Januari 2021❤️

Wij hebben ook een co-sleeper. Vond het vorige keer in het begin super handig. Echter hadden wij een snurkende baby en die stak zijn vader aan dus ik lag tussen twee snurkende mannen. Uiteindelijk na 4-5 weken is hij op zijn eigen kamer gaan slapen. 
@Tulipaa: Ik heb het ook. Vreselijk. Denk dat het met de snelle tweede zwangerschap te maken heeft. Het voelt echt zo rot en dan met een kleintje die rondkruipt / probeert te lopen. Behoorlijk vermoeiend. Ik ga er vanuit dat het een soort bandenpijn is en hoop dat het snel overgaat. 
@Doutzen: bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Het zijn die kleine spiertjes die ruimte gaan maken en dat zorgt voor veel pijn. Je kunt daar weinig aan doen (liep toen bij de fysio voor mijn bekken). Het gaat vanzelf over. Ik had 1 avond zoveel last dat ik zelfs de huisartsenpoli had gebeld omdat ik dacht dat er iets niet goed ging. Rechtop lopen/zitten was gewoon echt oncomfortabel. Het werd na een week bij mij beter. Nu geen last van maar de boel is nog uitgerekt geloof ik.
@GebruikerSanne: wat gek om dat inderdaad al te weten! Grote kans dat jij als eerste van de groep (of Lott natuurlijk!) gaat bevallen!

Haha gezellig gesnurk Mariekesep?! Slapeloze nachten van een slapende baby lijkt me helemaal niet de bedoeling nee haha. Die van ons slaapt heel licht en werd dus steeds wakker van ons, dus ook met 5 weken naar z'n eigen kamertje en ging prima (was van plan hem veel langer bij ons te laten slapen, maar het meeste van wat je je van te voren voorneemt wijk je vanaf haha). Ben benieuwd hoe het deze keer weer allemaal gaat. 

@jennifer, das niet fijn bandenpijn, rustig aan dan.  Misschien een tip, ik heb een broekje van noppies die je onder je kleding kunt dragen, geeft ff net wat steun en zit erg fijn, misschien ook wat voor jou.

@cvdlb succes alvast voor woensdag! Hoop op een mooie echo voor jou! Als het echt gaat aanhouden ga ik inderdaad wel even overleggen met de verloskundige, soms kan ik na mn werk niet meer zitten of liggen, dan heb ik echt pijn. Nu is het weekend en heb ik iets minder pijn, werk betekend voor mij 8 uren staan lopen tillen etc. En miss misschien in totaal 1 uurtje zitten, werk in de zorg. Dus ik denk dat dit ook bijdraagt aan mijn klachten.... 

@Sanne dan lijkt me een keizersnede inderdaad ook beter, zoiets wil je natuurlijk geen tweede keer doormaken. Lijkt me echt ellendig! 
@mariekesep, wat jij beschrijft is dus precies wat ik ook voel, ik hoop dat het dan bij mij straks ook weer afzakt of verdwijnt want dit is echt geen pretje zo.  Twee snurkers aan je zij lijkt me indd niet zo handig! Benieuwd hoe dit dan straks met deze kleine gaat. 

Fijn lott! Had je behalve de echo ook een gesprek over de harde buiken? Of heb ik dat verkeerd onthouden? En over de grootte, ik heb echt nog begrepen dat het millimeter werk is voor het inschatten dus dat het, zolang het tussen de lijn is, je echt geen zorgen hoeft te maken.
Hier inmiddels ook flinke bekkeninstabiliteit, iemand nog tips? Ik ben al onder behandeling van de fysio/bekken therapeut. 

Yep tips rondom bekken, zoek een fysio die hem handmatig recht kan zetten en ook kan kijken of hij verdraaid staat ipv alleen maar scheef (kunnen ze niet allemaal is m'n ervaring). Verder heel vaak rust pakken in spreid ligging, op je rug liggen en beide knieën naar buiten laten vallen.
Ik heb als regime gehad max 30 min staan of zitten en dan weer plat, dat heeft me weer op de been geholpen en hoeft nu niet meer. Vermijd tillen, maar vermijd in elk geval scheef tillen (dus traplopen sowieso voet voor voet doen en dan dus niet iets tillen). Alles rechtop en rechtdoor, dus vanuit een squad beweging of door je hurken. En bij m'n zwanger fit lesje krijg ik veel oefeningen voor de stabiliteit (oa bruggetje, superman, benen om en om optillen op een bal).
Heb zelf ook een bekkenband ter ondersteuning op drukkere dagen (als ik voor m'n zoontje moet zorgen) en dat is ook fijn. Wel alleen om doen als je zeker weet dat hij goed recht staat.  Jij bent ook zwanger van de tweede toch? Weet niet hoe oud je eerste is maar mijn dreumes kan opeens heel goed zelf z'n kinderstoel op en af klimmen, zelf de trap op en af (met mijn hulp maar dat scheelt tillen) etc. 
Hoop dat je er wat aan hebt!! Even een week of 2 heel streng doen heeft mij in elk geval goed geholpen, plus uiteraard veel fysiotherapie. Succes!

Ohja en eentje voor ons allemaal: niet meer door 1 heup gezakt staan, je kind op 1 heup dragen en niet meer je benen over elkaar gooien maar benen recht naast elkaar houden. Werkt ook goed preventief.

[quote quote=10352104]20 weken echo was helemaal goed! Een kindje loopt 2 dagen achter op de ander maar is binnen de marge[/quote]
Gefeliciteerd, dubbel goed nieuws!! 

Terug
Bovenaan