Ha meiden,
Unity wat een spannende 20 weken echo zeg, fijn dat alles toch goed is!! Lott stom die harde buiken, al dat wachten in het ziekenhuis en vervelende gynaecoloog.. toch een heel ander traject zo kan ik me voorstellen ja! Hoop dat wat rust kan helpen!
Tulipaa nee zegt me niks, maar misschien dat je banden momenteel flink hard groeien? Ik heb wel de eerste keer last gehad van hydronefrose, door de groeiende baarmoeder kwam een urineleider knel te zitten, was toen met 23 weken. Maar dat waren een soort pijnscheuten als weeën (toen ook opgenomen in zkh met angst dat de bevalling begon, maar was gelukkig niet zo!). Maar verder geen ervaring.. ook geen pijnlijke ribben. Ik ga fysiek momenteel juist even wat beter. Wel minder lucht en wat maagzuur, maar bekkenpijn is een stuk beter.
Afgelopen week gehoord dat ik een geplande keizersnede krijg (vanwege wat complicaties bij de eerste bevalling nu te groot risico). Begin een beetje aan het idee te wennen. Ik krijg dus hoogstwaarschijnlijk geen januari kindje maar een december kindje, want ks is rond de 38/39 weken al en ik was 01-01 uitgerekend! Gek idee wel, een soort geplande bevalling maar heb wel vertrouwen in het medisch advies dus ben me er maar gewoon op in aan het stellen. Heb over 3 weken hier een meer uitgebreid gesprek over.
Intussen wel alvast een wiegje gekocht (via via tweedehands). We gaan voor een co-sleeper dit keer. Nog meer die dat willen gaan doen? Vond vorige keer een los wiegje toch minder handig en heb vooral met de kleine samen in bed geslapen, vond ik heerlijk en als je borstvoeding geeft is dat ook in principe veilig om te doen. Maar zo'n bedje aan je bed vast leek me ook wel knus dit keer! Verder nog maar niet teveel kopen.. de verbouwing is deze week begonnen en duurt nog 3 maanden ?