Januari 21 kindjes en mama's

Mooie tijdstippen weer waarop reactie binnenkomen. Omeprazol hoor je inderdaad vaker als medicijn bij reflux, bijzonder dat er zo’n paardenmiddel dat eigenlijk voor 12+ jaar en 35 kg is bedoeld wordt voorgeschreven.
@SN om nog terug te komen op jouw vraag: onze dochter is bijna 3 en niet lelijk naar haar broertje toe maar juist heel lief. Op momenten dat ze jaloers is zet ze zich vooral tegen ons of en belandt in een boze driftbui waar ze pas na lange tijd uit komt. Heel zielig, gaat wel steeds ietsje beter. Jouw zoon is een jaar jonger, denk dat dat ook wel een wezenlijk verschil maakt.

Verder lijkt onze zoon door te hebben dat hij ‘snachts moet slapen haha. Overdag zo’n 2,5-3,5 uur tussen elke voeding en vanaf laat op de avond tot de ochtend laat hij er gerust 4-5 uur tussen. Slapen overdag is hier ook een rommeltje. Korte slaapjes en alleen in de middag een wat langer slaapje. Af en toe in de wieg, dan weer in de box of kinderwagen. Komt vast vanzelf weer iets meer structuur in.

Haha goedemorgen meiden! Hier ook wel rommelig qua ritme overdag moet ik ,eggen. Gisteren m'n zoontje halen en brengen naar opa en oma, zelf nog naar fysio en een ronde wandelen met de hond, dus ze moest zich ook aanpassen aan mijn ritme. Steeds maar even in de auto slapen of in de draagzak. Ging best redelijk gelukkig!

Hebben jullie nog tips om haar in de nacht tijdens het drinken wakker te houden? Nu kwam ze tussen half 2 en 4 3x even kort, in totaal 2 voeding, maar tussendoor was ze steeds echt vertrokken. M'n zoontje ging ik dan altijd verschonen, maar dat levert bij haar vooral gehik en gespuug op..

Goeie Tulipaa voor de tv beneden! Was er nog wat leuks of werd het een Netflix haha. Ik heb afgelopen weken Temptation island helemaal bij gekeken, had echt zin in inhoudsloze tv. Lang leve verlof.

Anoek veel plezier op je weekje weg volgende week!

Haha gezellig de nachtelijke updates! Ik lees altijd wel maar als ik ga typen word ik te wakker. Ook tv kijken kan ik echt niet, dan slaap ik daarna niet meer ?. Ik lees vaak het nieuws of ben een beetje Marktplaats/Vinted aan het afstruinen voor de kleine mannen.

Wat vervelend van de reflux klachten @Tulipaa! Ik snap heel goed dat je terughoudend bent met het middel, ik zou dat ook zijn. Ze zijn nog maar zo klein. Hopelijk wordt het snel beter. En hopelijk biedt de chiropractor een oplossing voor jullie @Mlies. @SN wat super dat de borstvoeding beter gaat, hopelijk blijft het zo en komt er binnenkort wat meer slaap voor je!

Hier gaan de nachten best prima, er is 1 echte nachtvoeding en hij kwam net om kwart over 6. Overdag komt hij veel vaker, vaak maximaal 2,5 uur. Best lastig om iets te kunnen plannen of om even naar buiten te gaan zodat de oudste wat energie kwijt kan. Hier wordt ook nu meer geslapen overdag in de cosleeper. Zijn broer kan nog geen rekening met hem houden en merk dat het dan gewoon te druk is dus dat hij niet slaapt of onrustig wordt. Vanaf het avondeten wil Hugo alleen maar plakken en clusteren. Zelf liggen is geen optie. Wel heerlijk zo’n knuffelig mannetje want de eerste moest daar niets van hebben.

