Januari 2021❤️

[quote quote=10327914]Pff even klagen hoor. Krijg al sinds zondag nauwelijks eten weg en word er zo slap van ?. Probeer genoeg te drinken en af en toe een bakje cornflakes ofzo te eten maar het staat me zo enorm tegen, word al misselijk van het idee van eten. En ik moet d e komende dagen allemaal naar mn werk dus dat wordt nog leuk ?. Heb maar sportdrankjes enzo op het boodschappenlijstje gezet, hopelijk werkt dat… Jullie ook last van? Ik ben 6+3[/quote]
Yep, heel herkenbaar. Bij m'n eerste zwangerschap de eerste 18 weken alleen maar afgevallen en me beroerd gevoeld. Nu met gember tabletten en die multi vitamine met vit B6 is het een stuk minder en lust ik weer meer normale dingen (brood, kwark etc). Het is alleen nu nog meer toegenomen dus ik ga vandaag met medicatie starten. Weet dus dat er opties zijn!

Ja voor jou ook echt vervelend Sanne. Zeker tot 18 weken.. Het is voor het goede doel, maar soms word je er best moedeloos van. Met wat voor medicatie start je? 

Jij ook sterkte Lott. Ellendig he, dat idee van flauwvallen. Tenminste zo ervaar ik het. Ik heb het soms met douchen ook. Dan moet ik echt gaan zitten, anders ben ik bang dat ik door mijn benen zak. Gewoon zo weinig energie. Lekker zo’n fiets! Wel goed, wat buitenlucht. Misschien knap je er toch een beetje van op. 

Ja ik heb dit keer een andere verloskundige praktijk en zij leven en denken meer mee dan wat ik vorige keer had. Toen was het een beetje van 'hoort erbij', maar zo slap zijn en niks kunnen eten is niet zomaar normaal.. ik werd er toen ook een beetje depri van, heel gek want ik wilde heel graag blij zijn met m'n zwangerschap.  Ik heb ooit emesafene gebruikt, dat deed niks voor me. In start nu met metoclopramide. Zit nu op 9,5 week dus echt op de hcg-piek, dus ik hoop dit met een weekje weer te kunnen stoppen. Qua eten en drinken kan ik Aquarius lemon+water ook erg aanraden en sowieso water met citroen. Ik zou in elk geval de gember tabletten proberen, ze zijn geur en smaakloos en brachten mij al wel veel verlichting //www.hollandandbarrett.nl/shop/product/natures-garden-gember-60018964?skuid=018965  

Wat een herkenning, vorige zwangerschap tot week 20 super misselijk geweest (eten hielp wel). Nu dacht ik de dans te ontspringen maar ik heb echt te vroeg gejuigd, ben sinds gisteravond ineens een stuk misselijk(er) dan ervoor. Het voelt goed, omdat dit wel echt een zwangerschapskwaal is. Maar owh wat heb ik dit gevoel NIET gemist. Wat mij helpt om toch kleine beetjes te blijven eten is:
-rust pakken (en dus als het nodig is, gedeeltelijk ziek melden)
- gemberpillen, gember thee 
- eten in bed als je wakker wordt, voordat je opstaat. En dan rustig opstaan als je iets gegeten hebt
- alleen eten waar je zin in hebt, in kleine beetjes (soms elk uur 3 hapjes bijv) 
- vanillevla
- buitenlucht (/zo weinig mogelijk etenslucht)
- afleiding
Zelf had ik de aquarius nog niet geprobeerd, zal dat ook eens op het lijstje zetten. Verder is mijn buik ook gigantisch opgeblazen, ben nu 6+1 of 6+2 en pas sinds vorige week mijn broeken al niet meer.
Volgende week vrijdag echo, ben zo benieuwd! 

Ik heb vooral de hele dag een soort weeeig gevoel, maar als ik iets eet helpt dat wel... heb net ook eindelijk de vk gebeld. Ze zijn de komende tijd heel druk dus ipv een volledige intake krijg ik eerst een echo (volgende week woensdag al!). Hoop zo dat het deze keer echt goed is!! Ik krijg wel steeds meer last van allerlei kwaaltjes (veel plassen, gevoelige borsten, dat weeeige), dus het voelt 'goed' :)

Hoop dat het jullie ook gaat lukken wat meer te eten weer.. ik heb ook van dat vifit goedemorgen, daar drink ik eerst een glas van, voordat ik uit bed stap. Anders ben ik ook te draaierig. En heb van die groente sapjes gekocht, dat tikt makkelijk achterover en dan komen er in elk geval voedzame dingen binnen. Elstar appels gaan ook goed hier! Ik moet ook proberen zoveel mogelijk te blijven eten, ik lig nl in de nacht wakker van de honger. Droom dan over hele slagroomtaarten en buffetten haha! Ach we moeten er wat voor over hebben..?? Hebben jullie ook van die gekke levendige dromen?
Ik neem dus naast de gember tabletten ook Bonusan multi Natal actief tabletten, door de hoge dosis vitamine B6 helpt dit ook tegen misselijkheid. Zit ook gelijk (de natuurlijke versie van) foliumzuur in. 
Vandaag eerste pil metoclopramide genomen, lijkt ook wel wat te doen voor een paar uurtjes. Dus prima kunnen werken. Nu weer gesloopt en misselijk op de bank.. 

Vervelend die misselijkheid! Ik ben deze week echt ontzettend moe, zo erg is het nog niet geweest en ook nog meer huilen en stemmingswisselingen. Merk ook dat alles stinkt en niks smaakt me meer, behalve boterhammen met hagelslag! Lunch gaat sowieso beter naar binnen dan diner. En ook al twee keer gedroomd dat ik mijn baby in de oven had gelegd? hij gaat lekker hahaha!

[quote quote=10328062]Vervelend die misselijkheid! Ik ben deze week echt ontzettend moe, zo erg is het nog niet geweest en ook nog meer huilen en stemmingswisselingen. Merk ook dat alles stinkt en niks smaakt me meer, behalve boterhammen met hagelslag! Lunch gaat sowieso beter naar binnen dan diner. En ook al twee keer gedroomd dat ik mijn baby in de oven had gelegd? hij gaat lekker hahaha![/quote]
Hahahaha top droom? neemt 'there's a bun in the oven' wel heel serieus

Terug
Bovenaan