Januari 2021 ♥️ 2.0

Dankjewel ikbendoutzen! Ja zeker aangeven dat soort dingen. Zo had ik een arrogante AIOS die met ook niet prettig bejegende en dat heb ik ook aangegeven. Even je verhaal kunnen doen bij de hulpverleners (die daar overigens ook voor open stonden), was voor zowel mezelf als m'n man helpend. Maar met een tweede bevalling in zicht was voor mij dus meer nodig ihkv EMDR. Maar je bent een held! Alle mama's trouwens die hun kindjes ter wereld gebracht hebben, want het is altijd hard werken en op veel manieren heftig!

Ik heb gisteren geprobeerd om een reactie te plaatsen, maar zie nu dat hij weg is / niet geplaatst is. Beetje frustrerend want met alle hormonen ben ik nu ook weer kwijt waar ik op reageerde. Zal mijn best doen, haha.
Marieke, gefeliciteerd! Wat klinkt het positief, super tof! Hoe reageerde je oudste kindje?
SN, inderdaad. Wat een kracht hebben vrouwen he. Het is zoiets krachtigs, moois en ontzettend zwaar wat wij gedaan hebben. Mogen trots zijn op ons zelf.
Annemoon, ergens klinkt het alweer zo ver weg  zwanger te zijn terwijl mijn dochter pas een week oud is. Met betrekking tot je man, praat er met hem over eventueel samen met de verloskundige. Het is spannend maar tegelijkertijd is het zo natuurlijk. Probeer vetrouwen te hebben in je lijf!
Anouk, je nachten klinken heel heftig. Geef je borstvoeding? Dan zou je misschien een lactatiekundige kunnen vragen om mee te denken. Of je verloskundige, die hebben ook vaak tips over zulke nachten. Als ik het zo beluister zou het kunnen zijn dat hij te veel voeding krijgt, hierdoor meer krampjes krijgt en hierdoor weer zuigbehoefte creëert? Zou je een tut kunnen of willen proberen? Of evt je pink? 
Ben heel benieuwd naar morgen, de avondklok zou ik niet zo'n last van hebben maar helemaal geen bezoek meer? Dan wordt het wel de ultieme saaiste verlof periode ooit.. 

Anoek, heftig hè die nachten! Hier wel wat herkenning hoor. Ik geef ook borstvoeding en gisteren ben ik van 17.30 tot 00.30 non-stop bezig geweest met voeden, boeren, verschonen, wiegen... Niet in slaap te krijgen. Waarschijnlijk een regendag geweest, maar sjemig... ik was gesloopt. Gelukkig sliep ze toen wel tot 5.15 uur en daarna ook nog een tijdje, maar de nacht er voor zijn we ook 2,5 uur bezig geweest omdat ze klaarwakker was. Vanavond ook weer vier uur aan het hannesen (zo voelt het dan iig). Heel frustrerend, maar ik probeer het maar gewoon te accepteren en lekker voor de tv te gaan hangen of te lezen. Ik lees hier ongeveer een tijdschrift per nacht momenteel.... Ik herinner me nu ook weer dat het bij onze oudste net zo was na de kraamweek, maar dat er na een tijdje aanklooien ook wel weer een ritme in kwam. 

@ Anouk onze kraamhulp gaf als tip om naar een osteopaat te gaan. Onze dochter heeft ook veel gehuild en ook echt 6 weken niet geslapen snachts. Je bent op een begeven moment echt ten einde raad. Wat ik ook zou adviseren is om echt een ritme in de dag/ nacht te krijgen ( weer niet of jullie dit al hebben). Elke dag zelfde tijd in bedje dit heeft toen bij onze dochter ook geholpen.

Hier gaat eigenlijk alles z’n gangetje. Morgen de laatste dag kraamhulp en dan lekker met z’n viertjes genieten.
Job heeft wel veel last van krampjes en had drie dagen niet gepoept maar vanavond heeft hij dan eindelijk gepoept. Jesus wat een opluchting. ?

Hi allemaal! Gisteren is onze kerngezonde zoon geboren na een inleiding met ballonkatheter. Uiteindelijk met weeen opwekkers duurde het na het breken van de vliezen door de vk nog maar 3,5 uur. Lekker snel dus! Nu bijkomen en lekker genieten!

Ah gefeliciteerd Yvetje! Lekker bijkomen en genieten van je gezin!

Bedankt voor al jullie tips dames, gaan we mee aan de slag! Vannacht kwam Jens 2x na 4 uur en ging hij vrij snel slapen. Ik merkte ook dat mijn man en ik ook iets relaxter waren, we besloten gewoon om om 2030 uur naar bed te gaan en elke minuut slaap te pakken haha. Maar jullie tips gaan we ook zeker mee aan de slag, bedankt voor jullie reacties!

Nou dan net de persconferentie, die avondklok vind ik niet zo'n ramp. Vind het wel heel vermoeiend dat er maar 1 persoon per dag mag komen. Wij doen wel kraamvisite op afstand en welaten Jens niet door de visite vasthouden, en niet meer dan 2 mensen per keer. Maar 1 persoon vind ik wel heel stom! Ook met onze ouders en andere familie!

Yvettje gefeliciteerd! Dat is vlot gegaan zeg! Hoe voel je je nu?
Anoek, balen idd van dat bezoek. Wij hebben alleen directe familie op bezoek gehad en een paar mensen die heel nieuwsgierig waren op raamvisite, maar het betekent idd dat onze ouders bv niet samen langs mogen komen, maar ook dat we dus zelf als gezin nergens heen kunnen. We gaan ons er wel aan houden hoor,  zeker nu we toch steeds vaker horen dat bekenden ziek zijn geworden.

Gefeliciteerd yvettje! Geniet van je kraamweek!

Ik baal echt van de nieuwe maatregelen... wij hebben ook allen ouders en zussen op kraamvisite gehad en met vasthouden zijn we ook erg voorzichtig. Zal wel raamvisitie worden helaas.

Terug
Bovenaan