Januari 2021❤️

Hoi dames,
Met Max gaat het nog steeds goed. Hij doet zo enorm zijn best! Ik overnacht deze week nog in de buurt van het ziekenhuis. Daarna ga ik weer terug naar mijn eigen huisje. Ook daar moet nog het nodige gebeuren waaronder de nieuwe vloer.
We hopen dat Max met een zwangerschapsduur van 30 of 32 weken overgeplaatst kan worden naar een ziekenhuis dichterbij. We zitten nu op een uur rijden enkele reis, dat wordt nog wel even pittig zodra ik weer thuis ben.
Geniet van jullie zwangerschappen. Ik mis het nog wel! Ik had mij nog nooit zo trots gevoeld in mijn eigen lichaam.

Wat is het de laatste tijd rustig hier. Zijn er al dames aan het cacoonen?
Zwaantje, wat heftig zeg dat het ziekenhuis zo ver weg is. Heb je vannacht thuis geslapen? Hoe is dat gegaan?
Lott, wat begrijpelijk wat je schrijft en wat dapper dat je dit bericht hebt geplaatst. Hopelijk blijf je de steun krijgen die je nodig hebt en pijnig je niet te veel door op het forum te blijven hangen.
Jennifer, zou je nog wat van hobbies kunnen oppakken?
Doutzen, klinkt als een heel goed besluit.
Hier gaan we gestaag door. Heb van de week de baby kleren uit zitten zoeken en ze vast gesorteerd voor de was. De nieuwe kamer voor ons zoontje is bijna leeg dus we kunnen bijna gaan beginnen met opbouwen, wasjes draaien en inruimen. Gelukkig is de glucosetest goed gegaan en heb ik geen zwangerschapsdiabetes. De controle was weer helemaal goed. Deze week heb ik nog een 2e kans voor de 3d echo, benieuwd of ze nu meer van zich laat zien! Ze beweegt echt mega veel, dat is soms wel even wennen. Bij mijn zoontje lag de placenta voor en was het minder intens (of misschien ben ik het weer vergeten..?) haha heerlijk genieten, behalve als ze het doet als ik net wil gaan slapen.
Hoe is het met de andere dames? 

Het is idd maar stilletjes hier! Op zich gaat alles zijn gangetje bij ons, erg druk op het werk met afronden van van alles en nog wat. Over iets meer dan drie weken ga ik al met verlof ?
Ik heb dan ook nog wel een takenlijstje liggen voor die tijd haha. Kraamzorg is vorige week langs geweest voor de intake en zij bestellen dingen als klossen, rugsteuntje en douchekruk dus dat is wel fijn.
Verder heb ik veel last van mijn rug, gelukkig nu iedere week fysio, maar het is de hele dag irritant aanwezig zeg maar. Maar goed, het zullen die bekende laatste loodjes zijn ?

Ja het is zeker rustig! Ik merk aan mezelf dat ik ook steeds vermoeider begin te worden en weer erg veel last van emotionele hormonale buien, maar dat hoort er natuurlijk ook bij!
Onze kraamzorg heeft nog geen contact opgenomen, dat vind ik best irritant. En we hebben ook al begrepen dat ze niet langskomen, maar dat de intake telefonisch is. Ik kreeg daar wat praktische stress van, want ik wilde ook weten of er nog wat ontbreekt of dat het allemaal goed is (Ik kan nogal een praktische stresskip zijn hahaha). Gisteren is een bevriende kraamhulp langsgekomen en dat geeft meer rust.
Verder heel erg aan het aftellen, nog 5 weken werken. ik stop met 36, maar mennn wat ben ik er klaar mee zeg haha!
Goed om te lezen dat sommigen van jullie al lekker met verlof zijn en veel rust kunnen pakken en ook dat de kamertjes goed gaan!
Lot en Zwaantje, ik denk ook nog veel aan jullie! Hoe gaat het nu met Max?

Ha meiden, ja herkenbaar hier ook echt moe en emotioneel. Verbouwing nog in volle gang dus ons zoontje nog aardig ontregeld in de nachten en bij ons op de slaapkamer. Was vandaag voor t eerst echt op een dieptepunt, ik kon hem fysiek gewoon echt niet aan. Liep helemaal scheef en alles deed zeer. Plus heel erg duizelig en kortademig als ik hem even moest tillen of even door m'n hurken moest. Hij was niet eens super vervelend ofzo, maar wilde halverwege de wandeling niet meer lopen en ook niet in de wagen, hij was moe en daarna wilde hij geen boterham.. naja allemaal normaal gedrag voor een dreumes van 22 maanden maar ik kon niet meer. M'n man heeft nu op de maandagen (dat is mijn mama dag) halve dagen zorgverlof opgenomen om me te helpen. Voelde me mega schuldig maar vraag me ook echt af hoe andere moeders dat in hemelsnaam doen in de laatste 2 maanden met een tweede.. werk was al een tandje terug (nog 2 weken patiëntenzorg vanuit huis en dan 3 weken administratief) en nu dus ook in de zorg voor de kleine. Alles om het toch maar enigszins oke te houden voor de baby die anders mee stresst in m'n buik. Blij als ons meisje er is en ik weer een beetje fysiek de goede kant op ga? sorry als het een beetje een klaagzang is geworden haha morgen vast weer nieuwe moed! Wel soort van fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die fysiek en emotioneel op dr eind begint te lopen.
Kraamzorg overigens ook zelf maar eens gebeld hoe het zat, had uiteindelijk een video bel intake afgelopen donderdag. En kraampakket aangevraagd, jullie dat al gedaan?

Hier vorige week gesprek gehad met de kraamhulp. Ik kan me best voorstellen als het je eerste kindje is dat het vervelend is als ze niet op huisbezoek komen. Bij ons was het ook telefonisch maar dat vond ik niet zo erg. 

Mijn dochtertje is nu ziek erg vervelend voor haar. Ze is gelukkig heel makkelijk wilt alleen maar op de bank tv kijken dus dat scheelt. 

Nog 3,5 week in de ziektewet maar wel administratief werk aan het doen en dan met verlof. 
maandag weer een groeiecho op mijn verjaardag?

Het begint nu op te schieten dames! Heerlijk genieten straks van jullie verlof, het klaarmaken van e.e.a. en de aanloop naar/voorbereidingen op de bevalling. Ik merk echt aan mijzelf dat ik met name het laatste heb gemist. 
Hier gaat het z'n gangetje. Ik ben sinds gistermiddag weer thuis.
Het valt mij best zwaar om ons mannetje achter te moeten laten, maar hij is in goede handen. Het is ondertussen ook heel fijn om na twee weken niet meer alleen te slapen en in m'n eigen omgeving te zijn.
We proberen Max zoveel mogelijk te bezoeken. Hij doet het gelukkig nog steeds erg goed, vooralsnog geen complicaties e.d. 
Hopelijk mag hij tussen Kerst en half jan. naar huis! ♡

Terug
Bovenaan