Januari 2023

Hoii. Ik ben nu 6 weken en 5 dagen, en ook uitgerekend op 27 januari als het klopt zoals het is.

Ik was namelijke meteen na de pil zwanger dus heb nooit mijn normale cyclus gekend.
Het is me eerste dus erg spannend allemaal

Pfieuw! Wij hebben net een goede echo gehad! Ik was heel zenuwachtig en toen liep de arts ook nog eens 40 minuten uit. Ja hoor, ik wacht wel even. ?
Baby meet precies 7 weken en 2 dagen, zoals verwacht en had een krachtige hartslag! ? 
Zo opgelucht.... op naar de volgende! 

Wat fijn @mamavanIJ! En gefeliciteerd Gebruiker! Ik ben nu ook 7 +2 (denk ik tenminste). Volgende week vrijdag heb ik pas mijn eerste echo. Ik begrijp jullie spanning, zelf vind ik het ook erg spannend. Eerste zwangerschap, eerste echo, eerste echte teken van leven/dat het goed zit hopelijk.. En wat duren die weken ineens lang dan zeg.. ?

Hallo dames gisteren de echo gehad, hartje klopt prima en ben vandaag 8+3. Uitgerekend 15 januari. Wij zijn enorm blij hiermee. Heb wel extra bloed geprikt ivm vermoeidheid en zoals vorige keer met de zwangerschap kan het eigenlijk 3 dingen zijn: schildklier, ijzer en HB. Even afwachten.  Mijn bloeddruk is ook altijd laag geweest gemiddeld 100 over 60 en soms lager dus dat helpt natuurlijk ook niet mee ? Dus ik rust tussendoor lekker uit wat ook wel kan want heb nu nog anderhalve week vakantie. Is wel lastig soms met mijn zoon van 2,5 maar ach ? Fijn ook om te lezen dat andere goede echo's hebben met kloppende hartjes ♥️♥️    

Mamaliessie  17 mei ❤
Radijsje  17 mei ❤
JessieL   17 mei ❤
Jacw      17 mei ❤ ❤ 6 januari
Gebruiker219  17 mei ❤
IsaV        18 mei ❤ 1 januari 2023
Mar loes 19 mei ❤ 2 januari 2023
Cillatje    23 mei ❤ 9 januari 2023Vhs 23 mei  ❤ 15 januari 2023
Whatsername 25 mei ❤ 13 januari 2023
NCY        27 mei  ❤ 14 januari 2023
Tikanw   28 mei  ❤ 8 januari 2023
Gebruiker147 30 mei ❤ 8 januari 2023
Efje 30 mei ❤
FvS 3 juniMamoetje 3 juni ❤Genr699 7 juni 24 januari 2023MamavanIJ 8 juni ❤PeggyLove 17 juni Gebr291 12 januari
Gebr040 27 januariBiancaVosje 29 januari

Wat een opluchting Mamoetje, Vhs en MamavanIJ! 
Vhs, kun je daar iets aan doen als die waardes niet goed zijn? Wel erg vervelend zeg. Weet je inmiddels al iets?
Mamoetje, wat handig dat je dan meteen kan zien dat het van je darmen komt. Hopelijk kun je het positieve gevoel fijn vasthouden :)
Gefeliciteerd gebr040! Idd spannend he die eerste keer. 
Succes alvast voor morgen Preggylove.
Jacw, hier ook al een flinke buik met 10,5wk en het is mijn eerste kindje. Had ik niet echt verwacht maar pas de meeste broeken al niet meer. Los het nu op met een elastiekje en had wel iets handigs gezien op bol.com waarmee je net een extra stukje spijkerstof hebt. Ideaal lijkt me.
Iemand ervaring hiermee?
cillatje, wat leuk, bijna vertellen :)
Kiezen jullie trouwens allemaal voor de extra echo's rond 13 en 16 weken? Wij gaan die skippen. Ik vind het niet fijn al die controles. 
Gewoon de termijn echo (volgende week) en de 20 weken en dan vind ik het wel prima. Wel nog de NIPT denk ik.

Hoi allemaal,
ik denk ik ga ook eens een forum opzoeken om ervaringen te delen en in eerste instantie even mijn verhaal te kunnen doen. Want wat is het spannend om zwanger te zijn!

Ik heb gisteren bij 8w+4d een goede echo gehad gelukkig :) Volgens een online berekening zou ik dan ongeveer 17 januari uitgerekend zijn.
De afgelopen weken zijn alleen zenuwslopend geweest en ik heb daar wel een knauw van gekregen merk ik. Ik vind het dan ook nog best lastig om nu vertrouwen in mijn lijf te krijgen en te genieten van de goede echo gisteren.

Ik heb namelijk in april een derde terugplaatsing gehad (IVF) en mijn voorraad eitjes is erg laag bleek, dus ik vond het heel spannend aangezien ik snel door mijn pogingen heen ging zo.
Toen ik 7 mei een positieve test had was ik dan ook dolgelukkig!! Helaas hield die blijdschap maar een paar uur aan, want enkele uren na de test kreeg ik plots bloedverlies. Ik vreesde meteen het ergste en het bloedverlies bleef aanhouden. Toen het later in die week nog erger werd (ook met stolsels) en ik ernome krampen kreeg was ik er dan ook heilig van overtuigd dat ik een miskraam had gehad.

Ik bleef maar wat bloedverlies houden (wel werd het minder) maar mijn symptomen namen toe zoals misselijk en zere borsten. Ik dacht dat mijn lijf me voor de gek hield.
Twee weken geleden op maandag had ik (bij 6 weken) een echo, eigenlijk vooral met het idee te kijken of alles 'weg' was, wat bleek er zat gewoon een dooierzakje en een vruchtje! Dus mijn emoties gingen alle kanten op. Ze konden nog niet zien of het vruchtje een kloppend hartje had, dus vorige week maandag mocht ik weer terug voor een echo. Toen kreeg ik dubbel nieuws; het hartje klopte namelijk maar het vruchtje was eigenlijk te klein. Ik zou een dag of 5 achter lopen (en aangezien ik IVF heb gehad was de datum van de bevruchting met zekerheid bekend). Pff.. ik had het daar heel zwaar mee afgelopen week moet ik zeggen. Zo onzeker allemaal, je weet gewoon niet waar je aan toe bent.

En nu mocht ik dus gisteren weer terug, weer een kloppend hartje gezien en de foetus was een ruime centimeter gegroeid. Nu was ie met 8,5 week 18mm. Zo bijzonder om te zien!
Ik vind het alleen doodeng en ben alsnog zo bang dat het misgaat.. Toen het in het begin na de positieve test zo snel mis leek te gaan kreeg ik zo'n klap dat ik nu merk dat ik nog niet superblij durf te zijn.
Zodra ik even geen of minder symptomen voel ben ik meteen bang, en als ik ineens weer buikpijn heb (heb ik best veel al afgelopen 2 weken) ben ik ook weer bang, normaal ben ik niet zo labiel haha. Vreselijk!

Wat zal ik blij zij als ik enkele weken verder ben en bij de termijnecho alles gewoon goed is. :)

Terug
Bovenaan