Januari 2023

Ik mag me voorzichtig aansluiten voor ons eerste kindje. Ik heb net een vrij donkere positieve vroege test gehad (2dagen voor nod). Ik ben wel wat voorzichtig omdat mijn vorige zwangerschap een MA was. De test is nu wel al donkerder dan de test van vorige keer, terwijl dat op nod was (was ook een vroege hadden geen andere). Klachten zijn heel anders, vorige keer had ik al voor nod last van mijn borsten, nu nog niet. Vooral last van mijn onderrug en lucht :p Heel spannend dus! Fijn om te lezen dat hier al een paar eerste echo's goed waren!

Vanmiddag de 2e echo gehad, nu bij de gynacoloog. 
Alles zag er nog steeds goed uit. Ben nu ongeveer 7+3. De planning staat al lekker vol geboekt tot de 20 weken haha. De vermoeid heid is gelukkig al wel ietjes minder en verder heb ik helemaal geen klachten, dus vergeet soms zelfs dat ik zwanger ben?

Hi ben een paar dagen niet meer online geweest en ik heb een hele hoop om terug te lezen ?

Gister avond hebben we de eerste echo gehad en een sterk kloppend hartje gezien wij zagen het al kloppen voor de verloskundige het aan kon wijzen ?
Ik ben nu 7 weken en 1 dag.

Intussen weten de opa's en oma's het en de ooms en tantes. We hebben voor de opa's en oma's kistjes gemaakt met slabbetjes en rompertjes erin met een tekst erop waar opa en oma in voor komen, daar een speentje bij gelegd en een briefje met de tekst jullie kunnen mij nog niet horen, jullie kunnen mij nog niet zien maar willen jullie dit voor mij bewaren misschien? Mijn mama gaat het in de toekomst gegarandeerd een keer vergeten (ja zo vergeetachtig ben ik wel ?)

Iedereen is tot nu toe blij. Al zijn er wel een paar zware hoofden wat betreft alle aanpassingen. Een 4e en een nakomertje. Wat betekent alle spullen opnieuw aanschaffen er moet een 7 persoons auto komen en we zijn begonnen met verbouwen om een xtra slaapkamer te creëeren.
Daar hebben de opa's en oma's wel van gezegd wat doen jullie jezelf nog aan.

Kwa kwaaltjes ben ik ontzettend moe!!!!!
En gaat mijn misselijkheid op en neer. Ik werk in de thuiszorg wat ervoor zorgt dat ik soms met geuren in aanmerking kom waar ik echt kotsmisselijk van wordt en net niet over mijn nek ga. Niet erg fijn als je aan het werk bent. Maar hopelijk is dat nog een paar weken en neemt het dan af.

Hier ontzettend misselijk de afgelopen dagen en voel me echt beroerd er door..
Ook meerdere keren spugen op een dag.

Ik maak me echt wel een beetje zorgen nu.
Had net wat bruinverlies met afvegen.. ik hoop maar dat alles goed gaat..
Moet vanavond toch naar de VK. Dus ik wacht het even af. Mijn man is het daar niet mee eens en wil dat ik nu bel.

We hebben het net mijn zoon verteld omdat hij mij alleen maar misselijk ziet en zag spugen..

@tikanw
Dat vele misselijk en spugen is juist een goed teken, hoe vervelend ook. En bruin bloed verlies is in mijn ervaring helemaal niet erg. Je kan zelfs helder bloed verliezen. Door de druk van het overgeven kan er heel makkelijk een vaatje springen. Bij mijn eerste heb ik regelmatig bloed verlies gehad. Oorzaken waren altijd.  Over geven, optiepatie, inwendige echo, sex. Pas rond 11 weken had ik er toen geen last meer van.
Nu bij de 2e ook 1 keer bloed verlies gehad helder rood met zelfs een stolsel, dag ervoor buikgriepje gehad. En heb nu ook al 2 goede echo's gehad. 7+4 vandaag 

We wachten het wel gewoon af..
Kan van alles zijn inderdaad.

Heb dit zelf nog nooit meegemaakt. Zowel evt. miskraam niet als bruin of bloedverlies tijdens de zwangerschap.
Dus ik vind het gewoon wel spannend. Maar als het zo is dan is dat heel verdrietig en is daar helaas niks aan te doen.

He bah, altijd vervelend bloedverlies! Bruin bloed is oud bloed toch en dus waarschijnlijk niets om je zorgen over te maken. Maar snap dat je in spanning zit, fijn dat er voor vandaag al een afspraak stond.

Zelf hier, net als in m'n vorige zwangerschap, na de seks wat licht bloedverlies, ook altijd even schrikken, maar is vaak niet veel meer dan een paar druppels.

[quote quote=10558597]We wachten het wel gewoon af..
Kan van alles zijn inderdaad.

Heb dit zelf nog nooit meegemaakt. Zowel evt. miskraam niet als bruin of bloedverlies tijdens de zwangerschap.
Dus ik vind het gewoon wel spannend. Maar als het zo is dan is dat heel verdrietig en is daar helaas niks aan te doen.

[/quote]Wat bloedverlies bij het afvegen kan over het algemeen niet echt kwaad.
Je baarmoedermond is xtra doorbloed waardoor er bij het minste of geringste aan druk door bijv. Niezen, seks enz. Een adertje kan springen.
Wanneer het bloedverlies gepaard gaat met zware buikkrampen en meer bloedverlies moet je je zorgen gaan maken.
Vanavond gewoon even aangeven bij de verloskundige en ook zij zal je wel geruststellen.

Terug
Bovenaan