Januari 2021❤️

Anoek en Sanne wat fijn dat alles goed is! En wat een bijzondere datum; 1 januari!
Tulipaaa fijn dat alles goed is met de baby, hopelijk gaat het met jou ook snel beter!
Aan alle dames die morgen een eerste echo hebben: Heel veel succes maar vooral veel plezier! 

P.S. Ik heb ook echt zin in melk en kaas, en chips. Maar dat was voor de zwangerschap ook al! Ik heb een gezond BMI en ik las dat het binnen de richtlijnen is om tot 16 kg aan te komen?! Klinkt echt mega veel! 

Heel veel van die kilo's ben je meteen kwijt hoor. Extra bloed (1 liter ongeveer), placenta, vruchtwater, je baby natuurlijk en een hoop vocht dat je vasthoudt. Die eerste nachten na je bevalling zweet je liters uit. Niet voor niets dat de kraamhulp iedere dag je bed verschoont :p Ik hoop dat dat vocht wel minder is in januari dan de vorige keer in juni haha. Op het laatste kreeg ik geen schoenen meer aan hihi  Oh en je bouwt ook wat reserve op voor de kraamweek waarin je minder eet en voor het geven van borstvoeding.  Het is heel wisselend per persoon wat je aankomt en het zegt ook niet altijd wat over hoe snel je de kilo's kwijt bent. Gewoon een beetje gezond blijven eten, bewegen en verder maar zien hoe het komt. En het is nu ook weer niet zo dat we in januari direct weer strak in de bikini willen zitten ?

Dit overzichtje vond ik op 24 baby:

Baby: 3300 gram
Baarmoeder: 900 gram
Placenta: 650 gram
Vruchtwater: 800 gram
Vet, om een reserve te hebben voor tijdens de borstvoeding: 3500 gram. 
Bloed, voor goede doorbloeding van placenta: 1500 gram
Borsten, ter voorbereiding op borstvoeding: 400 gram
Borstklieren: 400 gram
Lichaamswater: 1500 gram

Anoek wat heerlijk! Superfijn van je goede termijnecho en mooie datum! Hihi mijn baby ging gisteren indd ook zwaaien, vet leuk om te zien he?!!! Nu lekker genieten daarzo! 

Tulipaa wat een schrik zeg! Hoe kon het dat je hartkloppingen had? Fijn dat alles met de baby goed is! 

Sanne super van je echo! Wat geweldig om te zien he, nu kan het grote genieten echt beginnen! ?

Essiee, ja helaas hadden we toen een goede echo gehad met 7 weken en ging het toch nog mis met 8,5wk. Geen voortekenen ofzo gehad, heel onverwacht. Verdrietig, maar gelukkig niet lang daarna zwanger van m'n zoontje. Maar merkte vandaag dat het toch nog wel ergens zit, die ervaring.  Unity, ja maar maak je niet druk om de kilo's hoor! Ik was ruim een jaar later 9kg lichter dan voor m'n zwangerschap en sportte gewoon 1x per week. Nou was ik ook niet super slank voordat ik erin ging dus er was wel wat winst te halen haha. Maar die kleine houdt je wel bezig, zeker als ze gaan kruipen haha! En sommige meiden komen heel veel aan, maar dat is vooral vocht en dan is het er helemaal weer heel snel af. Plus hoe slanker je bent, hoe meer kg je aan hoort te komen. Maar ik moet toch ook altijd wel weer wennen aan die oplopende weegschaal, toch een soort gek tegenstrijdig idee om daar eigenlijk blij mee te mogen zijn. Hier nog lekker op de roze of blauwe wolk, naar opa en oma geweest met dit nieuws en daarna de Spare Rib Express gebeld ? schijt aan de kilo's, corrigerend ondergoed doet het ook goed in de zomer ??

Oh jeetje! Heel heftig. Dus je had alle symptomen nog en jullie zagen pas bij de echo met 12 weken dat het hartje gestopt was? ? Echt verdrietig. Een vriendin van mij heeft dit vier keer gehad met zeven weken. Ik ben daarom ook best bang. Ik probeer vertrouwen te hebben, maar het zit wel in mijn hoofd. 
Ik had daarvoor altijd het idee dat het goed zat als je buik groeit en je kwaaltjes hebt. Maar gelukkig gaat het in 90% van de zwangerschappen goed. En jij mag lekker genieten van je mooie echo’s en de spareribs haha! ??

Terug
Bovenaan