Wel 1 ding waar we serieus tegenaan lopen zijn de plasincidenten. Er wordt hier aan de lopende band boven de luier geplast. Heb al verschillende merken geprobeerd maar het is echt om gek van te worden. Bijna iedere luierverschoning betekent nieuwe kleren. Inmiddels heeft zelfs mn moeder al een was opgehaald omdat onze machine het niet meer trekt ?. Ik hoop dat het snel beter wordt of dat we dé luier vinden (mocht iemand tips hebben..)! Verder soms wat onzeker of hij genoeg binnenkrijgt. Heb niet het idee dat hij veel zwaarder is geworden. Gelukkig dinsdag naar het CB dus dan kunnen we even checken hoe het ervoor staat.

Zo fijn om 's nachts tijdens het voeden/rechtop houden weer even wat te lezen te hebben ;)
Hier kwam hij vannacht rond 0.00, 3.00 en 7.00. Op zich keurig, maar voordat hij en ik weer slapen... Vannacht hebben we de wasmand ook weer flink gevuld: eerste voeding ondergeplast bij het verschonen en tweede voeding boerde hij tijdens het drinken en kwam er meteen een sloot voeding mee haha.

Chiropractor was ook niet mijn eerste keus, maar de osteopaat die ik belde gaf dit als tussenoplossing tot zij weer open mag. Chiropractors mogen eigenlijk ook niet open, maar via via vond ik dus een praktijk die daar maling aan heeft.
Ik denk niet dat er echt wervels scheef staan, maar misschien is er wel war meer spierspanning, of druk op de zenuwen. Hij heeft veel symptomen die daarop wijzen: keizersnede, stuitligging, veel huilen, reflux, schrikkerig, onrustig, niet verschoond/verzorgd willen worden. Hoewel dit laatste soms al beter gaat, dus misschien heeft hij ook gewoon tijd nodig en veel liefde.

Dat van de darmen en keizersnede had ik ook gelezen. Ik denk erover om zelf probiotica te gaan nemen, misschien helpt dat hem.

Slapen hier is overdag ook rommelig, weer een feest van herkenning bij het lezen van jullie berichten. Ik probeer 2 slaapjes in de wieg, maar als hij dan gewoon ligt rond te kijken wordt het toch draagzak, wandelwagen of op schoot. En gistermiddag een succesvol slaapje in het baby nestje in de box op zijn zij.

Fijn te lezen SN dat de borstvoeding beter gaat! En Tulipaa, dat jij een goede manier voor de tv hebt gevonden!

Wat grappig al die berichten s nachts! 

SN heb je al verschillende houdingen geprobeerd? Hier gaf de kraamhulp bij de eerste ook nog ff tip  in het nekje of onder de voetjes te kietelen/ te aaien zodra ze stoppen met drinken. Hier helpt dat ook wel.

Marieke, wat luiers betreft heb ik geen tips behalve een grotere maat, maar dat had je vast zelf ook al geprobeerd... Hier groeit Sanne vanaf het begin af aan ook  niet heel hard en omdat we nu niet iedere week kunnen gaan wegen bij het consultatiebureau, hebben we in de kraamweek net zo'n weegschaal als de kraamhulp gekocht. Ik zet hem over een tijdje gewoon weer op marktplaats. Daar zag ik er net ook een aantal staan voor 20-25 euro, misschien heb je daar wat aan? Dat soort dingen lijdt niets en verkoop je vaak voor dezelfde prijs weer door.

