Januari 2023

Ik had vanochtend ook de termijnecho. Het was dus inderdaad onze eerste echo, dus extra spannend of het gezond zou zijn. En jawel, alles ziet er goed uit en zit erop en eraan... bij allebei, want het zijn er TWEE. :O
Dat was even schrikken! De echoscopist vermoedt een eeneiige tweeling vanwege de dikte van het vlies tussen de kindjes in, maar ik ben meteen doorverwezen naar de gynocoloog, die kan dat bevestigen. Volgende week woensdag kan ik daar terecht. Betekent ook dat dit een zwangerschap met indicatie is en ik dus niet meer bij de verloskundige zal lopen, maar bij de gynocoloog. Mijn gedroomde thuisbevalling kan ik ook wel op mijn (straks dikke) buik schrijven. ;)
Nu we van de eerste schrik zijn bekomen vinden we het eigenlijk wel heel leuk en bijzonder. Het wordt mogelijk een pittige zwangerschap en sowieso een pittige tijd daarna, met 2 new borns, nog los van alle logistieke uitdagingen. Maar we gaan het wel redden. En zeker op de langere termijn zie ik wel voordelen (we zijn wel in één keer klaar... haha).
Betekent ook dat ik januari niet ga halen. De uitgerekende datum is gezet op 7 januari, maar tweelingen komen meestal rond de 36/37 weken al of worden uiterlijk met 38 weken gehaald. 
IsaV & Mar loes Fijn dat jullie echo's goed waren! En toch beide terug naar december, hoewel het zo aan het einde van de maand nog alle kanten op kan. :) Blijven jullie wel in dit topic of stappen jullie over naar het december 2022 topic? 

Oh wauw een tweeling! Wat bijzonder zeg. Snap dat jullie even geschrokken waren, maar tegelijkertijd is het ook wel echt fantastisch. Het loopt voor jullie nu even allemaal anders, geen vk meer en idd geen thuisbevalling.

Fijn ook allle andere goede echo's! Toch een paar december baby's, al weet je het maar nooit haha, misschien wachten ze toch mooi tot januari ?

Wauw wat een reacties weer als je een tijdje weg bent van het forum. Wij hebben vandaag een tweede echo gehad, zou rond de 10 weken zijn (9+5) maar vandaag weer een dag zwangerschap achteruit gezet naar 9+4, dus uitgerekend 14 januari. Wel weer een goed kloppend hartje gezien en een "Smartie" die niet stil kon blijven liggen. Super leuk om de armpjes en beentjes al te zien bewegen, terwijl Smartie nog geen 3 cm groot is.

Wij gaan het as zondag aan onze directe familie vertellen, op Vaderdag. We hebben rompertjes met tekst erop besteld en doen daar een echo foto bij. Heb het vanavond al aan 2 goede vriendinnen verteld, kon me niet meer stil houden. Die waren super enthousiast. Ikzelf kan ook om alles huilen momenteel, dus ook ikzelf had traanogen. 

Over iets minder dan twee weken mag ik alweer voor een echo, op 28 juni. Dit omdat ik nu nog geen 10 weken was en ze de NIPT dan nog niet konden aanvragen ofzo? 13-weken echo hebben we ook al ingepland op 12 juli. Spannend allemaal, maar krijg wel steeds meer vertrouwen nu. Was heel bang dat mijn Corona besmetting van afgelopen periode de ontwikkeling stop had gezet, maar lijkt allemaal goed te zijn gegaan :)

Hee Allemaal,
Aangezien ik nog niet wist of ik in januari of februari was uitgerekend, heb ik even gewacht met schrijven in januari of februari topic. Gisteren de intake bij de verloskundige gehad en direct een inwendige echo. Het hartje klopte en blijkbaar ben ik 29 januari uitgerekend, ik ben nu 7+5 weken.
In 2016 hebben ze bij mij PCOS vastegesteld. Ik had toentertijd cyclussen van soms wel 100 dagen. Sinsdien heb ik geen pil meer geslikt en nadat ik wat ben afgevallen werden mijn cyclussen ook beter, tussen de 30 en 40 dagen. Ik heb het zijn beloop gelaten en als ik zwanger zou raken, dan zal het zo moeten zijn. Dit is nu dus het geval en het is uiteraard harstikke welkom. Alleen is het niet helemaal goed gepland (risico van het vak ;)), aangezien ze op dit moment ons huis aan het bouwen zijn en nog niet bekend is wanneer het klaar is.
Het lijkt me erg leuk om met jullie te kletsen en om te horen hoe het bij/met jullie gaat.
Veel liefs,
Shauni

Ik zat in de eerste instantie al in de december 2022 topic omdat ik zelf al dacht dat het rond 30 december zou zijn. Toen toch de eerste echo ineens naar 2 januari en nu toch weer december ;) ik blijf ook gewoon in deze topic, vind het veel te leuk om iedereen zijn verhalen te lezen!

En jeetje wat bijzonder een tweeling, snap dat het schrikken is, maar inderdaad ook ontzettend leuk! Hopelijk heb je een goede zwangerschap :)

@ Ignelle : wauw, dat zal even schrikken zijn geweest. Maar wat fijn dat er 2 kleine hummeltjes met een mooi kloppend hartje in je buik groeien. Extra speciaal. Hopelijk voel je je een beetje goed!

Aan alle andere nieuwe Mama's : gezellig, Welkom! En natuurlijk gefeliciteerd! Ook voor jullie wat fijn, al die goede echo's en groeiende kindjes!

We hebben een app groepje met een aantal mama's als je zin hebt om daarin mee te kletsen dan vooral lekker doen! Je kunt je mobiele nummer sturen naar januaribaby2023@outlook.com!

Hier afgelopen dinsdag de termijn echo gehad en meteen de nipt test gedaan. 
De echo zag er weer heel goed uit, kleintje was lekker druk aan het bewegen ahaha net als grote broer toen.
Ben 1 dag vooruit gezet de uit gerekende datum is nu 5 januari. 
28 juni de 13 weken echo?

Terug
Bovenaan