Januari 21 kindjes en mama's

Wat een struggles bij de borstvoeding. Hier hadden we gisteren een dieptepunt. Olivier hapte steeds slordiger aan en raakte hierdoor zo gefrustreerd dat hij bij het zien van de borst al begon te brullen. Met als resultaat gisteravond laat een krijsende, hongerige baby, een huilende mama en een chagrijnige, bezorgde papa.
Gelukkig hebben we vannacht onze mojo weer terug gevonden. En dat lag vooral aan mijn geduld en ook berusting dat als het niet werkt, het dan maar met de fles zou moeten. De druk was zeg maar van de ketel en ineens ging het weer zonder frustratie. Had van internet de tip geprobeerd om lopend/staand te voeden en dan lukt het aanhappen inderdaad beter. Als hij eenmaal drinkt kan ik dan weer gaan zitten.

Vandaag was mijn vriend weer aan het werk (wel thuis). Vond ik vooraf spannend, maar we hadden een goede dag. Ik ben de dag begonnen met de draagzak en hierin heeft hij heerlijk geslapen. Normaal probeerde ik het eerste slaapje in de wieg, maar daar wordt hij overdag na max. 30 minuten wakker en ligt dan vervolgens om zich heen te kijken. Vandaag de dag dus zonder 'slaapschuld' begonnen en dat liep goed. Maar ik weet inmiddels ook dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst ;)

En voor de mama's die overwegen te stoppen met borstvoeding: een moeilijke keuze, maar heel dapper dat je hem durft te maken!

Als laatste nog even een praktische vraag. Ik kolf op aanraden van een lactatiekundige na de ochtend voeding om ook eens een voeding met de fles re kunnen geven. Maar als je alleen bent, waar laat je dan de baby tijdens het kolven?

Wauw wat een hoop berichtjes, leuk dat er zo actief gepost wordt!
Jennifer, wat een ellende met maar 1 uur slaap. Hopelijk gaat het komende nacht beter (kan haast niet anders haha).
Anoek, ik snap je onzekerheid en die behoefte aan controle. Google is ook mijn beste vriend sinds ik kinderen heb en zeker s nachts na weer een ellenlange cirkel van voeden, boeren en verschonen vliegen die tegenstrijdige berichten me daar ook wel eens aan.
Doutzen, hier was Sanne vandaag ook van 8 tot 15 uur wakker (met kleine slaapjes tussendoor). Ik probeer het nu los te laten en dan maar veel met haar op de arm voor de tv te zitten...
SN en MLies hier ook veel stuwing en neig snel naar overproductie maar idd niet zo heftig als bij jou SN. Het spuit er hier idd wel met stralen uit soms, dan leg ik er maar even een doekje overheen.
De nachten zijn hier nog zozo, echt denderend nog niet.Vannacbt ook maar even liggend gevoed op mijn zij, ik was gewoon te moe om rechtop te zitten. Vandaag ook weer een echte regeldag dus ik hoop dat ze vannacht wat langer slaapt.
Mlies, ik kolf als Sanne slaapt of aan het begin van de voeding. Dan laat ik haar even in de box liggen. Als ik het vacuüm trek met de handpomp dan heb ik zo 60 ml. Ik heb veel melk dus dan kan het ook wel voor de voeding. Is meteen de druk er af.

@melsD uhm onze dochter is gelukkig niet jaloers naar Job daar ben ik heel blij mee. Erg vervelend dat dat bij jullie wel is. Onze dochter krijgt op het moment alle 4 de hoektanden tegelijk door dus daardoor is ze ook onrusting.
Eerste deel van de nacht verliep redelijk oké hier heb al 2 uur geslapen hihi nu voeden en hopelijk kunnen we dan tot 7:00 slapen.

Ooh dames ja de borstvoeding struggle is hier ook gaande. Ik twijfel ook echt of ik ermee door moet gaan want de voedinfe hier duren behoorlijk lang en is erg vermoeiend. Ik kijk het de komende dagen aan hoe het gaat ook nu mijn man vandaag weer beging met werken en ik dus voor beide kindjes moet zorgen.
Wel knap hoe jullie het allemaal doen. Jullie mogen zeker trots zijn dat jullie de borstvoeding een kans geven. Topmama’s zijn jullie allemaal! ?

Hey Jennifer, ook wakker haha! Je hebt iig al het dubbele aan slaap te pakken ivm gisteren ;-). Hier van 11 tot kwart over 1 kunnen slapen en toen gaan voeden. Dat duurt op zich niet zo lang, maar we waren iets te snel met terugleggen (die verleiding is s nachts zo groot...) waardoor ze weer last kreeg van reflux en we opnieuw konden beginnen. Nu dus maar braaf een half uurtje wachten....

