Januari 2021❤️

@Doutzen: dekens worden vaak meteen afgeschopt dus een voetenzak is zeker aan te raden (vooral in januari). Hier heeft een dekentje het nooit langer dan 3 minuten uitgehouden ?
@Lott: ik denk ook veel aan jullie. Lastig ook om hier te reageren over in verhouding de triviale dingen na wat jullie hebben meegemaakt. 
Wij zijn hier nu druk bezig met het voorbereiden van de verhuizing. Gelukkig dit keer dus voor de komst van de baby i.p.v. kort daarna. Zal behoorlijk pittig worden want mijn bekkenklachten zijn heftig maar we gaan ervoor. Gelukkig is het appartement net helemaal gerenoveerd en zijn we de eerste huurders sindsdien. Dat scheelt veel werk. Dinsdag 26 weken onderweg en de buik groeit hard!

@ikbendoutzen volgens mij is een groeiecho met 27 a 28 redelijk standaard. Nu maakt mijn verloskundige al vaker een echo dan is voorgeschreven.  Ik krijg over 5 weken nog een echo. Ik meende dat dit de laatste echo zou zijn.

een voetzak is zeer zeker aan te raden en vooral in januari. Daar liggen ze lekker warm in en zo’n deken trappen ze af. 

Hallo allemaal, wat goed dat jullie rustig aan proberen te doen, stoppen met werken of laatste loodjes! En ik hoop dat jouw onderzoeken allemaal goed zijn SN! Ik merk inderdaad ook dat het echt zwaarder begint te worden, kan nu bijvoorbeeld ook zo in slaap vallen en lig 's avonds vaak uitgeteld op de bank met een kruik vanwege de bandenpijn. Nu 28+2 dus hoort er natuurlijk allemaal bij. Mijn plan is nog tot 36 weken te blijven werken, dus nog 8 weken te gaan! Ik ben enorm aan het aftellen, maar werk weer volledig vanuit huis en stapje terug gedaan in taken dus ik denk wel dat het goed moet komen.
We beginnen ons langzaam maar eens te gaan voorbereiden op de bevalling en inderdaad de uitzet volledig scoren. Ik denk er ook aan om een voetenzak van Koeka te scoren, mijn schoonzus heeft die ook en gebruikt 'm ook voor in de kinderwagen, leek me ook wel ideaal en hij is zo zacht en warm! Ik zou er zelf ook wel in willen liggen Haha!
Vanochtend heb ik even contact gehad met de verloskundige, want ik voelde de kleine echt beduidend minder en vanochtend kreeg ik bijna geen contact. Gelukkig wist ze me gerust te stellen en zou ze langskomen, maar daarna werd die kleine zo actief opeens (nadat zijn vader hem had toegesproken hahaha) dat ik toch weer helemaal het vertrouwen had. Ze begreep het helemaal en was fijn dat ze me kon geruststellen!
Ook denk ik nog veel aan jou Lott, maar kan me ook voorstellen dat je even afstand neemt van het forum. Weet dat we met je meeleven!
Fijne zondag allemaal!

Ik krijg ook alleen nog een liggingsecho overigens met 34 weken, verder niets. Wij hadden dan die extra 3/4D echo vorige week. Dat was wel super leuk, zoals het er nu uitziet krijgen we een identieke tweede zoon ?. 
Groeiecho’s zijn naar mijn weten alleen standaard indien er een indicatie is voor een klein/groot kind of vanwege een vorige zwangerschap waar dit het geval was. 

Doutzen, hier zijn groeiecho's niet standaard. Ons kleintje leek bij de 20 weken echo letterlijk een kleintje te zijn, vandaar dat ze dat extra controleren.

Bedankt allemaal, goede tips! Ik zag er deze week mooie van jollein en meyco!  Ook qua echos dan dus heel normaal, als je t kindje veel voelt vind ik het ook niet echt nodig. 

@mariekesep, precies wat jij beschrijf  @Lott je verhaal blijft bij mij erg in mn hoofd zitten, ik ken je niet maar ik denk elke dag aan je! 

Goed om al jullie verhalen weer te lezen dames!
Ik ben vandaag precies 26 weken en afgelopen 2 a 3 dagen wel wat pijn in m'n onderbuik/schaamstreek gehad. Erg vervelend gevoel dat af en toe de kop opstak, voornamelijk na inspanning. Gelukkig hield het maar een paar sec. aan en zakte het daarna weer af. Ik had ook het idee dat meneer omgedraaid was en af en toe naar beneden trappelde.
Wij hebben morgenmiddag het intakegesprek met de kraamzorg. Ondertussen aan het kijken naar de opties voor kinderopvang e.d. We hebben de meeste spullen al binnen, alleen nog wat grote zaken die nog geleverd of opgehaald moeten worden.
De verbouwing loopt op het eind (yaay!) en na het leggen van de vloer, begin november, kan ik aan de slag met indelen, opruimen, leuk maken. Daar kijk ik wel naar uit!
Wat betreft groeiecho's is bij onze vk de 36w standaard. Ik krijg er nog twee extra bij 28 en 32w vanwege een verhoogd bmi.
@Lott, zoals hier al eerder is geschreven ik denk ook veel aan jullie en hetgeen er is gebeurd! Ik hoop dat het, binnen de omstandigheden, goed gaat met jullie.

Terug
Bovenaan