Januari 2021❤️

Update!
Max gaat nog steeds goed. Ze zijn druk bezig met het afbouwen van de ademondersteuning. Ondertussen wordt zijn voeding a.d.h.v. zijn gewicht opgehoogd. Hij krijgt nu 26 ml per drie uur in plaats van 16ml per twee uur. Zijn maag verdraagt dit goed, dus dat is fijn. 
Hij weegt op dit moment alweer 1354 gram en dat kun je nu ook echt zien. Hij krijgt bolle wangetjes en wordt over zijn hele lijfje wat voller. ? Echt steeds meer baby haha!
Morgen alweer drie weken oud, bizar hoe snel het gaat. Het reizen valt mij af en toe wel zwaar, zeker omdat ik niet dagelijks naar hem toe kan. Daarnaast komen er heel wat onkosten op ons af, voornamelijk zaken die indirect gelinkt zijn aan de geboorte. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn hoofd daar niet echt mee bezig wil zijn, maar soms heb je geen keuze.
Ik lees jullie verhalen nog steeds mee! Doe rustig aan lieve dames. Het is niet altijd 'leuk', maar geniet tussendoor wel waar het kan! Ik mis het zwanger zijn nog steeds een beetje.
Dikke knuffel vanuit het hoge Noorden haha! ♡♡

Fijn Zwaantje dat hij een beetje spekkies begint te kweken! Wel lijkt het me enorm zwaar dat reizen en niet elke dag kunnen zien.. snap goed dat je hem nog graag fijn bij je had gehad. Gelukkig gaat hij de goede kant op en is hopelijk deze zware tijd straks voorbij! 
Ik loop inmiddels helemaal scheef en veel pijn met lopen, dus vermoed dat het bekken weer scheef staat. Woensdag fysio, die me hopelijk weer op de been kan helpen. Had ook een maand niet de zwangerfit lessen gevolgd (was eerst 2 weken bij m'n ouders ivm verbouwing en daarna verkouden) dus ik denk dat dat wel enorm meespeelt. Vandaag een online lesje gedaan en hopelijk weer wat spieren versterken komende tijd. Verder niks nieuws, nog steeds in verbouwing, dat zal nog zeker een maand zo zijn, dus nog ff volhouden. 
Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie eigenlijk met sport lesjes en zwangerschapscursussen enzo bezig?
En heeft iemand toevallig nog een leuke tip voor van die stickers op de muur in een kinderkamer? Wil voor m'n zoontje in z'n nieuwe kamer iets met bosdieren maken.

Zwaantje wat fijn om te horen dat het zo goed met hem gaat. Echt super rot dat je ook aan de financiële zaken moet denken en door de afstand niet elke dag bij hem kan zijn. Dikke knuffel!
SN, hoe vervelend dat je scheef loopt en midden in een verbouwing zit. Hopelijk kan de fysio je inderdaad helpen, want rusten zoals je al eerder gedaan hebt zal er nu niet in zitten vrees ik?
Ik had 1,5 week geleden een proefles zwangerschapsyoga gedaan, maar vanwege corona kan ik nu niet starten. Vond het heel prettig, dus hopelijk kan dat over een week 2 weer starten. 
En met de muurstickers, kwam laatst op een website tegen dat je zelf een motief kon laten afdrukken. Weet zo even niet meer welke website maar denk als je het googled dat je dat wel kan vinden! 

Zwaantje wat fijn dat hij lekker aankomt! Maar het lijkt me idd heel heftig dat je niet iedere dag bij hem kan zijn. Probeer iig maar je rust te pakken dan op die dagen, het is pittig genoeg geweest voor jullie!
GebruikerSN, heeft de fysio nog geholpen vandaag?
Wij hebben vandaag de groeiecho gehad. Ze volgt mooi haar eigen lijntje en komt waarschijnlijk iets onder de 3 kg uit met 40 weken. Verder hebben we meteen het bevalplan besproken wat ook wel fijn was.
Ik ben trouwens met tabletjes begonnen om mijn ijzer op te krikken want dat was gezakt van 7,9 naar 6,1. Hopen dat het snel gaat werken, want dan zou ik ook meer wat energie moeten krijgen als het goed is!

