Januari 2023

Hier ga ik niet mee doen met Mvm. Vind het echt een goed doel hoor. Alleen als ik iedere keer zo misselijk ben en moet spugen is dat echt geen pretje met de geur van urine.

Zo wat heerlijk zo lang slapen. Ik ben sowieso een slechte slaper. Maar dat is nu nog meer.
Ben gewoon best wel onzeker (hormonen denk ik) of alles wel goed gaat. En ondertussen lekker "stressen" over wat er in huis allemaal nog moet gebeuren haha.

Wij hebben omdat onze zoon bijna 7 is op de box na geen spullen meer dus straks alles weer opnieuw aanschaffen.
Dus zo nu en dan ben ik al lekker aan het kijken en ideetjes aan het opdoen.
Doen jullie dat stiekem ook al een beetje?

Oh nee dat snap ik helemaal. Die chemische lucht uit de flessen is ook niet heel fijn als je misselijk bent. 
Wel logisch denk ik die onzekerheid hoor. Dat heeft iedereen volgens mij. 
Ik heb al een pinterest bord voor de babykamer en baby kleding haha verder wacht ik nog even op de echo en ik hoop dan meer info te krijgen over wat ik allemaal nodig heb.
Ben al overwhelmed genoeg dus nog even rustig aan :)

TIKANW
Hier geen moeders voor moeders. Heb in mijn eerste zwangerschap mee gedaan en dat was zo'n stress iedere keer en dan hebben we het nog niet over de geur van de flessen.
Ik heb een tijdje terug ook een artikel gelezen dat ze de hormonen niet perse meer uit de urine hoeven te halen. Of dit waar is geen idee ??‍♀️

Wij moeten ook helemaal opnieuw beginnen kwa spulletjes. De jongste hier in huis is ook 7 en heb 5 jaar geleden alles weg gedaan met de gedachten klaar te zijn. Wist ik veel dat ik daar een paar jaar later heel anders over zou denken?.
Ik ben dus vrolijk 2e hands aan het kijken hier wordt het t 4e en tevens laatste kindje hierna mag mijn man zich laten knippen.
En mijn ervaring is dat voor de tijd dat het gebruikt wordt het zonde is om alles nieuw te kopen.
Afgelopen week heb ik voor een heel leuk prijsje de kinderwagen van marktplaats gehaald. Was voor de fun aan het kijken en zeg in mezelf oh die ziet er wel verdomd goed uit voor dat geld. Waarop mijn man zegt dan ga het halen ? dus voorlopig dient het kantoor voor manlief als stalling gezien we hier eerst het huis moeten gaan verbouwen voor een extra slaapkamer.

Cillatje.
Wij doen ook alles 2de hands hoor! Zitten echt prima spullen tussen. En ik vind het niet erg als ik meubeltjes moet schilderen ofzo
Wat voor kinderwagen heb jij gekocht?
Wij hadden bij onze zoon een Joolz. Prima wagen, maar heb nu in mijn hoofd dat ik luchtbanden voor en achter wil. Omdat die kleine wieltjes ontzettend hard slijten. Ik wandel veel met de hond en ook zelf.
Zat nu te denken aan een Bugaboo ofzo. Maar die vind ik best laag en wij zijn beide lang.
Maar voorlopig wacht ik nog even met kopen enzo eerst maar eens echo's en 12 weken afwachten. Daarna mag ik los haha

Wil iedereen straks ook het geslacht weten? Wij wel vindt het wel zo handig qua spulletjes en kamertje

MoedersvoorMoeders weet ik nog niet of ik dat wil.. Ik wil iig ook eerst de 8-weken controle afwachten. Afgelopen 2 zwangerschappen ging het bij 6,5 weken mis. Ik denk dat ik pas na het horen van de hartslag hopelijk wat meer rust kan vinden qua stress. 
Daarom heb ik ook nog niet echt gekeken naar spullen. Ik heb nog wel wat babykleertjes in huis die ik als kraamcadeautjes gekocht heb, maar verder nog niks. Ik ben ook bang dat ik me weer helemaal "verlekker" met spulletjes en het dan weer mis gaat. Wil mezelf dat dan besparen, tot ik wat meer zekerheid heb.
Geslacht weten zijn de meningen over verdeeld. Mijn man wil het niet weten, ik wel. Maar wederom: eerst gezond de eerste controles door, dan zien we wel wat we gaan doen.