Dank voor de tips! Mariekesep, bedoel je met de baby of de dreumes natte broeken? Misschien een open deur, maar zorg er iig voor dat het piemeltje in de luier naar beneden wijst en niet omhoog. Vooral tegen de tijd dat ze broekjes gaan gebruiken, gaat dat nogal eens mis en dan is het gelijk nat! Verder gebruiken wij luiers van trekpleister huismerk, maat 3. (Nu in de aanbieding geloof ik, fijne zachte luiers) Die lijken groot, maar zijn vooral lekker hoog. Zowel poep aan de achterkant als plas aan de voorkant krijgt dan minder kans. Hier was het ook dagelijks 2 nieuwe pakjes met de spuit luiers, ook een signaal in ons geval van de overproductie, is nu afgenomen). Met onze peuter van 2 hebben we ongeveer een jaar lang bijna elke ochtend een natte pyjama en slaapzak gehad.. jongen zijn + buikslaper is geen handige combi. Na alles geprobeerd te hebben (dure pampers extra dry broekjes met een totsbots inleg bijvoorbeeld) is daar nu de oplossing om 2 pampers extra dry broekjes over elkaar aan te trekken. Eerst maat 5 en daar overheen achterstevoren een maat 6. Sinds we dat ontdekt hebben, slaapt hij in de ochtend een uur langer!
Hier lijkt toch echt de borstvoeding weer helemaal relaxed te lopen en ook te blijven! Super blij mee!!

Zo ik had even wat bij te lezen.
Luierwissel, wat wij doen is de nieuwe luier alvast onder de oude luier leggen. Dan de oude luier uit, schoonmaken en dan snel dichtvouwen. Dit helpt meestal wel en anders zit het meeste in de nieuwe luier en niet overal. En bij jongens echt zorgen dat de piemel recht naar beneden zit. 
Wakker houden bij borstvoeding. Met de zijkant van je hand tegen de ruggenwervel aan duwen (niet te hard natuurlijk), zachtjes knijpen in de oorlel, kietelen bij buikje of voetje, zachtjes drukken op de duim van de muis of aaien over de wang om het slikreflex op te wekken. Andere houding en Luierwissel met hoofd hoger dan benen om ze nog wat meer wakker te houden. Daarnaast probeer ik wel echt minimaal 2 uur tussen de voedingen te laten, zodat ze ook echt honger hebben als ze gaan drinken. Soms is dat dan echt even rekken, maar daarna zit ze veel beter in het ritme. 
Hier gaat het verder echt wel prima. In de nachten laat ze er zo'n 4 uur tussen en met de voeding ben ik een klein uurtje bezig. Ik ga dus wel echt uit bed, luier wissel en dan de voeding in een stoel. Daarna even overeind houden voor het laten zakken en dan terug naar bed. Ben ik wel wat actiever, maar zij ook en dat werkt goed voor ons. Ook voor mijn man die toch ook weer moet werken. Tussen de voedingen door maakt ze onwijs veel geluidjes, maar ze slaapt wel gelukkig. Overdag is er geen ritme maar daar heb ik of zij ook geen behoefte aan. Ze ligt bij mij als ze onrustig is en in de box als ze tevreden is. Ze slaapt hier ook in, dat wil ik nog wel gaan veranderen, zodat ze overdag in de wieg ligt (dat is dan de reis wieg, beneden). 

Zoo alle nachtelijke berichten weer bijgelezen. Wij hebben een goede nacht gehad. Job om 22:00, 2:30 en 7:15 gevoed.
Ik houd ne met Job wel aan een strak ritme ook qua slaapjes. Dit hebben we bij onze dochter niet gedaan en dit was een en al drama met een ontroostbare baby.
Job komt na de ochtend voeding mee naar de kamer en ligt dan in de box doet daar ook een slaapje. Om 11:00 voeding en daarna gaat hij slapen in de wieg tot 15:00 dan weer voeding en daarna weer mee naar de woonkamer. 18:30 voeding en slapen in de wieg. 22:00 voeding en in de nacht laat ik Job luggen tot hij zich meldt met een max tot 4 uur. Dit werkt voor zowel Job als ons als gezin voor nu het beste. Ooh en sinds gisteren doen we Job inbakeren.

@ marieke met verschonen doe ik een hydrofiele luier op het piemeltje leggen zodat als hij plast de hydrofiele doek nat is en niet de kleren.

@Tulipaa ooh dat vind ik best heftig qua medicatie snap goed dat je die nog ecen in de kast hebt gezet.

Terug
Bovenaan