Januari 2021❤️

Unity wat fijn dat goede nieuws! Blij voor jullie dat de kleine het goed doet! 

Hoe gaat t met iedereen? Bijna iedereen de 20 weken echo al gehad? 
Heeft er iemand ook zo n last van de ribben? Ik doe er alles om maar het voelt echt alsof ik ze gekneusd heb ofzo?? vraag me af hoe dat kan.... 

Wat fijn unity! Echt een opluchting! 

Lott, balen dat je geen fijne gyn had, hopen dat het volgende week beter is!
Doutzen, last van mijn ribben heb ik niet, wel menstruatiepijn. Als ik niet beter zou weten dan zou ik denken dat ik flink ongesteld was.  Ik kan me dat van de vorige zwangerschap niet echt herinneren, zijn er meer die hier last van hebben?

Ha meiden,
Unity wat een spannende 20 weken echo zeg, fijn dat alles toch goed is!! Lott stom die harde buiken, al dat wachten in het ziekenhuis en vervelende gynaecoloog.. toch een heel ander traject zo kan ik me voorstellen ja! Hoop dat wat rust kan helpen!
Tulipaa nee zegt me niks, maar misschien dat je banden momenteel flink hard groeien? Ik heb wel de eerste keer last gehad van hydronefrose, door de groeiende baarmoeder kwam een urineleider knel te zitten, was toen met 23 weken. Maar dat waren een soort pijnscheuten als weeën (toen ook opgenomen in zkh met angst dat de bevalling begon, maar was gelukkig niet zo!). Maar verder geen ervaring.. ook geen pijnlijke ribben. Ik ga fysiek momenteel juist even wat beter. Wel minder lucht en wat maagzuur, maar bekkenpijn is een stuk beter.
Afgelopen week gehoord dat ik een geplande keizersnede krijg (vanwege wat complicaties bij de eerste bevalling nu te groot risico). Begin een beetje aan het idee te wennen. Ik krijg dus hoogstwaarschijnlijk geen januari kindje maar een december kindje, want ks is rond de 38/39 weken al en ik was 01-01 uitgerekend! Gek idee wel, een soort geplande bevalling maar heb wel vertrouwen in het medisch advies dus ben me er maar gewoon op in aan het stellen. Heb over 3 weken hier een meer uitgebreid gesprek over. 
Intussen wel alvast een wiegje gekocht (via via tweedehands). We gaan voor een co-sleeper dit keer. Nog meer die dat willen gaan doen? Vond vorige keer een los wiegje toch minder handig en heb vooral met de kleine samen in bed geslapen, vond ik heerlijk en als je borstvoeding geeft is dat ook in principe veilig om te doen. Maar zo'n bedje aan je bed vast leek me ook wel knus dit keer! Verder nog maar niet teveel kopen.. de verbouwing is deze week begonnen en duurt nog 3 maanden ?

Sanne ksn me voorstellen dat zoiets even moet landen, ook wel bijzonder dat je dan gelijk de geboortedatum weet. Wat jij had klinkt niet fijn zeg! En leuk dat je een wiegje hebt gekicht!  Wij hebben geen cosleeper maar een los wiegje naast bed. Ik hoop hier echt dat dat gevoel van die ribben gaat zakken, hele dagen pijn is niet echt top. 

Hey Dames,
wat fijn dat de 20 weken echo’s toch uiteindelijk goed zijn! 

Ik moet zeggen dat ik heel veel last heb van bandenpijn en ben ook daardoor minder moet gaan werken. Heb donderdag bij de prenatal een buikband gekocht dat helpt wel. 

@ikbendoutzen dat hoop ik ook voor je is niet fijn als je de hele dag pijn hebt aan je ribben. 

Voor de dames die nog moeten voor de 20 weken echo succes!

Ik heb woensdag de 20 weken echo. Zo te lezen zaten er bij jullie wat spannende tussen, maar uiteindelijk allemaal met een goede uitslag. Fijn!
Voor de Co-sleeper, ik had eigenlijk net de beslissing gemaakt om ook voor nummer 2 de (losse) wieg weer te gebruiken, omdat je naast het voeden toch ook de luier wisselt en er daardoor toch uit moet. Vorige keer lukte mij liggend voeden ook niet (zittend wel, ofja mijn zoontje wilde niet aanhappen liggend). Ben benieuwd Sanne hoe jij dat wil gaan doen?
En Sanne, mag ik vragen welke complicaties je hebt gehad waardoor dit besluit er nu is?
Hier helaas ook veel last van bekkenpijn, ook echt zo onhandig met een kruipende dreumes erbij. 
Doutzen, vorige keer had ik wel boven in mijn buik last toen aan de fysio gevraagd en kwam door buikspieren die al uit elkaar gingen. Maar dat zat dus meer in het midden. Misschien toch goed om ook langs de fysio te gaan? 

Ha CvdLB Ja vorige keer was juist liggend voeden het enige wat werkte. En ons bed kan wel goed omhoog dus dan moet zittend voeden misschien wel gaan uiteindelijk? Maar we moeten er idd wel uit voor het verschonen (ik vermoed in het begin manlief ?) al doe ik misschien een poging dat in de co-sleeper te doen (maar met risico op spuitluiers denk ik het niet haha). M'n zoontje sliep vorige keer niet goed als ik hem niet aanraakte de eerste weken (sliep met 5 weken alleen in z'n ledikantje op z'n kamer trouwens). En ik vond het niet fijn met m'n arm in zo'n wiegje terwijl je zelf wil liggen, dus dit leek me wel handig. Plus qua hechting etc is samen slapen goed en heerlijk om de hele nacht naar zo'n mupske te kijken lijkt me dus al met al wel zin in.
Ik had vorige keer een vrij heftige bevalling met uiteindelijk een totaalruptuur (maar ik ga verder geen details delen want dat is niet prettig voor jullie die nog moeten en ik heb gewoon dikke pech gehad achteraf). De kans is dan groter dat je het de tweede keer weer krijgt en na onderzoek bleek dat ze dat een te groot risico vinden op blijvende schade aan de bekkenbodemspieren. Dus ik ben blij dit van te voren te weten en niet levenslange klachten te houden oid.
Dan maar liever tijdelijk wat meer ongemak dan langdurig. Tulipaa ik hoop dat de krampen gezakt zijn inmiddels? Strakke buikband schijnt inderdaad fijn te zijn tegen harde buiken en bandenpijn, wie weet het proberen waard! 

Oh dat lijkt me naar pijn aan de ribben, dat heb ik niet. 
Geplande keizersnede, spannend joh maar met jouw eerdere ervaring misschien wel fijner. Raar dat je straks de datum al weet!
Hier gaan we denk ik een ledikant naast ons bed zetten waar we dan beide meiden in leggen, met hoofdjes naar het midden. Als het er een was zou ik zeker een cosleeper willen maar om er nou een bij m'n voeten te leggen vind ik ook zo raar (en bij m'n partner lijkt me onhandig met borstvoeding) 
Heb net het boek "dagboek van een verloskundige" uit, echt een aanrader! 

Terug
Bovenaan