Januari 2023

[quote quote=10557566]Leuk idee isaV

Mamaliessie, ben benieuwd hoe je zoon reageert!
Die van ons is vandaag 7 geworden. En die vraagt er ook al een tijdje om. We zitten eraan te denken om het hem gewoon te vertellen omdat ik vaak s ochtends zo misselijk ben. Maar ben bang dat hij het totaal niet geheim kan houden in zijn enthousiasme.
Bij mijn vriendinnen vertel ik het gewoon rond de 12 weken.

En mijn collega's vertel ik het nog aan iemand die helaas moeilijk zwanger kan worden. En daarna had ik een leuk idee gevonden om een echo op het prikbord op te hangen en dan de overige collega's en bewoners te laten raden van wie het is.

Aangezien er 4 nog jongere meiden zijn. En de bewoners vaak zeggen die krijgt eerst een baby en dan die. Maar mij hebben ze nog nooit opgenoemd. Omdat ze het bij mij niet verwachten. En mijn bewoners houden wel van een lolletje dus denk dat het wel leuk is om het op deze manier te doen.
[/quote]Wat leuk, gefeliciteerd met je zoon.
Dat zelfde hebben we bij ons dus ook, we zijn vrijwel zeker dat hij zijn mond niet kan houden. Daarom vertellen we het hem net iets voor dat de opa's en oma's het te horen krijgen!

Haha wat een leuk idee, van dat prikbord! Vooral als ze al regelmatig aan het speculeren zijn wie en wat! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Je moet dan ook je lach maar in kunnen houden om jezelf niet gelijk te verraden haha (Zou ik wel hebben).
Ik zag laatst ook een leuk idee met cupcakes waarbij iemand aan de binnenkant van de doos een echo heeft geplakt en de tekt eet op want mijn mama wilt niet de enigste zijn die dikker wordt!

Dank je wel!
Ik kan best goed mijn lach in houden gelukkig!
Cupcakes is ook een leuk idee!
Helaas vanwege veel diabetes bewoners en sommige kunnen ook niet lezen kan ik dat soort dingen niet doen. Ik hoop gewoon dat alles goed mag gaan en ik het rond 28 juni kan vertellen!

Wat een leuke ideeen allemaal Mamaliessie en Tikanw!
Gefeliciteerd met je zoon Tikanw!
Is het vanwege de kans op een miskraam dat jullie het pas bij 12 weken vertellen? 

Ja daarom vooral bij mij IsaV! Ik val volgens alle cijfers in de risicogroep. 35jr sept. 36jr en aan de zwaardere kant. Dan loop ik gewoon meer risico's zeggen ze.
Dus daar ben ik gewoon wat voorzichtiger mee.
Maar probeer gewoon positief te blijven en zeg gewoon dat alles goed is.

[quote quote=10557647]Wat een leuke ideeen allemaal Mamaliessie en Tikanw!
Gefeliciteerd met je zoon Tikanw!
Is het vanwege de kans op een miskraam dat jullie het pas bij 12 weken vertellen? [/quote]Bij mij wel, ook vanwege de vorige miskraam. En niet dat het na de 12weken niet mis kan gaan, die kans is er natuurlijk altijd.. Maar voor mijn eigen gevoel zit ik rond die 12/13 weken net wat veiliger. De familie vertellen we het dus wel iets eerder..

Ook wij hebben al een idee hoe we het gaan vertellen: ik heb rompertjes gekocht met de tekst: Congratulations, you're going to be grandparents! voor de opa's / oma's en voor onze broers met aanhang: Surprise! Hello auntie and uncle! 
We hebben woensdag de eerste echo (7 weken) en willen wss ook wat langer wachten met vertellen ivm 2 eerdere MK. Ligt er ook beetje aan wanneer de tweede echo zal zal, wanneer het wordt.
Ik ben nu wel regelmatig misselijk, gelukkig nog niet hoeven overgeven. Heel vaak wat menstruatie-achtige krampen en mijn borsten zijn super gevoelig en al een stuk groter. En mijn onderrug is killing me. Ik ga ervan uit dat dit allemaal positief is, bedacht me al dat mijn vorige MK ik niet zover ben gekomen in de zwangerschap dan nu.

Whatername Super! Elke dag is er weer 1! En leuk idee, de rompertjes! Ik heb zelf niet zo veel kwaaltjes vooralsnog (gelukkig!), beetje misselijk af en toe en 's avonds wel echt moe. Ik hoop maar dat het allemaal goed gaat daarbinnen. ? Wij hadden eerder ook een miskraam en zodra de kwaaltjes iets minder of anders lijken te worden, word ik daar toch wat onzeker van...  
Wij hebben het een aantal mensen al heel vroeg verteld, maar dat is ook omdat zij nauw betrokken zijn geweest bij het IVF traject. Dan vragen ze toch al continu hoe het gaat. ?
Ik wil het te zijner tijd bekend gaan maken door een foto van m'n dochtertje denk ik met een shirt aan, waarop staat: only child (en daar staat dan een streep doorheen) en eronder: big sister! Misschien nog een letterbord erbij waarop staat: hè moet ik nou echt al m'n speelgoed gaan delen? Iets in die trant. Weet nog niet zeker. Vorige keer hadden we alle IVF medicatie in een hartje gelegd met daarin de echo en een rompertje.
Volgende week lekker even een midweekje weg naar Limburg en daarna eindelijk de echo. ??
Hoe gaat het verder met iedereen? ☺️

Wat een leuke manieren om het te vertellen! Wij hebben nog niks bedacht, eerst maar eens de echo volgende week, maar waarschijnlijk doen wij ook wel iets met ons dochtertje qua shirtje of foto ofzo.

Spanning stijgt wel hoor, voel me echt met vlagen hartstikke zwanger en op andere momenten weer totaal niet. Omdat dit de 2e zwangerschap is, heb ik wel meer afleiding maar toch!

Hopelijk gaat t met iedereen goed!

Terug
Bovenaan