Januari 2023

Mamoetje,

Ik probeer echt gezond te eten. Zoveel mogelijk fruit en groente. En de wat zwaardere dingen laten staan. Nu moet ik zeggen dat ik ook weinig trek heb met die misselijkheid.
Maar dinsdagavond naar de VK dus dan zal ik het wel opnoemen. Vind het wel echt jammer dat ik daar niet meteen de echo krijg hoor. Dat hebben ze daar helaas niet samen.

Hoi.

Als het goed is ben ik ook in januari uitgerekend. 29 januari om precies te zijn. Ik was voor het laatst 25 april ongesteld & heb vandaag weer een test gedaan. Het streepje is nog wat aan de lichte kant. Ik ben 34 en het wordt ons eerste kindje. Ik vind het allemaal nog heel erg spannend maar ben ook nog voorzichtig met blijdschap aangezien ik al eerder een miskraam heb gehad. Op dit moment hoop ik alleen dat het blijft zitten en dat de zwangerschap symptomen wat mee gaan vallen ? ben nu al behoorlijk misselijk.

Voor iedereen hier in deze toppic: gefeliciteerd met jullie zwangerachap ?

Ik ben ook megaa moe en zere borsten. Maaar heb het er allemaal voor over uiteraard! Misselijkheid valt gelukkig nog mee (afkloppen ;))
Ik heb over 2 weken een 2e echo, bij 9 weken gezien ik een medische indicatie heb. Blijft spannend!!

Tikanw, ja ben echt veel meer gerustgesteld. Vooral omdat ze zegt dat het nu al 90-05% kans is dat het goed blijft gaan. 
Dat opgeblazen gevoel gaat wel weg zeiden ze bij mij in het ziekenhuis en dan zie je niet meer zoveel. Bij 12 weken ofzo. Ik hoop dat bij jou het spugen snel over is dat lijkt me toch zo naar!
Ik heb die krampjes niet dus weet niet zo goed wat je eraan kan doen. Sowieso gezonde dingen eten denk ik, niet teveel rauw voedsel omdat het moeilijker verteerd? Ik verzin zo maar wat. En idd gewoon lucht vrij laten ;) als het nodig is. 
Vhs, wat fijn je vakantie om naar uit te kijken en het dan vertellen is ook echt heel leuk :) Lastig dat je zo moe bent wel. Hopelijk is dat snel beter voor je.
Manon, fijn dat je dan geen nachten meer moet doen. Dat zal wel zwaar zijn. Hier ook zo ongeveer een cup grotere borsten. Mijn vriend vindt het niet erg :D Ik zei tegen hem, geniet er maar van want straks is er vast niet meer veel van over haha. 
De misselijkheid is bij mij wel ver over nu al. Ik heb ook wel altijd crackers naast mijn bed en zorg dat ik altijd wel iets te eten bij heb en regelmatig wat eet.
MamavanIJ, wat fijn dat je test steeds donkerder wordt! Ik heb maar 1x getest haha heb die drang nooit zo gehad eigenlijk. Maar als je dat wel hebt zou ik gewoon blijven testen hoor! Als je dat gerust stelt. 
Gefeliciteerd Mar loes! Wat fijn he zo'n kloppend hartje. Ik vond het echt wonderlijk wat er allemaal al op en aan zit. 
Mamoetje, wat fijn dat je dezelfde VK hebt nu. Dat is echt heel lief. Succes nog met wachten! Duurt zo lang he.. 
Nu je het zegt, ik heb het ook best veel warm ja. Terwijl normaal ben ik best een kouwelijk persoon.
Jacw, niet te streng voor jezelf hoor. Jij bent ook belangrijk en als jij niet eerst voor jezelf zorgt kun je ook niet voor je zoontje zorgen. Hopelijk betert het snel voor je! Voor nu gewoon even accepteren en misschien uitleggen aan je zoontje? Ze begrijpen al zoveel op hun leeftijd. 
Efje, wat spannend he dat wachten! Volgens mij kan elke zwangerschap weer helemaal anders zijn. Probeer ook een beetje te genieten alvast :)
Gefeliciteerd BiancaVosje! 
Succes nog met wachten Gebr219! Lekker rusten als het kan.
Hier gaat het goed, weinig misselijk meer en voel me eigenlijk heel prima. Aftellen naar volgende week dan gaan we het al aan onze familie vertellen. Zo leuk!

Mijn vriend (viert dan zijn verjaardag) heeft een soort van verhaal bedacht, hij is meubelmaker/ontwerper dus gaat zo vertellen dat hij een heel belangrijk en groot project heeft aangenomen. En dat hij daarbij wel wat hulp kan gebruiken van ooms, tantes, opa's, oma's etc :) 
Ik denk ik dan de echo nog uit print ofzo en op een stuk hout plak zodat we dat dan kunnen omdraaien. 
We hebben er echt veel zin in haha.
Is hier al iemand die al iets heeft bedacht om het mee te vertellen?

@IsaV
IsaV schreef:

Mijn vriend (viert dan zijn verjaardag) heeft een soort van verhaal bedacht, hij is meubelmaker/ontwerper dus gaat zo vertellen dat hij een heel belangrijk en groot project heeft aangenomen. En dat hij daarbij wel wat hulp kan gebruiken van ooms, tantes, opa’s, oma’s etc ? Ik denk ik dan de echo nog uit print ofzo en op een stuk hout plak zodat we dat dan kunnen omdraaien. We hebben er echt veel zin in haha.
Is hier al iemand die al iets heeft bedacht om het mee te vertellen?

Wat een leuk idee! Wij willen het met Vaderdag aan de opa’s en oma’s vertellen. Ik ben dan als het goed is 10 weken, en heb de 2e echo dan net gehad. Voor de rest van de familie en vrienden houden we het nog even geheim. Ik heb iemand gezien die heel mooi kan tekeken en wil eigenlijk een foto/tekening bestellen waarop we als gezin van 4 staan, en deze dan als cadeautje geven..
Onze zoon is al 8 en hiervoor hebben we een soort rebus/speurtochtje bedacht. Gewoon thuis, waar de uiteindelijke oplossing dus is dat er een broertje of zusje bij komt!
Vooral naar zijn reactie ben ik enorm benieuwd want hij droomt hier al jaren van!

Leuk idee isaV

Mamaliessie, ben benieuwd hoe je zoon reageert!
Die van ons is vandaag 7 geworden. En die vraagt er ook al een tijdje om. We zitten eraan te denken om het hem gewoon te vertellen omdat ik vaak s ochtends zo misselijk ben. Maar ben bang dat hij het totaal niet geheim kan houden in zijn enthousiasme.
Bij mijn vriendinnen vertel ik het gewoon rond de 12 weken.

En mijn collega's vertel ik het nog aan iemand die helaas moeilijk zwanger kan worden. En daarna had ik een leuk idee gevonden om een echo op het prikbord op te hangen en dan de overige collega's en bewoners te laten raden van wie het is.

Aangezien er 4 nog jongere meiden zijn. En de bewoners vaak zeggen die krijgt eerst een baby en dan die. Maar mij hebben ze nog nooit opgenoemd. Omdat ze het bij mij niet verwachten. En mijn bewoners houden wel van een lolletje dus denk dat het wel leuk is om het op deze manier te doen.

Terug
Bovenaan