Januari 21 kindjes en mama's

Hahaha wat leuk al die tijden! Heel fijn zo'n forum waarin iedereen in hetzelfde schuitje zit! Bedankt voor jullie aanmoedigingen en wijze woorden en ik voel me alweer een stuk rustiger! Hij groeit goed, poept en plast goed en slaapt ook redelijk!
De afgelopen dagen heeft hij ook echt een ochtendhumeur, ik vind het hilarisch, maar mijn man wat minder hahahha! Het blijft ook zoeken hè, morgen alweer 6 weken!

Succes allemaal weer vannacht dames, ik hoop op relaxte baby's, niet teveel gekreun en gehuil en ook niet teveel spugen hahaha!

Zitten jullie wasmanden ook zo overvol elke dag??

@gebruikerSN ik heb gelukkig nog kunnen slapen wel samen met Job want hij had darmkrampjes. Smiddags als de kindjes in bed liggen moet ik ook gaan rusten ivm mijn bekkeninstabiliteit waar ik nog steeds last van heb.
@Anoek hahah zeer herkenbaar mijn wasmachine draait overuren. Ik heb nog 3 wasmanden met kleding staan die ik nog in de kasten moet leggen. Zo is de wasmand leeg en zo heb je weer 2 volle machines.

@mammavantwee  bepaalde dagen slaapt ie gewoon niet, gisteren volop gestort op observeren en de wakkertijden overdag,  en meneertje heeft gewoon de hele dag na elke voeding even geslapen, zelfs twee keer zelf in de wieg in slaap gekomen, ik voelde me zo trots!  
@Sn wat fijn dat er iets vooruitgang in de stuwing/overproductie lijkt te zitten. 
Over kolven en waar laat je je baby, das een hele goede, nu ik de dagen alleen met Adam ben word je heel vindingrijk, ik heb bijvoorbeeld een wipstoel in de badkamer staan.  En je hebt ook van die kolfbh s... al heb ik daar geen ervaring mee,ik vond het een te hoog "koe" gehalte hebben?

Hier een kleine hoera! Adam had vanacht 6 uren tussen zn voeding, ik heb dus gewoon 5 uren kunnen slapen??? (wel echt borsten die op knappen stonden)voel me vandaag erg uitgerust.  Overdag heeft ie bedacht om de 2 uren te komen afgelopen dagen, maar ik neem het mooi zoals het is en ga in zijn ritme mee, zal vanzelf minderen. 

Wat fijn dat jullie zo'n goede dag en nacht hebben gehad, IkbenDoutzen! Dat geeft de burger weer moed ;) Word er wel jaloers van.

Hier was het vannacht helaas drama. Begin van de nacht met inslapen en tegen de ochtend enorme krampjes (denk ik, er was in elk geval paniek). Slaap de hele week al max. 2 uurtjes achter elkaar en dat keer 2 of 3 per nacht.

Morgen moeten we nog een keer bloed prikken om zijn geelzien. En ik heb komende maandag een afspraak gemaakt bij een chiropractor. Wilde eigenlijk naar een osteopaat, maar die zijn allemaal dicht ivm corona. Hopelijk gaat dit ons ventje helpen om iets meer rust en tevredenheid te vinden. Ik ben nu wel op het punt dat we alles maar moeten proberen.

Ja M Lies ik kan daar ook jaloers van worden, maar elk kind op z'n eigen tijd. Ooit kunnen ze dit allemaal en nog langer zelfs! Hier net een cyclus van 3,5 uur slapen gehad en dat is hier ook een feestje en mijlpaal! Blijven vieren wat er wel lukt!
Even uit nieuwsgierigheid, wat ga je bij de chiropractor doen? Vermoed je een lichamelijk probleem qua wervels oid? Ik heb daar wel verschillende verhalen over gehoord, soms is het niet altijd helemaal goed voor je kindje geloof ik. Die nekjes zijn nog wel heel erg broos en kwetsbaar. Heel jammer idd dat de osteopaat dicht is nu.. daar heb ik betere dingen over gehoord/gelezen. Wat een zoektocht hè, frustrerend als je kindje niet blij is...
Hier gaat de bv eindelijk weer de goede kant op!! ?? Durf nog niet helemaal te hopen, want het ging eerder ook steeds kort beter en dan weer minder, maar so far so good!

