hoe dit bij jullie is, ik mag dus niet boven bevallen maar moet perse een 1 persoons bed in de woonkamer , maar wil dus ook een bevalbad... wordt erg krap in de woonkamer en lijkt me nogal a relaxed, wij hebben een mega grote slaapkamer waar ik veel liever zou bevallen. 

Weten jullie hoe dit zit? Wanneer wel , wanneer niet? 

Haha @Ikbendoutzen je bent niet alleen! Ik heb ook al een stapel kleding gehaald in de vakantie. Vond het zo leuk om dat te kopen! ?? Ik vertrouw het oordeel van de vk en op de echo zie je bij ons ook drie hele duidelijke streepjes. 
Ik ken de regels voor thuisbevallen niet heel goed aangezien ik zelf in het zkh moet/wil bevallen, maar volgens mij moet je beneden bevallen als je een te steile trap hebt (i.v.m. hulpdiensten e.d.) en/of je gewicht te hoog is (>100kg).
Ik kan mij voorstellen dat je liever in een ruime slaapkamer bevalt. Ik zou je wens nog eens kenbaar maken bij je vk en vragen naar de reden(en) achter het besluit voor beneden bevallen. 

Haha ik ben ook al los gegaan met kleren en dingen kopen hoor! Lekker doen!
Wat stom dat je beneden moet bevallen! Wat gaven ze aan als reden? Ik vind het een beetje raar, zou het zelf ook echt niet willen!

@Ikbendoutzen: het ligt aan je verloskundige, de afstand naar het ziekenhuis en inderdaad je gewicht. Bij mijn vorige zwangerschap woonde ik nog in een andere stad en daar waren andere regels dan hier (maar ik had daar dan ook een ziekenhuis op 8 minuten afstand).
Overigens pin je niet te vast op een thuisbevalling of badbevalling. Houdt alle opties open, want het kan zo anders lopen ;-). Ik droomde echt van een badbevalling zonder pijnmedicatie. Thuis of in het ziekenhuis. Nou no way dat ik in een weeënstorm nog in een bad ging zitten en meneer diende zich ook na 3 uur al aan dus er was niet eens tijd om iets op te zetten haha. 

Anoek zwaantje haha grappig dat jullie ook al lekker aan het shoppen zijn geweest! En ga het indd nog navragen
Mariekesep ik woon op 5 minuten auto vanaf het ziekenhuis en ben slank, dus die 100 kilo haal ik bij lange na niet haha, ik pin me niet vast op een thuisbevalling hoor ik weet dat alle opties open moeten blijven. Maar ik zal wel maatregelen moeten nemen als ik wel thuis zou willen bevallen, of dat dan ook gebeurd is de vraag natuurlijk;)

Leuk Unity, dat klinkt alsof je die kleine idd goed voelt! Hier ook deze week m'n man haar voor het eerst gevoeld, erg leuk!
Goed om inderdaad niet te strak je bevalling te willen plannen, ook hier liep het anders dan verwacht. Maar aan de andere kant vraag ik me idd wel af waarom het niet zou kunnen als optie Ikbendoutzen inderdaad! Misschien toch nog eens goed navragen waarom dat is. Ik heb vorige zwangerschap een leen bed beneden gehad (moest met 30 weken plat ivm bekkenklachten), maar daar stond expliciet in de verhuur clausule dat je er niet in mocht bevallen. Dus ben benieuwd hoe je dat dan zou moeten regelen? De vriendinnen die ik ken die thuis zijn bevallen, deden dat in elk geval gewoon boven op hun slaapkamer. 
Hier gaat as dinsdag de verbouwing van start! 2,5 maand puinzooi in huis... En dan als een razende een peuter- en babykamertje stylen! 

Vandaag weer het hartje gehoord bij de vk, zo fijn!
Op naar de 20-weken echo over 2 weken, dat komt nu ook snel dichterbij.. daarna 'mag' ik van mezelf wat meer gaan nadenken over kinderkamer, kleertjes etc ☺️

Terug
Bovenaan