Hoi hoi! Ja de fysio heeft m wel weer recht gezet, maar liep er alweer even mee te strompelen dus de spieren zijn nog erg pijnlijk. Maandag weer terug en tot die tijd nog veel liggen, in beweging blijven en niet te lang achter elkaar zitten. Plus oefeningen doen. Hopelijk knapt het nog wel weer op, want dit zou wel matig zijn!
Mijn ijzer was ook flink lager geworden, van 8,5 naar 7,0. Nog net goed genoeg dus hoef geen medicatie oid, maar verklaart ook wel beetje de moeheid en vooral kortademigheid en het af en toe vlekken zien. Ik zit nu aan de Roosvicee ferro en m'n man heeft gisteren een biefstukje doorgebakken voor me. Zou fijn zijn als het wat gaat helpen, kan wel wat energie gebruiken! Maarja de gebroken nachten met ons zoontje op de kamer helpen ook niet mee helaas..
Maar de controle was helemaal goed dinsdag! Geen echo, pas over 3 weken weer naar ze voelde dat ze al wel naar beneden lag (nog niet ingedaald) en hartje, bloeddruk etc was allemaal goed. Heel fijn! Ook nog bevalplan besproken, voor mij vooral ivm de keizersnede. Heb vooral spanning dat de bevalling toch eerder gaat beginnen en ik niet rustig een gentle sectio in kan, maar alsnog met weeën in de stress in een spoed keizersnede beland. Vorige keer begon de bevalling met een weeenstorm, dus het was gelijk volle bak. Maar heb het goed kunnen bespreken en moet ook beetje controle loslaten, wat gebeurt gebeurt en dan komt het uiteindelijk ook wel weer goed (hopelijk). 
Gaat Max nog steeds goed vooruit? Hoop dat hij snel dichter bij jullie in de buurt komt te liggen Zwaantje! 
Jennifer hoe is het verlof en rust voor je bekken? Had ik de eerste keer vanaf 30 weken en ik vond het eigenlijk best vaak eenzaam en saai. M'n baby vond het heerlijk overigens, zo'n rustige mama dus die had wel een goede start uiteindelijk. Daar doe je het voor uiteindelijk! 
Tulipaa moet jij medicatie voor het ijzergehalte of ook via voeding?

Ik heb tabletjes, maar dat zou ook te maken kunnen hebben met mijn vorige bevalling. Toen ben ik van 8,7 naar 5,1 gezakt en heb vervolgens thuis nog een heftige bloeding gehad. Ik kan nu dus maar beter wat reserve hebben haha.

@gebruikerSN ik ga officieel over 2 weken met verlof. Ik doe nu max 2 uur per week thuiswerken. Ik heb wel sinds 2 weken krampen en harde buiken maar was wel normaal volgens de vk. 

Wij hadden afgelopen maandag groeiecho. De kleine man zal ongeveer 3200 gram wegen met 40 weken. Mijn ijzergehalte was ook best wel gezakt maar hoef er nog niks voor te pakken. 

@zwaantje hoe gaat het met Max? Wat heftig zeg dat op en neer rijden en dat je hem niet elke dag kunt zien vanwege de afstand☹️. Hopelijk kan hij snel naar een ziekenhuis bij jullie in de buurt. 

Mijlpaal!
Max is gisterochtend overgeplaatst naar een ziekenhuis dichter bij ons (30 min. rijden). Hij ging van IC (intensive care) naar HC (high care). De komende weken, minimaal twee, zullen we hier doorbrengen. Zodra Max zonder ademondersteuning kan en daarmee ook stabiel blijft kan hij weer door naar een ander ziekenhuis op 15 min. afstand met MC (medium care). Daarna zal hij eindelijk naar huis mogen.
Het reizen blijft pittig, maar ik kan nu wel dagelijks of zelfs twee keer per dag naar hem toe. We zijn zo ontzettend trots op ons sterke mannetje.
Voor jullie allemaal; houd vol, geniet en hopelijk nemen vervelende klachten weer snel af!
Ik denk ook aan jullie en blijf meelezen. ♡

Terug
Bovenaan