Haha, ik kijk ook altijd bij de voedingen even of er nog nieuwe berichten zijn. Hier nu aan het wachten tot ik hem weer neer kan leggen. Moet eerlijk bekennen dat ik 's nachts meestal maar een minuut of 10 hem rechtop hou. Zo'n zin om weer in bed te liggen ;)

Haha ik moet zo lachen om de tijdstippen van jullie berichtjes. 
Hier echt een ellendige nacht achter de rug. Na de voeding om 1.30 alleen maar kreunen en veel wakker. 

de nachten daarvoor gingen zo goed, zo wisselend dus met een New Born in huis. 

Wat vervelend dat velen van jullie zo’n struggles hebben met borstvoeding geven. 

@doutzen, slaapt hij ook niet als hij gewoon lekker bij je ligt? 

Ah mama van twee, balen ook! Gelukkig hiervoor wat betere nachten gehad dan heb je wat reserve.

Mlies, wij hadden dus ook maar tien minuten gedaan maar dan is het vervolgens kreunen en huilen. Als we dr dan oppakken dan boert ze en spuugt ze meteen weer wa melk uit waarna ze dus weer wat wil eten.. Maar ik vind die tijd waarop je zit te wachten s nachts ook zo pittig...
Nu weer aan het voeden. Ze zit al dagen strak op een schema met steeds drie uur slaap. Ik hoop dat dat snel wat meer gaat worden ☺️

Zo het was een druk nachtje!! Hier juist vrij rustig. Heb het alleen slapen even lekker gelaten voor wat het is, dus eigenlijk heerlijk geslapen. Ze kwam om 0.00u drinken, wilde om 3u half slapend een paar slokjes en kwam daarna om 5.30 weer voor een voeding. Wel mega stuwing door het niet meer mogen afkolven, maar daar lijkt wel wat voortgang in te zitten ???
Rechtop houden na de nacht voeding zorgt er hier heel vaak voor dat we allebei in slaap vallen haha omdat ik dat dus liggend in bed doe. Ik kan dan idd geen half uur wakker blijven. Maar weg leggen kan dan ook niet idd ivm boeren en hikken.

@Mariekesep dank voor de tips! Ik voed inderdaad ook liggend op m'n rug, met haar bovenop zodat de melk minder hard binnen komt. Of anders haar rechtop zittend op m'n benen. Het is inderdaad goed om zo min mogelijk in te grijpen met de bv! Terug denkend aan 3 weken geleden had ik misschien het ook langer aan moeten kijken..geen idee.. anderzijds is de reflux vooral de reden geweest om naar het voeden te kijken. Maar je kunt het met interventies inderdaad ook echt erger maken! Vooralsnog lijkt het gelukkig nu wel de goede kant op te gaan ??

@melsd dank voor je compliment! Vervelend dat het je echt tegen is gaan staan door eerdere ervaringen zeg! Dan is het zeker mooi dat je hier een keuze in hebt en ook een goed alternatief kan bieden aan je kindje. Hoef je je zeker niet schuldig over te voelen!
Vervelend die CB ervaringen. Hier werd juist niks extra gezegd over het aankomen van 900 Gr in 2 weken tijd, terwijl ik nu begrijp dat dit ook wel echt een signaal is van de overproductie. Maar gelukkig niet iets zorgelijks geloof ik.
Mijn zoontje van 2 is niet extra opstandig of jaloers gelukkig. Ik merk wel dat hij wat meer aandacht vraagt, maar doet dat op grappige manieren en ik geef hem dat dan ook graag. Heb door het herstel van de ks het contact met hem ook best gemist. Bijv deze week legde hij z'n fietsje op de grond, ging er zelf op liggen, ging nep huilen en riep dat hij was gevallen! Ik moest enorm lachen en heb m wel een dikke knuffel gegeven (denk dat hij die gewoon even wilde). Nu doet hij dat dus vaker, gaan liggen en roepen dat hij gevallen is haha drama king ? Hij moet dan zelf ook hard lachen dus ik geniet vooral van dit gekke peuter gedrag Verder is hij wel af en toe erg opstandig maar dat wijt ik meer aan z'n leeftijd, hij is naar z'n zusje erg lief. Hoe doet jouw dochter tegen de baby?

@M Lies goeie vraag wat je met je baby doet tijdens het kolven.. dat is dus de reden dat het best lastig vol te houden is als je dit moet combineren! Ik heb wel eens gekolfd met de kleine in de draagzak, vrij bijzondere constructie haha maar het lukte. Moet je wel een draagbare kolf hebben. Verder idd als ze slapen (maarja dan wil je ook soms even naar de wc, douchen, opruimen en zit je dus alsnog een half uur vast). Verder ben ik van plan gewoon vooral live te voeden (ook in bijzijn van anderen, gewoon discreet) en als dat niet meer lukt, ga ik een voorraad kolven en stoppen met live voeden en flesjes geven. Maar straks met een wijntje op het terras (die tijd komt hopelijk ook weer!!) is het soms handig een flesje apart te kolven.

@ Jennifer, en, heb je nog kunnen slapen? Hoop het voor je!!

Terug
Bovenaan