Januari 2021 ♥️ 2.0

Tulipaa goed nieuws!! Ja hier idd ook een kindje rond kerst doordat ik een keizersnede krijg, dus ik snap goed dat als je dat kunt voorkomen dat dat heel fijn is. Anoek, heb jij dan straks (mocht het niet lukken) de keus tussen stuitbevalling of keizersnede? Lief dat je verloskundige nog even belde vandaag, fijn die betrokkenheid!
Ik vandaag echo en controle. Alles was goed, ze ligt heel laag, bijna ingedaald. Bloeddruk goed, genoeg vruchtwater, placenta ligt goed, helemaal blij en dankbaar. Het gezichtje kwam heel mooi in beeld op de echo en ik zag een heel lief snoetje met prachtig gevormd mondje dat een soort kusje gaf naar het scherm. Helemaal gesmolten! M'n man kon niet mee, dus ik filmde het voor hem maar ben nu heel blij dat ik de video opname heb. Heb hem gelijk ook met anderen kunnen delen en zelf nog een keer van kunnen genieten. Fijn even zo'n genietmomentje in alle hectiek hier. 
Trouwens vanmorgen met de fysio nog eens gekeken maar de harde buiken/buikpijn. Een deel is spierpijn heb ik vandaag geleerd, van de wijkende buikspieren. Dus dat scheelt, was beetje bang dat ik echt teveel stress had (en dan dus die kleine rups ook). Nu maar lekker elke dag een warm bad en fysiek rustig aan!

Ah SN dat klinkt echt super! Wat fijn dat je dat op beeld hebt! En ook fijn dat je last hebt van spierpijn ipv stress, al hoop ik vooral dat de baden en het rustig aan doen helpt!
Mocht de versie niet lukken, dan mag ik inderdaad kiezen tussen stuitbevalling of keizersnee! Iemand toevallig ervaring met een stuitbevalling? Ze waren in het ziekenhuis echt heel lief en heb ook wel het vertrouwen dat ik echt zelf die keuze mag maken! 
Zal dan inderdaad net voor of net na de kerst worden, want met kerst zijn we precies 39 weken natuurlijk!

Ja Anoek dat zou helemaal te toevallig zijn, op dezelfde dag uitgerekend en allebei een geplande keizersnede! (Straks liggen we in hetzelfde ziekenhuis haha) Bij mij is het idd ook nog spannend of het voor of na de kerst gaat plaatsvinden. 39wkn is inderdaad precies eerste kerstdag. Ziekenhuis is geneigd na de kerst, hoe later hoe beter. Anderzijds ben ik ook wel bang hoe later hoe groter de kans dat het spontaan begint en het een spoed keizersnede wordt en dat lijkt me heel vervelend voor mezelf en die kleine (al is die kans er natuurlijk altijd). Ik zou het dus zelf het liefst net ervoor willen. Ze plannen het hier een week van te voren en de planning van andere ingrepen speelt ook mee, dus ik hoor het over 2 weken op z'n vroegst. Naja ik zie het wel allemaal. Toch geen controle over dit hele proces, vooralsnog vooral blij dat ze het goed doet en heb vertrouwen dat ik in goede handen ben. Vriendin die ik laatst noemde is gister alsnog bevallen met (ruim) 33 weken, dus merk dat ik ook vooral dankbaar ben dat deze rups nog veilig bij me is. Gaat overigens goed met ze naar omstandigheden ?
Zwaantje hoe gaat het met jou? En met Max? Mariekesep ik duim nog voor je dat het beter wordt ??

Ah Anoek echt een eigenwijsje dus! Zo'n keizersnede heeft ook wel voordelen hoor. Ik vond het vorige keer zo'n akelig idee dat het zomaar ineens kon beginnen. Ik was een beetje angstig als ik naar bed ging dat ik er dan ineens wakker van zou schrikken. Uiteindelijk begon het om acht uur s avonds (op Vaderdag) en dat was ideaal, want doordat de familie ons nog had gezien die dag, wist niemand dat de bevalling begonnen was. Maar aangezien ik dus best wel een controlefreak ben, leek het me wel fijn dat ik gewoon precies  zou weten wanneer ik ging bevallen met zo'n keizersnede zodat ik mooi alles kon regelen van tevoren ☺️ Fijn iig dat je zo mee mag denken, ik begreep dat er ook bij een geplande keizersnede nog best veel te overleggen valt.

Ja klopt Tulipaa, afgezien van sommige nadelen zie ik er inmiddels ook wel echt de voordelen van in! Hond naar logeer adresje, zoontje uit logeren brengen en rustig naar het ziekenhuis rijden lijkt me dan wel fijn ja. Had vorige keer een weeenstorm en gebroken vliezen om 0.00u en was idd gelijk helemaal van de wap haha! Vandaar dat ik de weeën, plots alles moeten omgooien en dan alsnog een spoedkeizersnede graag wil voorkomen en dan de geplande ks dus liever voor de kerst wil ipv erna (enige controle behoefte is mij ook niet vreemd zullen we maar zeggen haha). Maar daar heb ik uiteindelijk niet alles over te zeggen, ze nemen m'n voorkeur mee is me beloofd.

Wij hebben inderdaad al een definitieve naam, al twijfelen we over de tweede. Of we zijn het niet eens, haha maar hoe je het noemen wil. Maar de roepnaam is definitief, dus ik maak mij er geen zorgen om.
Van de week ook controle gehad en ze is zo beweeglijk dat ze vorige week goed lag (hoofdje beneden) en nu toch weer in stuit. Ben 33 weken en door de hoeveelheid vruchtwater maakt de vk zich geen zorgen en verwacht wel dat ze nog gaat draaien of dat het anders met een versie goed te draaien is. Over 3 weken echo en als ze dan nog in stuit ligt wordt er dan een plan gemaakt. Spannend voor jou Anouk! Laat je weten hoe de versie was? 
Verder echt last van nesteldrang, geen handige combi met mijn bekken klachten maar de tijd die ik mobiel ben besteed ik zo goed als daar aan. Heel bijzonder want normaal ben ik best chaotisch en helemaal niet zo van het opruimen. Hebben jullie al nesteldrang?
Vorige week een lijst gemaakt voor de vluchttas en wil komende week de laatste spulletjes halen en of bestellen zodat ik daar vast aan kan beginnen. 

Hier een goede controle, de kleine ligt goed en yes hij is ingedaald! Super blij mee, volgende week nog een echo met 37 weken. Zo blij dat alles goed is en dat hij goed ligt ook! Ze schatten hem op 3800 gram bij 40 weken. Vandaag ook echt even een goede dag, voel me goed en heb wat minder last van mn rug en minder last van maagzuur. 

Hier ook de naam al compleet, we zijn er helemaal klaar voor! 

Terug
Bovenaan