M lies ik hoop dat de uitslag van het bloedprikken goed is morgen! En balen dat die osteopaten dicht zijn, ik wilde ook een afspraak inplannen. Vandaag ben ik bij de huisarts geweest met Sanne ivm die reflux klachten. Ik heb een verwijzing naar een diëtist gekregen en een recept voor domperidon. Dat is normaal vanaf 12 jaar en 35 kg en ik durf dat eigenlijk niet te geven dus het staat nog ongeopend op de tafel. Volgens hem is er in de VS nu veel te doen over ranitidine dus schreef hij dat liever niet voor, terwijl dat volgens de apotheek de eerste keus is. Op zich gaat het vandaag best goed dus we kijken het nog even aan. Morgen is ze vier weken en dan weet ik haar weer. Hoop dat het aankomen nu doorzet. Eergisteren zat ze op +370 gram dus dat is nog niet heel veel.
Nog een tip trouwens. Ik ben nu s nachts beneden op de bank gaan voeden voor de tv en tot nu toe is ze twee keer na een kwartier stevig drinken in 1x in slaap gevallen. Terugleggen ging daarstraks ook goed en lag na drie kwartier terug in bed. Hopelijk zo dus weer... Ik heb zelf geen last meer van mijn rug en doordat ik beter zit, ontspant Sanne ook en kan ze makkelijker drinken. Bovendien houdt de tv me wakker en gaat de tijd veel sneller :)

@tulipaa, mm ik snap dat je je twijfels hebt over dat medicijn. Aan de ene kant denk je de huisarts zal het wel weten, maar toch vanaf 35 kilo is toch wel een groot verschil met baby. 
Onze oudste dochter heeft toen der tijd omeprazol gekregen, werkte ook. 

@mlies jammer dat de osteopaten dicht zijn idd, ik ben echt een voorstander om iedere baby een lichamelijk check te laten ondergaan, ze maken nogal wat mee tijdens een bevalling. Je hebt speciale chiropractors voor kinderen, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Vreemd Truyens dat die nog wel mogen werken.
Was jullie kindje nu ook geboren met een keizersnede? Die kinderen kunnen nml nog meer last hebben van kraampjes omdat hun darmflora geen boost mee krijgt vanuit je eigen darmflora. 
Onze oudste is met een keizersnede gehaald en de jongste niet, ik merk echt wezenlijk verschil in krampen bij ze. 

@ikbendoutzen, wat fijn dat Adam zo goed heeft geslapen. Frustrerend hè sat niet slapen en dat vele huilen dan. Oververmoeid zijn ze dan gewoon. 

wii proberen 1 slaapje in eigen bed en vaak ligt ze 1 slaapje beneden in de wieg en 1x slaapt ze tijdens het wandelen en savonds laten we haar lekker op ons liggen tot we zelf naar bed gaan. Zelf in slaap vallen lukt niet hoor, dus we wiegen. Waar ik bij de eerste gelijk bang was dat ze ze daar aan zou wennen, weet ik nu dat dat allemaal wel goed komt en heel niet het geval is. 

Wat lekker als ze ineens wat langer slapen. Hier zit er soms ook 5/6 uur tussen maar de nacht daarna kan het zomaar 2,5 weer zijn ? dus nog niks over te zeggen. 

Zo heel verhaal, inmiddels zit het 30 min rechtop houden er wel op ? dus we gaan weer proberen te slapen! 

Mlies  dat snap ik, is hier ook niet elke nacht zo n feest hoor;) maar gun iedereen wat uren extra slaap;) ik hoop dat jullie vanacht een betere nacht draaien, is het dan telkens om de 2 uren of ook echt tussen de voedingen niet slapen,huilen of krampjes?  Je zou een osteopaat kunnen bellen en vragen of ze bv bij je thuis willen komen? Ik zou zeggen wie niet waagt.......

Sn wat fijn van je borstvoeding! Hoop dat t mooi in deze lijn doorgaat voor je! 

Mamavantwee fijn dat er bij jou ook zo nu en dan meer uren tussen zitten! En dat van die darmkrampjes in combi met keizersnede kende ik niet.   Knap dat je probeert met slaapjes, ik probeer dat ook en soms pakt Adam 1 of 2 keren per dag de wieg, ik loop er dan bij jengelen wel nog 20x naartoe om hem een aau over de bol te geven of even het speentje er weer in te doen of even wang tegen wang, dan word ie weer rustig. Als het dan uiteindelijk niet lukt dan pak ikm er alsnog uit en mag ie op schoot slapen, maar vind t wel fijn om alvast een klein beetje te oefenen.  Kun je goed in slaap komen zelf na het voeden? 

Tulipaa ik snap dat je daar terughoudend  mee bent dat zou ik zelf ook niet zomaar doen. Wat fijn dat je een goede manier van voeden hebt gevonden! 

Hier na voeding 3 vanacht weer een slapend lief mannetje in de puckababy,  ziet er zo snoezig uit. Ik ga ook nog even een tukje doen. 

Terug
Bovenaan