Januari 2021❤️

Ja liggen is hier ook geen pretje, had de eerste keer vena cava syndroom en dat begint nu ook weer te komen. Dus erg duizelig op m'n rug of rechterzij, soms ook een beetje met zitten.
Heb voor de keizersnede ook een bevalplan gemaakt, maar vooral met de info dat ik geen leerlingen erbij wil. Dat komt door slechte bevalervaring hiervoor. Verder dat ik borstvoeding wil geven en hulp daarbij wil en dus liever niet te snel bijvoeding wil inzetten. Hoe zit dat met dat navelstreng uitkloppen gebeuren waar jullie het over hebben? 

Wat een hoop dames van ons hebben fysieke ongemakken zeg, echt vervelend en helaas herkenbaar. Ik lig of ik beweeg, stil staan of zitten is echt uit den boze. Ik heb gelukkig (nog) geen last van maagzuur, heb dat in de vorige zwangerschap ook niet gehad, maar toen was mijn zoontje bij 32 weken ook al wel ingedaald. Hopelijk komen er toch ook nog wat positieve momenten qua fysieke gesteldheid aan voor ons allemaal. Letten jullie ook een beetje op je zelf?
Kraamzorg was ook hier telefonisch, wat prima was omdat we het al een keer thuis hebben gehad. Vreemd dat er zo veel verschillen zijn!
Bevalplan hierin heb ik het volgende staan:
Geen medische ingrijpen indien niet noodzakelijk, geen extra personeel/stagiaires, stimuleren om verschillende houdingen te proberen indien ik het zwaar heb en zoveel mogelijk het positieve coachen/benadrukken, geen pijnstilling actief aanbieden omdat ik daar zelf wel om vraag indien ik het nodig vind, zo lang mogelijk mobiel blijven /kunnen douchen voor meer rust, focus op ademhaling (stimuleren) en ogen open/kaak ontspannen stimuleren (eerste is om rode ogen te voorkomen en kaken staan blijkbaar in verband met je bekkenbodem, weet niet helemaal of ik het geloof maar is in ieder geval het proberen waard) eerste uur op borst, navelstreng laten uitklappen.
Ik heb helaas geen mogelijkheid om een keuze te maken en 'moet' in het ziekenhuis bevallen. Wel heb ik er aan gedacht, mocht dat niet het geval zijn dat ik nu wel liever thuis zou bevallen, lijkt mij een stuk rustiger door corona dan in het ziekenhuis. 

Ah bedankt voor het delen van jullie geboorteplannen! Ik ga ook wat op papier zetten, al heb ik het wel in m'n hoofd en vooral ook dat je het niet altijd in de hand hebt. 
Mijn plan was altijd al wel een thuisbevalling en dat is het nu wel extra ja. Ik woon gelukkig op 5 minuten rijden van het ziekenhuis dus dat geeft ook wel vertrouwen. En hoera hoera mijn man hoeft niet nog 1,5 week weg voor zijn werk in mijn verlof! Hij hoeft gelukkig niet mee, we vonden het allebei te spannend wat als hij corona krijgt of als het vroegtijdig begint! Dus helemaal blij!

Goede inspiratie weer voor het geboorteplan!   Anoek wat fijn dat je man toch niet weg hoeft voor werk, geeft vast een veel rustiger gevoel. 
Hebben jullie ook van die foodcravings?ik ben dus echt helemaal gek op waterijs een appelmoes ineens haha

Yep, alles met zuivel en chocola. Waarbij dus chocomel echt de bom is momenteel haha! Had de eerste zwangerschap juist vooral zin in zure/frisse dingen en at toen vooral Elstar appels. Gewicht ging toen dus minder hard dan nu haha :)

Hier ook liters en liters chocomel hahaha! Zuivel herken ik ook, dol op vla en sowieso alle chocola die er bestaat. Voorheen ging ik liever voor hartig, maar nu zit ik aan de m&m's ipv een borrelplank!

Haha grappig Anoek! Ik was ook meer van de hartig.. straks weer afkicken van de suikers vrees ik! Heb mezelf op rantsoen van max 1 glas chocomel per dag, maar ondertussen gaat er ook graag een puntje la vache qui rit in, een tosti kaas.. ach het wordt een meid met sterke botten denk ik ?

Hahahaha heerlijk SN!
Ik heb hier vandaag de knoop doorgehakt en besloten om een weekje eerder met verlof te gaan, dus nog 3 weken werken en dan heerlijk verlof! Wat een opluchting zeg, het gaat maar om een weekje maar het doet mentaal al heel veel! 
Hoe gaat het met jullie?

Terug
Bovenaan