Januari 2023

Ik heb dus blijkbaar collega's die hun mond niet kunnen houden.. Altijd fijn als je mensen in vertrouwen neemt omdat je kotsmisselijk staat te werken. Er gaat dus al in de rondte dat er dus iemand zwanger is maar ze niet weten wie...
Nu voel ik me dus genoodzaakt om het tegen mijn manager te vertellen. Aangezien ik wil dat ze het van mij hoort en niet via het roddelcircuit.. Zoals vaak dingen gaan bij ons helaas.
Ik baal hier best wel van hoor!! Met 9weken vertellen vind ik echt te vroeg eigenlijk..

Hallo mama's to be! Ik kwam net deze topic tegen. Jullie zijn al een tijdje geleden begonnen, dus ik heb niet alles meegelezen. Maar wat leuk om met andere aanstaande moeders te kletsen en sparren! Als ik het goed heb ben ik uitgerekend op 23 januari 2023. Op 17 juni heb ik mijn eerste echo. Heel herkenbaar om te lezen hoe ontzettend spannend het is om daarop te moeten wachten. Je gaat je toch van alles in je hoofd halen.. Ook moeilijk om het nog niemand te kunnen vertellen. Onze ouders gaan we het mogelijk aankomend weekend vertellen. Voor de rest willen we tenminste tot na de echo wachten, maar eigenlijk tot 12 weken toch wel. Merk nu al dat je soms wel in lastige situaties komt, zeker als je je zwangerschap nog niet bekend kunt/wil maken

@Tikanw Jeetje wat rot zeg. Ik begrijp ook echt niet waarom sommige mensen denken dat ze het (privé) nieuws van iemand met anderen moeten gaan delen..

Nou hier sinds een tweetal dagen wat ziekjes. Dinsdag coronatest gedaan en negatief, vanmorgen weer gedaan en gelijk super positief. Voel me sinds gistermiddag ook echt belabberd. Super dikke keel en 38,5+ graden koorts. Hoop zo dat dit geen invloed heeft op mijn zwangerschap. Daar ben ik nog het bangst voor..  Net met de vk gebeld en die zegt slik paracetamol nu tegen de klachten, maar ook dat doe ik liever niet. Hopelijk zijn de klachten snel houdbaar..

Mamaliessie  17 mei ❤
Radijsje  17 mei ❤
JessieL   17 mei ❤
Jacw      17 mei ❤ ❤
Gebruiker219  17 mei ❤
IsaV        18 mei ❤ 1 januari 2023
Mar loes 19 mei ❤ 2 januari 2023
Cillatje    23 mei ❤ 9 januari 2023Vhs 23 mei  ❤
Whatsername 25 mei ❤ 13 januari 2023
NCY        27 mei  ❤ 14 januari 2023
Tikanw   28 mei  ❤ 8 januari 2023
Gebruiker147 30 mei ❤ 8 januari 2023
Efje 30 mei ❤
FvS 3 juniMamoetje 3 juniMamavanIJ 8 juni
PeggyLove 17 juni 
Gebr291 12 januari
BiancaVosje 29 januari

gebruiker291 Gefeliciteerd! Wij hebben het al verteld aan familie en vrienden toen we 9 weken waren. Wel vroeg maarja we zien het wel. Het was een mooi moment en iedereen was bij elkaar dus daar hebben we gebruik van gemaakt. :)
MamavanIJ, volgens mij is dat heel normaal hoor dat alles al wat uitbuikt. Ik heb het zelf ook al terwijl het mijn eerste is en ben pas 9,5 week. Mijn broeken zitten nu al niet meer fijn. 
Mirtheblok, welkom en ook gefeliciteerd!
Tikanw wat ontzettend naar dat je collega's het niet stil konden houden :( Denk je dat je je manager niet in vertrouwen kan nemen? Anders zou je toch nog best even kunnen wachten? Je moet niks he. 
Gefeliciteerd en spannend hoor PeggyLove ! Heb je al een speciale manier in gedachte om het te vertellen aan jullie ouders?
Whatsername, getver dat is wel shit. Niet wat je wilt in het begin van je zwangerschap. Maar goed ook dat komt wel weer goed :) beterschap! Zou je niet beter paracetamol pakken zodat de koorts lager is? Denk dat dat wellicht slechter is dan de paracetamol zelf. Maar dat is mijn idee en ik heb geen idee of het waar is haha. 
Hier gaat alles nog goed, gisteren is er een Doula bij ons geweest voor een gesprek en dat beviel erg goed.
Het intake gesprek bij de verloskundige vond ik echt verschrikkelijk namelijk. 
Wij gaan dus wel met een Doula werken, echt zoveel fijner en ik denk dat het me heel veel vertrouwen gaat geven.
Hadden jullie er al wel eens van gehoord?

Hallo iedereen,
Ik sluit ook graag aan. 23 april laatste menstruatie gehad, op 17 mei 1e positieve test in handen!
Volgens eigen berekeningen uitgerekend op 24 januari 2023 van ons 2e kindje. We hebben al een zoon die over 2 weken 4 wordt.
Onze 1e echo staat gepland op 9 juni, dus nog even afwachten! Wel reuze spannend allemaal na 2 miskramen vorig jaar?.
De kwaaltjes zijn hier ook al lekker aanwezig; misselijk, moe, pijnlijke borsten.

@IsaV Wij wonen in Brabant (mijn vriend is ook in Brabant geboren. Ikzelf niet, maar mijn vader wel) en hebben laatst een "Brabants" rompertje en een shirtje gekocht. Op het rompertje staat een rood-wit geblokt hartje en "Brabant" en op het shirtje staat: "Ik heb'r noit vur gekozze um Brabander te worre... Ik haj gewoon gruwelijk veul geluk!" Ik denk dat wij die meenemen en dan zeggen: Ohja, we hebben nog wat kleren gekocht die we willen laten zien. Dat doen we wel vaker als we iets nieuws hebben gekocht dat we het even aan elkaar laten zien namelijk. Hopelijk zijn ze dan blij verrast ? En we hebben ook een boekje van Nijntje opa en oma Pluis gekocht die we hen kado doen. En dan de Brabantse versie, wij vonden 'm zelf wel erg grappig ?

Terug
Bovenaan