Hoi dames! Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik sloeg aan op de titel en de eerste berichten. Ik ben namelijk ook voor het eerst zwanger en eerste dag laatste menstruatie 3 april! Wat fijn om hier meer dames te ontmoeten die in dezelfde fase zitten. Ik lees al van alles waar ik ook mee bezig ben, maar waarvan ik niet weet met wie ik het moet bespreken.
Ik vind het heel erg spannend. Ik kan het eigenlijk niet echt bevatten. Eergisteren twee testen gedaan en allebei direct een dikke blauwe streep. Ik heb me ingeschreven via de website bij een verloskundige, maar ze hebben me nog niet gebeld. Ik twijfel nu al of ik dan wel bij die praktijk wil, als ze niet meteen bellen... Is dat overdreven?
Ik heb niet zoveel symptomen. Af en toe krampen helemaal onderin mn buik en mn borsten zijn wat zwaarder en gespannen, vooral 's avonds. Maar ik ben niet echt moe en ook niet misselijk.. 

Dit is mijn / ons eerste kindje en eerste zwangerschap.. Ik kijk ontzettend uit naar de echo, al ben ik er ook wel een beetje bang voor. 

Ha dames,
Voorzichtig voeg ik mij ook graag toe aan dit groepje. Een week geleden op mijn nod een positieve test. Inmiddels een aantal symptomen al opgemerkt. Vandaag een tweede test gedaan, dit is een mooie knaltest. De testlijn is identiek aan de controle lijn. Naar eigen berekening nu precies 5 weken (heb lange cycli dus lastig te zeggen).
Begin er langzaam maar voorzichtig in te geloven dat ik toch echt zwanger ben in ronde 3 van letrozole. Heb volgende week een vroege echo, tel ongeduldig de dagen af.  We hopen dat het vruchtje gezond en wel blijft zitten, zou ons eerste kindje worden.
Graag duim ik ook voor jullie mee!
Liefs, Radijsje 
(NB: hoe verander ik de naam "Gebruiker nr zoveel" in mijn username? Of gaat dat automatisch op een later moment? Alvast bedankt!)

@gebruiker476
Het is vaak druk in verloskundige praktijken veel praktijken doen in de ochtend uren de nieuwe aanmeldingen afwerken.
Je kunt ook zelf proberen te bellen. Ik werd de dag na mijn aanmelding in de ochtend terug gebeld. mijn tip je moet je vooral prettig voelen bij een praktijk... Mijn eerste ervaring was niet heel prettig ik voelde me niet gehoord.
Bij de tweede naar een andere praktijk gegaan en wat was dit een andere ervaring. Nu dus ook met heel veel plezier mij weer aangemeld bij la vie, ik verheug me nu al enorm op de controles (iedere controle een echo)

@tikanw
Ik ben voor de Joolz day2 gegaan. Hier ook getwijfeld tussen de Joolz en de Bugaboo. Maar gezien mijn man 1,96 is voor de Joolz Gekozen.
Wij hebben een Duitse herder en ik doe de grote middag wandeling altijd. Maar ik ga hier geen kinderenwagen voor gebruiken. Bij de tweede heb ik mij helemaal toegelegd op het ergonomisch dragen met draagdoeken en draagzakken. Dit is veel makkelijker dan met een hond en een kinderwagen zeulen. Ook in het bos en op t strand loop je dan niet te klooien met een kinderwagen die overal vast hangt. En je baby vind het zo heerlijk bij papa of mama.

Terug
Bovenaan